پیشکسوت پرسپولیس: محسن مسلمان ناراحت است

مهرداد میناوند درخصوص بازی پرسپولیس مقابل الجزیره که با برتری سرخپوشان و صعود این تیم به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا منجر شد، اظهار داشت: بازی به نظر آسان می‌آمد و همه نگرانی از این بابت نداشتند، ولی وقتی بازی شروع شد و شرایط جوری رقم خورد که بازی گره بخورد. تیم الجزیره عقب کشیده بود و کاملا دفاعی بازی می‌کرد و پرسپولیس در وسط زمین هم یک جور‌هایی دچار مشکل شده بود. نبود کامیابی‌نیا خیلی به چشم می‌خورد، ولی نوراللهی و ماهینی بیش از توانشان دویدند. نقطه قوت الجزیره هم همان وسط زمین‌شان بود که این دو بازیکن با دوندگی بسیار، مانع مانور الجزیره در این جناح از زمین شده بودند.

وی افزود: تا لحظه آخر پرسپولیس سر و پا حمله بود و حیف بود که با این همه هوادار صعود نمی‌کرد. واقعا این برد خیلی چسبید، اما یک چیزی است آن هم درباره فدراسیون ۵ ستاره که همه به این فدراسیون ۵ ستاره می‌نازیم، ولی هیچ کاری در کنفدراسیون آسیا نمی‌توانیم بکنیم. متاسفانه در کشور خودمان داوران اینقدر بد داوری می‌کنند و سر تیم‌ها را می‌برند و آنها مورد انتقاد شدید قرار می‌گیرند، اما در اشتباهات داوری در بازی شب گذشته پرسپولیس خیلی زیاد بود و داور عملا به نفع تیم الجزیره سوت می‌زد. ما هیچ حرف و اعتراضی نمی‌توانستیم انجام بدهیم، واقعا ما تو آسیا حرفی برای گفتن نداریم!

پیشکسوت پرسپولیس همچنین در مورد گل سیدجلال حسینی هم گفت: در مورد سید جلال باید بگویم وقتی مربی حریف قبل بازی می‌آید درباره کاپیتان پرسپولیس آنطور صحبت می‌کند نتیجه‌اش می‌شود این. واقعا خدا جای حق نشسته، حسینی با بازی که از خود به نمایش گذاشت و گل زیبایی که به ثمر رساند نشان داد که یک سوپرمن واقعی است، او جواب سرمربی الجزیره را در زمین مسابقه داد.

میناوند در رابطه با عکس منتشر شده از محسن مسلمان بعد از گلزنی سید جلال حسینی که روی نیمکت بی تفاوت نظاره‌گر خوشحالی هم تیمی‌هایش بود اظهار داشت: در این رابطه نظری ندارم. زمانی که خودم بازی می‌کردم این اتفاقات می‌افتاد، اما باید این را بدانید پرسپولیس آنقدر بزرگ است که این چنین مسائلی کوچک است و باعث بروز هیچ اتفاقی نمی‌شود.

وی ادامه داد: خود من در ورزشگاه بودم و همان جایی که نشسته بودم همه یک صدا از دقیقه ۵۰ – ۶۰ و یا همان اواسط نیمه اول تا کسی توپ را خراب می‌کرد نفر جایگزین و کسی که روی نیمکت بود را تشویق می‌کردند. این واقعا بی‌معرفتی است خدا را شکر که هم برانکو و هم پرسپولیس از این بازی سربلند بیرون آمدند.

پیشکسوت پرسپولیس افزود: تیمی که سه سال است در ایران بالای جدول است و دو سال هم در آسیا نتایج خوبی می‌گیرد نباید اینگونه اتفاقات برایش بیفتد. به نظر من یکسری افراد شیطنت می‌کنند و این افراد کاملا شناخته شده هستند که در استادیوم به هواداران خط می‌دهند تا از فلان دقیقه فلان بازیکن را تشویق کنند یا فلان دقیقه علیه فلان بازیکن شعار دهند، حتما باید با این افراد برخورد شود.

میناوند در ادامه صحبت‌هایش اظهار داشت: اینکه مسلمان بازیکن بسیار خوبی است در آن شکی نیست و این را بدانید محسن یکی از بازیکنان مورد علاقه من است و از سبک بازی او لذت می‌برم. به نظر من مسلمان ناراحت است و فکر می‌کنم مردم باید در این رابطه قضاوت کنند، ولی هرچه که هست همه باید بدانند که نام پرسپولیس بزرگ است و نام بازیکنان در این تیم تاثیری نخواهند گذاشت. با تمام احترامی که به برانکو، علی پروین و همه بازیکنان بزرگی که در پرسپولیس بودند اسم پرسپولیس از همه ما (بازیکنانی که در این تیم حضور داشتند و دارند) بزرگتر است.

وی گفت: با این حال به نظر من نباید بازیکنی با دلخوری از پرسپولیس جدا بشود و اسم و واژه اخراج را برای کسی به کار ببریم. اگر هم کسی می‌خواهد از این تیم برود یا کنار گذاشته شود از اینگونه واژه‌ها استفاده نکنیم. باشگاه و برانکو نقش‌شان این وسط خیلی زیاد است که نگذارند کسی با دلخوری از پرسپولیس جدا شود.