شفر: استقلال را با قلبم دوست دارم
وقتی وینفرد شفر بعد از پیروزی مقابل تراکتورسازی، اعلام کرد امسال پنجاهمین سال حضورش در فوتبال حرفه‌ای است، بهترین فرصت بود تا بابت ۵۰ سال حضور در فوتبال از مهمان آلمانی فوتبال ایران قدردانی کنیم تا شفر خاطره خوبی از حضورش در لیگ برتر ما داشته باشد.
هماهنگی‌های لازم را شنبه انجام دادیم تا دوشنبه  میزبان شفر باشیم، اما سرمربی استقلال درخواست کرد این ملاقات در تمرین آبی‌پوشان و در حضور شاگردانش انجام شود.
با این همه، شفر از تماشای کیک و شمع عدد ۵۰ که روی آن بود، شگفت‌زده شد و گفت: «این دومین باری است که خبرورزشی من را شگفت‌زده می‌کند. دفعه اول وقتی بود که تندیس چهره برتر ماه فوتبال ایران را به من داد. آن تندیس را کنار افتخاراتم گذاشته‌ام، چون از دست کسانی گرفتم که کارشان نقد کردن اهالی فوتبال است. وقتی منتقد به یک مربی می‌گوید تو بهترین بودی، لذت‌بخش است. این‌بار هم هیجان‌زده‌ام. شاید تصور می‌کردم در کشور خودم برایم جشن ورود به پنجاهمین سال فعالیت حرفه‌ای در فوتبال را بگیرند، ولی شما در ایران این کار را برای من کردید.»
شفر ادامه داد: «پنجاه سال در فوتبال بودم و مطمئن باشید کنار تمام خاطرات خوبم هرگز ایران و استقلال را فراموش نمی‌کنم. استقلال را با قلبم دوست دارم و می‌خواهم بعد از قهرمانی در جام حذفی، با یک جام بزرگ‌تر افتخارات خودم را تکمیل کنم.»
با شفر گفت‌وگوی اختصاصی جالبی هم داشتیم که حاشیه‌های جذابی داشت که مرورش خالی از لطف نیست:
*وقتی موقع فوت کردن شمع ۵۰ برای شفر صندلی آوردیم تا بنشیند و شاگردانش که مرد آلمانی دوست داشت در این مراسم خودمانی حاضر باشند، بالای سرش بایستند، شفر با تحکم گفت: صندلی نمی‌خواهم، من هم مثل این جوان‌ها می‌ایستم، پیرمرد نیستم که روی صندلی بنشینم.
*برخی بازیکنان استقلال تصور کردند تولد شفر است، ولی سرمربی تیم به آن‌ها توضیح داد کمی بیشتر از ۵۰ سال سن دارد و گفت: این جشن به خاطر پنجاهمین سال حضورم در فوتبال است.
*با این همه حتی وقتی شفر شمع را فوت کرد، فرشید اسماعیلی از همکاران‌مان پرسید تولد چه کسی بود؟ همین سؤال، سوژه خنده آبی‌پوشان شد.
*سیدمهدی رحمتی و خسرو حیدری با شفر شوخی می‌کردند و با خنده از او می‌پرسیدند واقعاً ۵۰ سال مربی بوده است که شفر هم توضیح داد تمام این ۵۰ سال را مربی نبوده و سال‌هایی به عنوان بازیکن در فوتبال فعالیت می‌کرد.

*رحمتی از خسرو حیدری خواست در تکمیل شوخی با شفر، شمع روی کیک را فوت کند، اما مرد آلمانی دست شاگردانش را خواند و زودتر شمع را فوت کرد.
*جواد قراب و اصغر حاجیلو هم کنار آبی‌پوشان در این جشن حضور داشتند.
*سیدحسین حسینی قسمت کوچکی از کیک را به صورت شفر مالید و تمرین شروع شد.