خیال کی روش راحت شد

پس از درخشش سامان قدوس، هافبک ایرانی دنیای فوتبال در لیگ سوئد و باشگاه اوسترسوند، او پیشنهادات زیادی را از لیگ های انگلیس، اسپانیا و فرانسه دریافت کرد که همیشه با مخالفت دنیل کیندبرگ، رئیس باشگاه اوسترسوند همراه بود.

۱۷ مرداد ۱۳۹۷، تصاویری از نشست و امضای توافق نامه سامان قدوس با مسئولان تیم تازه لیگ برتری شده هوئسکا اسپانیا منتشر شد و احتمال می رفت، شماره ۱۴ تیم ملی ایران در فصل جدید فوتبالی به این تیم بپیوندد اما دنیل کیندبرگ، رئیس باشگاه اوسترسوند در مصاحبه ای اعلام کرد که به قدوس تنها اجازه سفر به اسپانیا و بازدید از این باشگاه را دادم و هیچگونه مجوزی برای امضاء قرارداد به هافبک تیم ملی ایران داده نشده است.

او ادامه داد: مدیر برنامه ای که در تصاویر امضاء قرارداد با هوئسکا کنار قدوس است را نمی شناسم و  ارتباطی هم با او نداشتم و نخواهم داشت. قدوس باید به سوئد برگردد و  هر گونه امضاء قرارداد با هوئسکا را رد می کنم. هیچگونه رضایتی نسبت به این انتقال ندارم.

البته در این میان، مسئولان تیم اسپانیایی معتقد هستند که با قدوس یک پیش قرارداد امضا کرده اند.

سپس قدوس به لیگ سوئد بازگشت و در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر این کشور از دقیقه ۷۵ به زمین بازی آمد و در تقابل با کالمار یک گل زد و یک پاس گل داد تا با خاطر خوش سوئد را ترک کند. او پس از پایان بازی در خصوص انتقالش بیان کرد: من پیشنهاد باشگاه رن فرانسه را پذیرفته ام و به این تیم خواهم رفت. سفر من به اسپانیا برای شناخت بیشتر از باشگاه اوئسکا بود اما حالا من پیشنهاد تیم رن را قبول کرده و راهی این تیم خواهم شد. به تیمی خوب در لیگ باکیفیت خواهم رفت و استفاده از این شانس به خودم بستگی دارد. من بسیار مفتخر و خوشحالم که راهی رن خواهم شد زیرا رن یکی از تیم های بزرگ فرانسه است.

سپس کیندبرگ رئیس باشگاه اوسترسوند هم در این رابطه گفت: یک ساعت پیش از آغاز بازی امروز با باشگاه رن به توافق رسیدیم و حالا سامان قدوس این اجازه را دارد که از اوسترشوند جدا شود. سامان این موضوع را به ما اطلاع داد و ما نیز مشکلی با او و جدایی اش نداریم  اما دیگر همه چیز به خود او بستگی دارد زیرا ما شرایط را قبول کرده ایم.

پس از رسانه ای شدن انتقال قدوس به رن فرانسه که قدمتی ۱۱۷ ساله دارد، باشگاه هوئسکا اعلام کرد، با قدوس یک پیش قرارداد امضا کردیم و به همین دلیل، این بازیکن باید راهی باشگاه ما شود و در غیر این صورت به فیفا شکایت خواهیم کرد.

سپس قدوس در مصاحبه ای اعلام کرد، قراردادی را امضا نکردم و فقط برای بازدید از باشگاه هوئسکا به اسپانیا رفتم.

بعد از ماجرای عجیب قدوس با باشگاه رن و هوئسکا سایت Sportbladet در این رابطه نوشت: دردسر بزرگی برای ستاره تیم ملی ایران و باشگاه اوسترسوند در راه انتقال به فرانسه رقم خورد و آن هم این که باشگاه هوئسکا علیه قدوس به فیفا شکایت کرده است. باشگاه اسپانیایی پس از آنکه با سامان قدوس، ستاره ایرانی اوسترسوند قرارداد امضا کرد، حالا با توافق این بازیکن با باشگاه رن فرانسه،  مجاب شده تا به فیفا شکایت کند تا دردسر بزرگی گریبانگیر این بازیکن شود.

بر همین اساس و برای پیگیری این موضوع با آرش شکر ریز، کارشناس حقوقی فوتبال گفت و گو کردیم و او در این باره اظهار کرد:

اگر سامان قدوس با باشگاه هوئسکا و رن دو قرارداد امضا کرده باشد و باشگاه اسپانیایی به فیفا شکایت کند، طبق قوانین رن فرانسه ۲ پنجره نقل و انتقالاتی و قدوس ۶ ماه محروم خواهد شد.

او افزود: البته این محرومیت در چارچوب بازی های ملی محسوب نمی شود و اگر فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا ) قدوس را محروم کند، این بازیکن مشکلی برای حضور در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ امارات نخواهد داشت.