مظلومی: اسپانیا در خط دفاعی آسیب‌پذیر است

پرویز مظلومی مهاجم اسبق تیم ملی معتقد است که بازیکنان نباید در این بازی با ترس به میدان بروند و باید بازی شجاعانه‌ای را به نمایش بگذارند. 
* در مورد کیفیت بازی‌های جام جهانی چه نظری دارید؟
فعلاً که مدعیانی مثل برزیل و آلمان در بازی اول نمایش خوبی نداشتند و احتمالاً موتور آن‌ها در بازی‌های بعدی روشن خواهد شد. در مجموع کیفیت بازی‌ها خوب است. 
* نظر شما در مورد ویدئوچک چیست؟
به نظر من ویدئوچک هیجان فوتبال را می‌گیرد. وقتی صحنه مشکوک ایجاد می‌شود، بازی از جریان می‌افتد و هیجان خودش را از دست می‌دهد. هرچند با این روش اشتباهات کمتر می‌شود و حق تیمی خورده نمی‌شود ولی من موافق ویدئوچک نیستم. 
* فکر می‌کنید کدام تیم قهرمان شود؟
من یک آبادانی هستم و از قدیم طرفدار برزیل بودم. دوست دارم این تیم قهرمان شود ولی چیزی قابل پیش‌بینی نیست. ما روی نیمار حساب باز می‌کنیم، اما در بازی اول کار خاصی انجام نداد. 
* بازی ایران و اسپانیا را چطور ارزیابی می‌کنید؟
بازیکنان تیم ملی روحیه خوبی دارند و می‌توانند از این روحیه استفاده کنند. ما مراکش را با تلاش زیاد و البته چاشنی شانس بردیم و امیدواریم مقابل اسپانیا هم خوش‌شانس باشیم. اسپانیا تیم بزرگی است ولی در خط دفاعی آسیب‌پذیر است و ما می‌توانیم روی ضدحملات به آن‌ها آسیب بزنیم. 
* فکر می‌کنید از اسپانیا امتیاز بگیریم؟
ما نباید با ترس برابر این تیم بازی کنیم و نباید از اسم اسپانیا بترسیم. بازیکنان ما باید شجاعانه بازی کنند در ضمن من معتقدم شکست دادن مراکش هم آسان نبود و آن‌ها موی دماغ اسپانیا و پرتغال خواهند شد. بچه‌های ما باید خودشان را باور کنند و اگر دفاع تیمی خوبی داشته باشیم، می‌توانیم از اسپانیا امتیاز بگیریم. نکته مهم دیگر این است که نباید در دقایق ابتدایی از اسپانیا گل بخوریم. 
* عملکرد مهاجمان تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
مهاجمان تیم ملی در بازی با مراکش عملکرد چندان خوبی نداشتند و انتظار می‌رود که خط حمله ما آتشین باشد. من امیدوارم که آن‌ها در بازی بعدی نمایش خوبی داشته باشند و به اسپانیا گل بزنند. 
* در مورد غیبت چشمی چه صحبتی دارید؟
چشمی در تیم ملی جا افتاده بود و بدون ترس برابر مراکش بازی کرد. فکر نمی‌کنم منتظری یا حسینی بتوانند خیلی خوب جای چشمی را پر کنند ولی امیدوارم هر فردی که بازی کرد، عملکرد خوبی داشته باشد.