قانونی جالب برای رویارویی استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان

در پایان رقابت های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، 2 تیم ایرانی(استقلال وپرسپولیس) و 2 تیم قطری(الدحیل و السد) موفق شدند جواز حضور در مرحله بعدی این مسابقات را کسب کنند تا احتمال رویارویی 2 تیم از یک کشور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا افزایش یابد.

قرعه کشی این مرحله 2 خرداد برگزار می شود. الدحیل و السد در این فصل لیگ قهرمانان به ترتیب بازی های خود را در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه و جاسم بن حمد دوحه برگزار می کنند و از لحاظ میزبانی با محدودیت مواجه نیستند اما به دلیل برگزاری دیدارهای استقلال و پرسپولیس در یک ورزشگاه مشترک، درصورتی که سرخابی های پایتخت در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان با هم مواجه شوند وضعیت میزبانی این تیم ها  با درنظر گرفتن قوانین لیگ قهرمانان آسیا اجرا می شود.

سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفت و گو با خبرنگار ما درباره این موضوع اظهار کرد: درصورت مواجه شدن استقلال وپرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به دلیل اینکه این دربی زیرنظر AFC برگزار می شود،  باید قوانین  میزبانی هم درنظر گرفته شود. طبق قانون هفت درصد ظرفیت ورزشگاه در بازی های لیگ قهرمانان آسیا باید در اختیار هواداران تیم میهمان قرار گیرد وفدراسیون فوتبال ایران موظف است این قانون را در صورت رویارویی تیم های استقلال و پرسپولیس اعمال کند. به همین دلیل امکان اینکه در زمان بازی این 2 تیم ظرفیت ورزشگاه بین هواداران سرخابی ها به صورت 50-50 تقسیم شود، وجود ندارد.

او ادامه داد: البته هماهنگونه که پیش از این اعلام کردیم در نظر داریم با فراهم کردن زیرساخت ها از فصل آینده لیگ برتر شرایط میزبانی استقلال و پرسپولیس را به گونه ای اعمال کنیم که 90 درصد ظرفیت ورزشگاه در اختیار تیم میزبان و 10 درصد در اختیار تیم میهمان قرار بگیرد. با این وجود در بازی سوپرجام ظرفیت ورزشگاه آزادی بین هواداران 2 تیم نصف می شود.