رامین اروپانشین باقی می‌ماند

رامین رضاییان از معدود بازیکنان تیم ملی است که هنوز تیم جدیدش را انتخاب نکرده است. این بازیکن بعد از سفری که به بلژیک داشت، دوباره به کشور بازگشته و طرفدارانش منتظر هستند تا تکلیف باشگاه جدیدش را مشخص کند. تراکتورسازی که این روز‌ها هزینه سنگینی برای جذب ملی‌پوش‌ها می‌کند، قصد داشت رامین را به خدمت بگیرد ولی مذاکرات دو طرف خوب پیش نرفت. رامین رضاییان در پایان مذاکرات گفت: هدفش رفتن به اروپاست و اگر آنجا به توافق نرسد، شاید به ایران بازگردد. البته او رقم بسیار بالایی هم پیشنهاد داد که باعث شد تا تبریزی‌ها عقب‌نشینی کنند. او این روز‌ها تنها و به دور از کار گروهی، تمرینات انفرادی می‌کند. رامین می‌خواهد در جام ملت‌های آسیا هم مثل جام جهانی فیکس ایران باشد، به همین خاطر دوست ندارد از آمادگی فاصله بگیرد. رامین به کار خود با اوستند پایان داده و به نزدیکانش گفته: «هدف من ماندن در همان اروپاست و نمی‌خواهم به ایران برگردم.» 

رامین فعلاً پیشنهاد دندان‌گیری ندارد. یکی، دو بار شایعه شد برای او از یونان پیشنهاد رسیده ولی در نهایت این خبر‌ها تأیید نشد. برای همه سؤال است که چطور رضاییان با وجود عملکرد خوب در جام جهانی، پیشنهاد خاصی ندارد. رامین در این مدت تلاش کرده تا رابطه خود را با کی‌روش حفظ کند. او از کارلوس برای انتخاب تیم آینده اش مشورت می‌گیرد. نظر کی‌روش هم ماندن رامین در اروپاست، مخصوصاً با عملکردی که در روسیه داشت. منتقدان رضاییان می‌گویند بزرگترین مانع برای موفقیت او، رفتاری است که دارد. رامین اخیراً بیش از گذشته تلاش می‌‎کند خود را خاص نشان دهد و در زمین مسابقه معمولاً با بازیکنان حریف وارد جنگ‌هایی می‌شود که می‌تواند به ضررش تمام شود. مثلاً در بازی اسپانیا بیش از ۱۰۰ متر دوید تا به غربی‌ترین نقطه زمین برود و با یکی از بازیکنان اسپانیا کل‌کل کند! در بازی پرتغال هم به شکل عجیبی با یکی از بازیکنان این تیم مدام کل‌کل می‌کرد و حتی بدون توپ به سمت او می‌رفت و چیز‌هایی می‌گفت. رامین همان‌طور که رسانه‌ها چندین و چند بار انتقاد کردند، به حرکات نمایشی در روسیه علاقه داشت، اما فارغ از این رفتارها، از نظر فنی توانست بازی خوبی انجام دهد. می‌گویند باشگاه‌های خارجی برای جذب یک بازیکن ابتدا در فضای مجازی به سراغ او می‌روند تا با خلقیاتش آشنا شوند و اگر باشگاهی به صفحه رامین و اکثر فوتبالیست‌های ایران سر بزند احساس می‌کند با یک مدل طرف است تا یک فوتبالیست! 

نزدیکان رامین می‌گویند تکلیف این بازیکن به احتمال فراوان در دقیقه ۹۰ نقل و انتقالات روشن می‌شود. مدیر برنامه‌های این بازیکن که در بلژیک خرید و فروش ماشین می‌کند، به او قول داده تا پیشنهاد خوبی برایش دست و پا کند. رضاییان هم امیدوار است تا لحظه آخر نقل و انتقالات بتواند به یک لیگ خوب اروپایی ملحق شود.