فغانی در آئین بدرقه اش: هدف ما قضاوت در فینال است

علیرضا فغانی در حاشیه مراسم بدرقه اش به جام جهانی 2018 روسیه بیان کرد: خوشحالیم که در کنار تیم ملی فوتبال ایران، یک تیم کامل داوری هم از کشورمان راهی جام جهانی می شود. ما هم مانند تمام مردم ایران  ابتدا دوست داریم تیم ملی به مراحل بالای جام جهانی صعود کند چراکه این امر در کل به سود تمام ارکان فوتبالمان است. در زمینه داوری هم برای اولین بار است که یک تیم کامل ایرانی به این رقابت ها می رود.

او ادامه داد: در جام جهانی برزیل به همراه حسن کامرانی فر به عنوان داوران ذخیره در جام جهانی شرکت کردیم اما عملکرد خوب من، محمدرضا منصوری و رضا سخندان در طول چهار سال اخیر فیفا را مجاب کرد تا تیم داوری ایران را به عنوان داور اصلی به جام جهانی اعزام کند. امیدواریم روند آماده سازی داوران برای جام جهانی تنها مختص به استعداد خودشان نشود و مسئولان هم کمک کنند تا در هر دوره یک تیم داوری ایرانی با آمادگی کامل به این مسابقات برود.

فغانی درمورد سطح داوری جام جهانی 2018 و استفاده از سیستم ویدیوچک  در این مسابقات اظهار داشت: تا زمانیکه انسان داوری می کند، اشتباهات داوری وجود دارد اما خوشبختانه کل دنیا این موضوع را قبول کرده و سعی دارند با استفاده از کمک داوری ویدیویی این اشتباهات را به کمترین حد برسانند.

داور بین المللی فوتبال ایران درباره اینکه احتمال دارد در چه بازی هایی قضاوت کند، گفت:  باید 10 روز در روسیه تمرینات آماده سازی خود را پیگیری کنیم و پس از آن مشخص می شود در چه بازی هایی قضاوت می کنیم. باید از اصحاب رسانه که همیشه پشتیبان ما بوده و اخبارمان را انعکاس دادند، تشکر کنیم. از زحمات مسئولان فدراسیون و هر کسی که در پیشرفت کار ما نقش داشته است هم تشکر می کنم و امیدوارم با عملکردی خوب در جام جهانی جواب این خوبی ها را بدهیم. تمام سعی مان را به کار می گیریم فینال رقابت ها را قضاوت کرده و عملکرد خوبی داشته باشیم.