نظرسنجی AFC برای انتخاب بهترین پیراهن تیم‌های آسیایی در جام‌های جهانی

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) نوشت؛ پیش از تیم‌های آسیایی لباس‌هایی با ترکیبی از رنگ‌ها و طرح‌های کلاسیک را در رقابت‌های جام جهانی مورد استفاده قرار داده‌اند. با وجود ایران، ژاپن، عربستان، کره جنوبی و استرالیا در مسابقات جام جهانی 2018 به عنوان نماینده قاره آسیا، نگاهی به پنج پیراهن خاص این تیم‌ها در دوره‌های گذشته جام جهانی انداخته‌ایم.

برای هواداران فوتبال در سراسر جهان پیراهن تیم‌های‌شان نشانگر دایمی از خاطرات خاص است. هیج جایی هم بهتر از جام جهانی برای این کار نیست، مسابقاتی که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود و پیراهن هر دوره نیز تغییر می‌کند. در این بین بعضی از پیراهن‌ها با توجه به طرح‌های منحصر به فردشان جاودانه شده‌اند، در حالی که برخی دیگر همیشه با موفقیت‌ تیم‌ها ماندگار شده‌اند.

پیراهن ایران در جام جهانی 2006: در حالی که پیراهن 2002 کره‌جنوبی و پیراهن 1994 عربستان یادآور بهترین دستاورد آنها در رقابت‌های جام جهانی است، پیراهن ایران در جام جهانی 2006 که توسط «پوما» تهیه شده بود با توجه به ویژگی‌های زیباشناسی‌اش در این لیست قرار می‌گیرد، حتی با وجود اینکه تیم ملی از این دوره از مسابقات جام جهانی که در آلمان برگزار شد، لذت نبرد.  

«پوما» پس از جام جهانی 1998 برای دومین بار در رقابت‌های جام جهانی پیراهن تیم ملی ایران را در جام جهانی 2006 تأمین کرد که پیراهنی یکدست سفید با نواری قرمز دور سرآستین‌های آن با شورتی سفیدرنگ و خطی قرمز در کنار آن بود. همچنین در چند قسمت آن از جمله سرشانه‌ها نیز لوگوی «پوما» دیده می‌شد.

سایت AFC با معرفی پنج پیراهن از هواداران خواست تا پیراهن محبوب خود در این زمینه را انتخاب کنند. این پنج پیراهن عبارتند از: عربستان 1994، ژاپن 1998، کره جنوبی 2002، ایران 2006 و استرالیا 2014.

برای شرکت در این نظرسنجی می‌توانید اینجا کلیک کنید.