ایران نایب قهرمان کاراته دانشجویان جهان شد

 آخرین روز یازدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی دانشجویان جهان از صبح امروز (یکشنبه) 31 تیر 1397 به میزبانی شهر "کوبه" در ژاپن پیگیری شد و با برگزاری مسابقات فینال و رده بندی بخش کومیته تیمی، به پایان رسید. در این مسابقات تیم ملی ایران در مجموعه همه‌ی بخش‌های دختران و پسران با کسب یک مدال طلا، 4 نقره و 5 برنز بر سکوی نایب قهرمانی جهان قرار گرفت.

ژاپن با 10 مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافت و تیم فرانسه نیز با کسب یک مدال طلا، 2 نقره و 5 برنز در جایگاه سوم جهان قرار گرفت.

تیم کومیته مردان ایران با ترکیب صالح اباذری، مهدی قراری‌زاده، یونس نوروزی، مهدی خدابخشی، مهدی رحیمی‌نژاد، میلاد بهمنی و محمدمهدی قاهری در نخستین گام با حساب 3 بر صفر تیم فرانسه را شکست داد و در مبارزه دوم رو در روی تیم مالزی قرار گرفت که توانست 2 بر صفر از سد این تیم گذشته و راهی مرحله نیمه‌نهایی شود. تیم ایران در مبارزه نیمه نهایی خود نیز موفق شد با نتیجه 3 بر صفر تیم لهستان را از پیش رو برداشته و راهی فینال شود. و به فینال راه یابد. تیم کومیته ایران در فینال این بخش به مصاف تیم ژاپن رفت که با قبول شکست 3 بر یک نایب قهرمان مسابقات شد.

همچنین تیم کومیته تیم زنان با ترکیب آویشن باقری، نفیسه گلشنی، بهنوش نجفی و شبنم واحدی مقابل تیم ایتالیا با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و با شکست ایتالیا مقابل فرانسه تیم دختران کشورمان از دور رقابتها کنار رفتند.

اما تیم کاتای پسران با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد دلیخون که پیش از این مقابل تیم ژاپن شکست خورده و راهی دیدار رده‌بندی شده بود، برای کسب مدال برنز رو در روی تیم سریلانکا قرار گرفت که توانست 5 بر صفر این تیم را شکست داده و در جایگاه سوم جهان قرار بگیرد.

ابوالفضل شهرجردی نیز در بخش کاتای انفرادی که پیش از این با شکست دادن رقبایی از چین، مجارستان، اسپانیا و ایتالیا راهی مسابقه فینال شده بود، در فینال با نتیجه 5 بر صفر نتیجه را به "یوهی هوریبا" از ژاپن واگذار کرده و به مدال نقره رسید.