سوپر جام برگزار می‌شد بهتر بود

علیرضا صالحی رئیس کمیته استیناف دیروز در مورد علت صدور رای صحبت کرد اما اینبار صحبت های جالبی را پیرامون این پرونده بر زبان آورد.

او دراین باره می گوید: آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال با مواد قانونی که در دادگاه ها وجود دارد متفاوت است و ما همواره در سایه احترام به قوانین سعی کردیم به پرونده ها نگاه فوتبالی داشته باشیم. از نظر فوتبالی اصلا قشنگ نیست تیمی بدون برگزاری بازی قهرمان شود. هم طرفداران استقلال و هم طرفداران پرسپولیس و از سویی دو تیم لذت می بردند این بازی برگزار شود. این یک نگاه فوتبالی به پرونده است اما از سویی دیگر ما موظف هستیم در پرونده ها بر اساس مستندات و قانون رای دهیم و همواره قانون بر همه چیز برای ما ارجحیت داشته است. سازمان لیگ برتر به عنوان مجری برگزاری بازی زمانی را برای انجام سوپر جام تعیین کرده بود اما استقلال بنا به هر دلیلی قصد داشت بازی در زمان دیگری برگزار شود. طبیعتا این تیم برای رسیدن به هدف یا باید با باشگاه پرسپولیس توافق می کرد یا سازمان لیگ برتر که هیچ کدام از این ها را انجام نداد. حالا به چه دلیل نمی دانم. در چنین شرایطی قانون تکلیف را روشن کرده است و نتیجه 3-0 به ضرر تیمی اعلام می شود که شرایط برگزاری بازی را مهیا نکرده است. در این خصوص که گفته می شود استقلال نسبت به عواقب عدم حضور در میدان مطلع نشده است باید اذعان کنم این موضوع به باشگاه استقلال اطلاع رسانی شد و از سویی بعید است این باشگاه به قوانین آشنا نباشد.

رئیس کمیته استیناف در ادامه گفت: بنده شخصا مخالف برگزاری بازی بدون تماشاگر هستم چون تماشاگر روح فوتبال است اما این بند در آئین نامه پیش بینی شده و گاهی تخلفات تیم ها آنقدر زیاد می شود که چاره های جزء بکارگیری از این اهرم باقی نمی ماند هر چند که در فصل های اخیر بیشتر سعی شده به بازی در زمین بی طرف رای داده شود. در نهایت می خواهم این را بگویم شاید برخی از آراء صادره بر خلاف میل باطنی باشد اما آن چیز که برای من و دیگر اعضاء مهم است قانون و مستندات پرونده است و اصلا دوست نداریم به گونه ای رای بدهیم که فردا به خاطر فوتبال شرمنده وجدان خود شویم..