پیشکسوت استقلال ایراد مدیران سابق استقلال را گرفت

مجید نامجومطلق در مورد ارزیابی‌اش از لیگ برتر که قرار است از پنج‌شنبه آغاز شود، گفت: امسال هم لیگ خوبی خواهیم داشت، باز هم شش هفت تیم برای قهرمانی، پنج شش تیم هم برای سقوط نکردن می‌جنگند و چند تیم هم می‌خواهند رتبه خوبی در جدول داشته باشند، تعداد مدعیان قهرمانی در این فصل بیشتر شده است، به خصوص اینکه سپاهان در نقل و انتقالات حضوری پررنگ داشت و در واقع می‌توان گفت سپاهان هم وارد مثلث یا مربع مدعیان قهرمانی شده است. 

وی افزود: تیم‌ها زمان مناسبی برای آماده‌سازی خود داشتند و امیدوارم لیگ امسال هم خروجی خوبی داشته باشد، فصل گذشته خروجی لیگ این بود که بازیکنان داخل ایران عملکرد بهتری نسبت به لژیونرها در تیم ملی و در جام جهانی داشتند. 

نامجو مطلق با اشاره به برگزاری جام ملت‌های آسیا در دی‌ماه امسال گفت:‌ برگزاری جام ملت‌ها باعث می‌شود که باز هم مسابقات لیگ با فشردگی خاصی برگزار شود و این یکی از چالش‌های لیگ خواهد بود، به ویژه اینکه کی‌روش شرایطی را برای آماده‌سازی تیم ملی تعیین کرده و این می‌تواند نکته منفی در لیگ باشد. 

پیشکسوت استقلال در مورد دیدار این تیم با پیکان در شروع لیگ گفت: استقلال تعدادی از بازیکنان خوبش را از دست داده است، ضمن اینکه همیشه در هفته‌های اول، تیم‌ها برای خروج از افت دوران بدنسازی با مشکلاتی مواجه می‌شوند، استقلال هم تمریناتش را دیر آغاز کرد و نفرات خوبی را که از دست داد نتوانست برایش جایگزین‌هایی در حد آنها جذب کند. این مسائل می‌تواند برای استقلال مشکل‌ساز باشد. 

نامجو مطلق با اشاره به عملکرد مدیران سابق استقلال گفت: من همه این مشکلات را از چشم مدیران سابق باشگاه می‌بینم، سه اشتباه مدیریتی سابق باشگاه به استقلال ضربه زد، اولین اشتباه این بود که نتوانست نیروهای خود را حفظ کند، در حالی که یک مدیریت قوی می‌داند که بعد از جام جهانی، بازیکنانی مثل امید ابراهیمی با پیشنهادی بسیار خوبی مواجه می‌شوند و باید قبل از جام ملت‌ها قرارداد بازیکنانی مثل امید ابراهیمی تمدید می‌شد. دومین اشتباه هم بحث تیام بود، وقتی این بازیکن به استقلال آمد گفته شد که او قراردادی به مدت یک فصل و نیم دارد، اما یا به ما دروغ گفتند یا مسئله دیگری بود که تیام بعد در پایان لیگ صحبت از جدایی کرد و خواستار پول زیادتری شد، سومین اشتباه مدیریت سابق باشگاه هم این بود که دیر از تیم جدا شد، اگر او قصد جدایی داشت بهتر بود که زودتر این کار را می‌کرد تا مدیر بعدی زمان کافی برای بازسازی تیم داشته باشد، این اشتباهات به استقلال لطمه زد. 

وی با اشاره به حضور فتحی در باشگاه استقلال گفت: او مدیر کاربلدی است که سابقه زیادی در فوتبال دارد و امیدوارم بتواند مشکلات استقلال را حل کند، او سالها در فدراسیون فوتبال هم حضور داشته است، با وجود همه مشکلاتی که استقلال دارد از جمله دیر آغاز شدن تمرینات، غیبت شفر در تمرینات، با این حال استقلال همیشه استقلال است و می‌تواند از جایگاه خود در فوتبال ایران دفاع کند، هر چند که شفر زمان ۶ تا ۸ هفته‌ای را برای آماده‌سازی تیم دراختیار نداشته که این مسئله هم به مدیریت سابق باشگاه استقلال برمی‌گردد که نظارتی بر روی سرمربی نداشته است و تمرینات دیر شروع شد، با این حال امیدوارم که استقلال فصل موفقی را پشت سر بگذارد.