تحلیل حاج رضایی از بازی دوستانه تیم ملی مقابل ازبکستان

امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال درباره ارزیابی اش از بازی دوستانه تیم ملی ایران برابر تیم ملی ازبکستان اظهار کرد: همه تیم های ملی فوتبال بعد از جام جهانی 2018 روسیه تغییر کردند و از دوران اوجشان فاصله گرفتند، بنابراین بازی های تدارکاتی باعث می شود که تیم ها به مرز آمادگی برسند و تیم ملی کشورمان هم از این امر مستثنا نیست.

او ادامه داد: به هر حال تیم ملی کشورمان نیاز به زمان دارد تا برای جام ملتهای آسیابه آمادگی کامل دست یابد. تیم ملی ازبکستان هم نسبت به چند سال پیش که برابر ایران شکست خورد تغییراتی داشته و کوپر هدایت این تیم را برعهده گرفته و ترکیب این تیم هم جوان شده است. همچنین این تیم ذهنیتی از بازی تدارکاتی با تیم ملی کشورمان دارد و برای جام ملتهای آسیا آماده می شود.

تغییرات گسترده در لیست تیم ملی عقلانی نیست 

حاج رضایی درباره ارزیابی اش از لیست تیم ملی بیان کرد: لیست تیم ملی بدون نقد نیست و کی روش نمی تواند رضایت همه را از ترکیب تیم ملی جلب کند. تغییرات زیادی در لیست تیم ملی شاهد نبودیم و فقط یکی ، 2 بازیکن به این لیست اضافه شدند. به هر حال در فاصله جام ملتهای آسیا تغییرات گسترده عقلانی نیست.

آزمون نباید در لیست اولیه تیم ملی قرار می گرفت

کارشناس فوتبال درباره خط خوردن سردار آزمون از لیست تیم ملی اظهار کرد: سردار آزمون جوان است و او با خداحافظی اش از تیم ملی یک تصمیم احساسی گرفت. تیم ملی احترام برانگیز است و این درست نیست که بازیکن هر زمان که بخواهد در تیم ملی حضور یابد یا خداحافظی کند. به نظرم آزمون نباید در لیست اولیه تیم ملی هم قرار می گرفت و یک اردو باید کنار گذاشته می شد.

مسائل غیر ورزشی در لغو بازی دوستانه تاثیر گذار است 

حاج رضایی درباره لغو بازی تدارکاتی با تیم ملی آرژانتین بیان کرد: رئیس فدراسیون فوتبال باید جوابگو باشد که چرا بازی دوستانه با تیم ملی آرژانتین لغو شده است. به هر حال در منتفی شدن بازی دوستانه مسائل غیر ورزشی و مالی مطرح است و تیم های بزرگ پول زیادی می خواهند تا با تیم ملی کشورمان بازی کنند.

او درباره اینکه گفته می شود کی روش دوست ندارد با تیم های بزرگ بازی کند، گفت: آنهایی که با کی روش کار کردند باید در این باره صحبت کنند و من اطلاعی از این موضوع ندارم. به هر حال باورش سخت است که کی روش دوست ندارد با تیم های بزرگ بازی دوستانه برپا کند.

حاج رضایی درباره معیارهای برگزاری بازی های تدارکاتی تصریح کرد: تیم ملی باید با تیم هایی بازی دوستانه برگزار کند که نحوه بازی حریفان تدارکاتی اش شباهت زیادی با همگروه هایش در جام ملتهای آسیا داشته باشد.

کارشناس فوتبال درباره اینکه تیم ملی در جام ملتهای آسیا به موفقیت دست می یابد، گفت: ما میزان قدرت سایر تیم های ملی را نمی دانیم تا نتایج تیم ملی را بتوانیم پیش بینی کنیم و باید بازی های جام ملتهای آسیا شروع شود تا درباره این موضوع صحبت کنیم.