دایی: کی روش برای حضور در تیم ملی با من صحبت نکرد

علی دایی سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره آغاز تمرینات سایپا به عنوان نخستین تیم لیگ برتری بیان کرد: فکر می‌کنم تیم‌های دیگر هم تمریناتشان را شروع کرده اند. روز گذشته در اخبار ورزشی دیدم باشگاه سپیدرود مشغول تست گیری است. بازیکنان ما از روز‌های قبل تمرینات غیررسمی خود را شروع کرده بودند، اما از آنجایی که می‌خواستیم تیممان را در دوران بدنسازی آماده کنیم، از امروز تمرینات را شروع کردیم.

دایی: سایپا در رتبه آخر فصل و نقل و انتقالات قرار می‌گیرد/ کی روش برای حضور در تیم ملی با من صحبت نکرد

برخی بازیکنان مدنظرمان به استقلال، ذوب آهن و سپاهان رفتند

  • او ادامه داد: بسیاری از بازیکنانی که با ما قرارداد دارند، در تمرین امروز شرکت نکردند. برخی نفراتمان هم با تیم ملی امید تمرین می‌کنند. از لحاظ مالی شرایط خوبی نداشتیم و نتوانستیم بسیاری از بازیکنان مدنظرمان را جذب کنیم. باید از رضا درویش تشکر کنم که برای اضافه شدن ۳ بازیکن جدید به سایپا زحمات زیادی کشید. برخی بازیکنان مورد علاقه ما به دلیل مشخص نبودن تکلیف سایپا به تیم‌های دیگری مانند استقلال، ذوب آهن و سپاهان رفتند و نتوانستیم از آن‌ها استفاده کنیم.

اهداف بزرگی داریم، اما برای رسیدن به هدف باید حمایت شویم

  • دایی خاطرنشان کرد: با این وجود خدا را شکر می‌کنم که توانستیم ۳ بازیکن خوب بگیریم. سعی کردیم بیشتر نفراتی که به درد ما می‌خورند، حفظ کنیم. مطالبات بازیکنان ما از سال گذشته مانده است، اما بسیاری از آن‌ها در سایپا ماندند. سعی داریم تیم خوبی ببندیم تا از ابتدای فصل امتیاز‌های لازم را جمع آوری کنیم. اهداف بزرگی داریم که امیدوارم با حمایت‌های باشگاه و کارخانه به آن‌ها برسیم.

در نقل و انتقالات نقاط ضعفمان را رفع می‌کنیم

  • سرمربی تیم فوتبال سایپا درمورد اینکه آیا بازیکن دیگری هم به سایپا اضافه می‌شود یا خیر، تصریح کرد: بدون شک بازیکنان دیگری هم به سایپا می‌آیند. فهرست خرید یک، 2 و سه نداشتیم و زهیوی، دشتی و عباسیان که به تیم ما آمدند مدنظر کادرفنی بودند. البته فهرست نفرات مدنظرمان بسیار بیشتر بود. تاکنون این ۳ بازیکن را جذب کرده ایم و سعی داریم در مهلت باقی مانده تا اتمام فصل نقل و انتقالات نقاط ضعفمان را پوشش بدهیم.
  • دایی درمورد دلیل غیبت تعداد زیادی از بازیکنان فصل گذشته سایپا در نخستین تمرین این تیم گفت: برخی بازیکنان مدنظر ما نبودند که از آن‌ها نام نمی‌برم. چند بازیکن سایپا هم به تیم‌های دیگر رفتند و برخی از آن‌ها هم استراحت می‌کنند.

سایپا در رتبه آخر فصل نقل و انتقالات قرار می‌گیرد

  • آقای گل فوتبال ملی جهان درباره اینکه باشگاه سایپا در عرصه رقابت نقل و انتقالات چه جایگاهی قرار می‌گیرد، گفت: ما در آخرین رتبه فصل نقل و انتقالات هستیم. متاسفانه از سال گذشته مطالبات زیادی داریم و با اینکه باشگاه و رضا درویش برای رفع مشکلات تلاش زیادی انجام دادند، اما متاسفانه همچنان مشکلات وجود دارد. با تیم‌هایی که بازیکنان زیادی گرفتند قابل قیاس نیستیم و با هیچ تیمی خودمان را مقایسه نمی‌کنیم.
  • دایی درباره اینکه با شرایط فعلی آیا سایپا می‌تواند در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا موفق باشد، توضیح داد: من نباید شرایط باشگاه را تغییر دهم چرا که فقط می‌توانم شرایط فنی تیم را درست کنم. متاسفانه شرایط مالی سایپا خوب نیست و باید از این تیم آسیایی حمایت‌های بیشتری صورت بگیرد. حضور سایپا در لیگ قهرمانان تبلیغ بزرگی برای کارخانه سایپا و فوتبال ایران است و باید به این تیم فراملی نگاه شود. نمی‌خواهم گلایه کنم، اما باید بیشتر حمایت شویم تا بتوانیم تیم خوبی ببندیم.

دایی: سایپا در رتبه آخر فصل و نقل و انتقالات قرار می‌گیرد/ کی روش برای حضور در تیم ملی با من صحبت نکرد

بداست تیم‌های بدون تماشاگر، انضباط مالی هم نداشته باشند

  • او افزود: سال پبش هم شرایط خوبی نداشتیم. خیلی بد است تیم‌های بدون تماشاگر، انضباط مالی هم نداشته باشند. سایپا از این تیم‌ها است. تیم‌هایی مانند استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن، سپاهان، تراکتورسازی؛ سپیدرود، فولاد و استقلال خوزستان اگر مشکل مالی هم داشته باشند از حمایت تماشاگرانشان بهره می‌برند. سایپا از این امر هم بی بهره است و تنها ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر بازی‌های ما را می‌بینند. وضعیت ما با تیم‌های پرهوادار قابل قیاس نیست و دست کم باید از جنبه‌های دیگر تقویت شویم. با این وجود سال گذشته بازیکنانم درحالی که ۶۰ درصد ترکیب سایپا تغییر کرده بود توانستند در نیم فصل دوم نتایج قابل قبولی بگیرند. امسال سعی داریم تیممان را تقویت کنیم و شک نکنید از لحاظ فنی سایپا در لیگ هجدهم وضعیت بهتری دارد.

کی روش برای جانشینی اش با من صحبت نکرد

  • دایی درمورد بحث حضورش در تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس گفت: به هیچ وجه چنین موضوعی نیست بلکه با سایپا ادامه می‌دهم و مطمئن باشید در این تیم می‌مانم.
  • سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درمورد بحث جایگزین شدن خود به جای کارلوس کی روش و اینکه شنیده می‌شود این مربی پرتغالی در کمپ بشیکتاش ترکیه صحبت‌هایی با او انجام داده است، بیان کرد: کی روش هیچ صحبتی درباره اینکه مرا جانشین خودش کند با من انجام نداد. بلکه درباره امکانات کمپ تیم ملی و تلاش‌های مسئولان برای اجاره این کمپ صحبت کرد. دوست ندارم به این مسائل فکر کنم. با اینکه در سال‌های اخیر مشکلات زیادی در تیم‌های مختلف داشتم، اما در سایپا تا حدی آرامش دارم و دوست ندارم این آرامش را به راحتی از دست بدهم.

باید از تیم‌ها وثیقه گرفته شود

  • سرمربی سابق تیم‌های نفت تهران و پرسپولیس درباره اینکه به نظر می‌رسد باز هم مانعی برای فعالیت باشگاه‌های بدهکار در فصل نقل و انتقالات وجود ندارد، گفت: وظیفه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است که از این تیم‌های بدهکار وثیقه‌های لازم را بگیرند تا اگر آن‌ها نتوانستند به تعهداتشان عمل کنند وثیقه شان را به اجرا بگذارد. در صورتی که چنین کاری انجام شود هیچ تیمی بدهکار نمی‌شود، بدهکار نمی‌ماند و هزینه اضافی هم نمی‌کند. اگر از باشگاهی که در مجموع ۳۰ میلیارد با بازیکنان و کادرفنی اش قرارداد بسته است، وثبقه گرفته شود سعی می‌کند بدهی این مبلغ را پرداخت کند، اما متاسفانه در فوتبال ما فقط قرارداد می‌بندند و پولی پرداخت نمی‌شود.

نفت تهران به لیگ یک و صبا به دسته ۲ سقوط کردند، پولم را از چه کسی بگیرم

  • او افزود: من از راه آهن، صبا، نفت تهران و پرسپولیس طلب دارم. نفت به لیگ یک سقوط کرد. صبا و راه آهن هم به دسته ۲ سقوط کرد. برای این تیم‌ها از جیب خودم هزینه کردم و اکنون باید پولم را از چه کسی بگیرم.

دایی: سایپا در رتبه آخر فصل و نقل و انتقالات قرار می‌گیرد/ کی روش برای حضور در تیم ملی با من صحبت نکرد

گرشاسبی هفت ماه پیش برای پرداخت مطالباتم‌با من صحبت کرد و پس از آن به امان خدا رفت

  • دایی درمورد اینکه اگر تیم‌های آسیایی تا ۱۰ تیر مطالباتشان را پرداخت نکنند با محرومیت رو به رو می‌شوند، گفت: هیچکس برای تسویه حساب با من صحبت نکرده است. از باشگاه پرسپولیس تنها گرشاسبی حدود هفت ماه پیش با من حرف زد و پس از آن به امان خدا رفت. متاسفانه باید حق و حقوقمان را از طریق AFC بگیریم چراکه در مملکت خودمان آقایان تنها حرف می‌زنند. برای پیگیری مطالباتم از پرسپولیس حتی با معاون وزیر ورزش و جوانان جلسه گذاشتم، اما به نظر می‌رسد باید اهرم فشاری وجود داشته باشد تا باشگاه‌ها طلب بازیکنان و مربیان ایرانی را بدهند.

اگر بخواهیم از حق و حقوقمان دفاع کنیم هزار حرف و حدیث درست می‌شود

  • او افزود: چگونه امکان دارد بازیکنان و مربیان خارجی به راحتی پولشان را می‌گیرند. نگاه کنید پرسپولیس در طول این مدت تا چه اندازه طلب خارجی‌هایی که حتی برای این تیم بازی هم نکرده اند پرداخت کرده است، اما اگر بخواهیم از حق و حقوقمان دفاع کنیم هزار حرف و حدیث درست می‌شود.

بازی با مراکش مهم‌ترین دیدار ما در جام جهانی است

  • اسطوره فوتبال ایران درباره احتمال نتیجه گیری تیم ملی در جام جهانی و به ویژه دیدار با مراکش اظهار داشت: در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست و اتفاق‌هایی رخ می‌دهد که انتظار آن را ندارید. بدون شک بچه‌های ما هم به صعود امیدوار هستند. بازی با مراکش مهم‌ترین دیدار ایران در جام جهانی است چراکه از لحاظ فوتبالی تنها مقابل این تیم برای پیروزی شانس داریم.
  • او ادامه داد: بازیکنان ایران باید با آگاهی کامل و اطلاعاتی که کادر فنی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد مقابل مراکش بازی کنند. برخلاف پرتغال و اسپانیا که پیروزی برابر آن‌ها سخت است، مراکش را می‌توان شکست داد. بازیکنان ایرانی همیشه روز‌های سخت را دوست دارند و در این روز‌ها نشان داده اند چه قدر خوب هستند. اطمینان دارم اگر تیم ملی بخواهد می‌تواند در کنار ارایه فوتبالی آبرومندانه نتایج آبرومندانه‌ای هم بگیرد.

برای تماشای بازی ایران و اسپانیا به روسیه می‌روم

  • دایی درمورد اینکه با توجه به سفر افرادی خارج از بدنه فوتبال به روسیه برای تماشای بازی‌های تیم ملی در جام جهانی آیا او هم به این کشور سفر می‌کند، پاسخ داد: من از سفر این افراد بی اطلاع هستم، اما شاید خودم با توجه به پرواز مستقیم تهران به کازان برای تماشای بازی با اسپانیا به روسیه بروم. سایپا تمرین دارد و نمی‌توانم تمام بازی‌ها را ببینم.