واکنش حمید استیلی به انتقادهای اخیر به تیم ملی امید

حمید  استیلی در مصاحبه با رادیو جوان در مورد اینکه آیا بهتر نبود تیم امید با تمام قوا به مصاف میانمار برود تا این بحث‌ها و حواشی به وجود نیاید،‌گفت:‌ ما با تمام قوا در آن مسابقه به میدان رفتیم اما با توجه به شرایط تیم به خاطر اینکه چند مهره اصلی تیم یک اخطاره بودند و با توجه به انجام دو بازی پشت سر هم در 48 ساعت به برخی بازیکنان استراحت دادیم. در بازی بازی همزمان عربستان در نیمه اول سه گل دریافت کرد اما آیا رسانه‌های عربستان به آن شکل به تیمشان حمله کردند؟

وی افزود: بازیکنان همه تلفن همراه دارند و به اینترنت وصل هستند. آنها می‌دیدند چه جوی علیه تیم به راه افتاده و از لحاظ روحی تحت تاثیر قرار گرفتند. ما فقط در 2-3 روز زمان باقی مانده تا بازی با کره سعی کردیم تیم را از لحاظ روحی آماده کنیم. خیلی‌ها گفتند تیم امید از بازی با کره جنوبی ترسیده اما اگر ما ترسیده بودیم آیا با عراق و چین بازی دوستانه برگزار می‌کردیم. الان هم میبینید که کره چه عملکردی داشته است. آنها از سه بازیکن بزرگسال و نفرات بالای 23 سال استفاده کردند. بازیکنان لژیونر خود که یک نفر از آنها عضو تاتنهام است را به همراه آوردند. همین کره بعد از ما مقابل ازبکستان 4 بر 3 پیروز شد. ازبکستان همان تیمی بود که قبل از جام جهانی تیم ملی بزرگسالان ایران به سختی با یک گل این تیم را شکست داد.

مدیر تیم امید در ادامه تصریح کرد:‌ تا شروع رقابت‌های انتخابی المپیک 5-6 ماه زمان داریم. در ادامه می‌توانیم از بازیکنان خوبی مثل امید نورافکن و رضا شکاری هم استفاده کنیم. برخلاف کره جنوبی ما نتوانستیم از بازیکنان لژیونر بهره ببریم. قرار است الان یونس دلفی به اروپا برود از فدراسیون و مدیر برنامه این بازیکن خواستیم طوری قرارداد ببندند که با توجه به در پیش بودن دیدار انتخابی المپیک و نبودن این بازی‌ها در فیفا دی مشکلی برای برای حضور آنها در اردو نباشد و بتوانیم از او در مسابقات استفاده کنیم. انتخابی المپیک از اواخر اسفند آغاز خواهد شد.

استیلی در مورد اینکه چند در صد این تیم برای انتخابی المپیک حفظ می‌شود، گفت: ما با 30 بازیکن به عراق رفتیم اما برای بازی‌های آسیایی باید 20 بازیکن را می‌بردیم. کادرفنی تیم امید همه را زیر نظر دارد. در رقابت‌های انتخابی المپیک می‌توانیم 23 بازیکن داشته باشیم. فکر میکنم 20 -25 بازیکن مدنظر کادرفنی قرار داشته باشند و در نهایت هم باید 23 بازیکن را معرفی کنیم. در پایان جا دارد از مدیران و مربیان فوتبال ایران بابت همکاری با تیم امید تشکر کنم و امیدوارم بتوانیم در کنار یکدیگر به موفقیتی بزرگ برای حضور در المپیک دست یابیم.