وقتی فدراسیون برای تامین خواسته های کی روش، دست به دامن فیفا می شود!

عبدالکاظم طالقانی درباره اقدام های فدراسیون فوتبال برای تامین بودجه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار برای اجرای برنامه های مدنظر کارلوس کی روش بیان کرد: کی روش طبق یک برنامه کارشناسی چنین مبلغی را اعلام کرده است اما چگونه فراهم شدن این مبلغ در اختیار مهدی تاج است. هیئت رئیسه هم به رئیس فدراسیون اختیار عمل داده است اما بدون شک اگر سایر اعضا هم بتوانند کاری برای تامین بودجه انجام دهند و از سوی تاج مامور شوند این موضوع را پیگیری می کنند.

او درباره اینکه آیا مسئولان فدراسیون فوتبال روی هشت میلیون دلار پاداش جام جهانی برای تامین بودجه آماده سازی تیم ملی در جام ملت ها حساب کرده اند یا اینکه مدت ها طول می کشد تا این مبلغ به حساب فدراسیون واریز شود، گفت: روی این پول حساب کرده ایم اما از چگونگی وصول شدن هشت میلیون دلار پاداش جام جهانی بی اطلاع هستم.

طالقانی درمورد مشکلات فدراسیون فوتبال برای واریز معوقات مالی کارلوس کی روش بیان کرد: این موضوع از مشکلات ما است اما با همت مهدی تاج دستمزد کی روش به حساب او واریز می شود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت تمدید قرارداد کارلوس کی روش گفت: از نظر من موضوع حل شده و توافق هایی بین طرفین صورت گرفته که کی روش برنامه هایش را اعلام کرده است.

او درباره اینکه آیا قرار نیست درآمد فدراسیون فوتبال از فروش پیراهن تیم ملی در جام جهانی به صورت شفاف اعلام شود، تصریح کرد: به صورت کامل در جریان چنین موضوعی نیستم و بهتر است هدایت الله ممبینی به عنوان مسئول بازاریابی فدراسیون جزئیات فروش پیراهن ها را اعلام کند. البته در هیئت رئیسه روی این بحث صحبت هایی شده اما به احتمال فراوان به دلیل قطع همکاری با آدیداس برای حمایت از تولیدی های داخلی سراغ استفاده از البسه ایرانی برویم. اگر نتوانیم برندهای خوبی پیدا کنیم باید برنامه ریزی دقیقی برای تامین لباس های تیم ملی انجام دهیم.

طالقانی درمورد اینکه آیا قانون بازنشستگی شامل حال مدیران فدراسیون فوتبال هم می شود، گفت: من بازنشسته هستم اما طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال از آنجاییکه ما هیچ گونه حقوقی از وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال نمی گیریم و تنها هزینه ایاب و ذهاب و ماموریت خود را دریافت می کنیم مشکلی برای ادامه فعالیت نداریم. البته مطیع قانون هستیم و هرچه قانون بگوید اطاعت می کنیم. فدراسیون فوتبال یک نهاد عمومی غیردولتی است و هیئت های فوتبال به عنوان موسسه خصوصی در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده اند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درمورد اینکه شنیده می شود اساسنامه فدراسیون فوتبال مصوبه هیئت دولت را در اختیار ندارد، بیان کرد: اگر اساسنامه مورد تائید نیست چگونه در مجمع عمومی سال گذشته فدراسیون اعلام شد که این اساسنامه مورد تائید هیئت وزیران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: ساکت: دولت برای اجرای برنامه‌های تیم ملی به فدراسیون کمک کند/ کمیته اخلاق درباره مسائل مربوط به فساد قوی است

رئیس هیئت فوتبال خوزستان درمورد زمان دقیق آماده شدن پارکینگ ورزشگاه فولاد آره نا گفت: ورزشگاه فولاد آره نا هیچ مشکلی ندارد اما پارکینگ آن باید مورد تائید راهنمایی و رانندگی قرار گیرد. به من اطلاع دادند این مشکل هم تا پایان هفته پنجم لیگ برتر حل می شود.

طالقانی درمورد مشکلات مدیریتی باشگاه نفت مسجد سلیمان اظهار داشت: بابادی در سمت مدیریت این باشگاه باقی ماند و امیدوارم بتواند نتیجه زحماتش را ببیند تا تیم نفت مسجد سلیمان که امید یک شهر است در لیگ برتر به موفقیت برسد.