سرمربی سابق رئال مادرید تراکتوری شد

جان توشاک سرمربی اهل ولز بعد از توافق نهایی با زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی در ترکیه ، قرارداد 3 ساله با این تیم منعقد کرد. توشاک مربی 69 ساله ولزی در زمان بازیکنی در تیم های فوتبال سوانزی سیتی، کاردیف سیتی و لیورپول حضور داشته است و قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را با تیم لیورپول تجربه کرده است. 

همچنین توشاک سابقه مربیگری در تیم ملی ولز و باشگاه هایی همانند رئال مادرید هم در کارنامه خود دارد. علاوه بر این او در تیم های سوانزسی سیتی، اسپورتینگ پرتغال ، رئال سوسیداد، دپورتیو لاکرونیا، بشیکتاس، کاتانیا، رئال موریسا، تیم ملی مقدونیه، خزر لنکران و  الوداد کازابلانکا مربیگری کرده است. 

توشاک در زمان حضورش در تیم لیورپول 96 گل به ثمر رسانده و همچنین در 40 بازی برای تیم ملی ولز 13 گل ملی زده است. 

از افتخارات او می توانیم به قهرمانی لالیگا با رئال مادرید، قهرمان کوپا دی ری با رئال سوسیداد و قهرمانی جام حذفی ترکیه با تیم بشیکتاش اشاره کنیم. 

جان توشاک در دوران بازیکنی با تیم کاردیف سیتی در جام حذفی فوتبال ولز صاحب 3 عنوان قهرمانی در فصل‌های ۱۹۶۶–۶۷، ۱۹۶۷–۶۸، ۱۹۶۸–۶۹ شده است.

سپس در تیم لیورپول در لیگ دسته اول فوتبال انگلستان 3 عنوان قهرمانی در فصل‌های ۱۹۷۲–۷۳، ۱۹۷۵–۷۶، ۱۹۷۶–۷۷ را به دست آورده است.

همچنین یک عنوان قهرمانی در جام حذفی فوتبال انگلستان در سال ۱۹۷۴ و قهرمانی در جام خیریه انگلستان در سال ۱۹۷۶ را تجربه کرده است.

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۷۷ و 2 عنوان قهرمانی در لیگ اروپا در فصل‌های ۱۹۷۲–۷۳، ۱۹۷۵–۷۶ و قهرمانی در سوپر جام اروپا ۱۹۷۷ را می‌توان به کارنامه بازیگری این مربی صاحب‌نام افزود.

این مربی پرافتخار در 3 فصلی که به‌عنوان بازیکن و مربی در تیم سوانزی سیتی فعالیت داشت سه عنوان قهرمانی در جام حذفی فوتبال ولز در فصل‌های ۱۹۸۰–۸۱، ۱۹۸۱–۸۲، ۱۹۸۲–۸۳ را به خود اختصاص داد.