واکنش کارشناس داوری به اخراج برانکو در بازی با الدحیل

نوید مظفری در مورد نحوه قضاوت روشن ایرماتوف در بازی پرسپولیس و الدحیل قطر گفت: ابتدا می‌خواهم به این مسئله اشاره کنم که ما در رسانه ملی خیلی راحت می‌گویم که داور صحنه‌های ۵۰-۵۰ به سود تیم حریف می‌گیرد در حالیکه اصلاً چنین چیزی درست نبود پیروزی پرسپولیس مقابل الدحیل یک صحنه کلیدی داشت در دقیقه ۷۲ مسابقه داور به راحتی می‌توانست کامیابی‌نیا را به خاطر خطایی که مرتکب شده با نشان دادن کارت زرد دوم از زمین اخراج کند. پس بهتر است که در مورد داوران به خصوص در رسانه ملی زود قضاوت نکنیم.

وی با اشاره به اخراج روزبه چشمی در بازی استقلال و السد گفت: کامیابی‌نیا هم به راحتی می‌توانست اخراج شود که در آن صورت هیچ کارشناسی به داور ایراد نمی‌گرفت. به هر حال بازیکنان پرسپولیس خطاهای زیادی را در بازی خانگی انجام دادند و خیلی راحت کارت زرد می‌گرفتند که نشان از عصبی‌ بودن بازیکنان بود. حسین ماهینی مدام به داور اعتراض می‌کرد حیف است که بازیکنان ایرانی در رقابت‌های بین‌المللی اینقدر راحت کارت زرد بگیرند.

وی در مورد اخراج برانکو توسط داور گفت: برانکو درست مقابل چشمان داور دو بار به نشانه اعتراض توپ را به زمین کوبید. داور اگر او را اخراج نمی‌کرد اقتدارش زیر سؤال می‌رفت. شاید بهتر بود برانکو به صورت کلامی به داور می‌گفت که وقت بازی تمام است اما وقتی که توپ را مقابل داور به نشان اعتراض دو بار به زمین می‌زنید هیچ داوری نمی‌تواند آن مربی را در زمین نگه دارد و باید آن را اخراج کند.

مظفری در مورد محاسبه ۷ دقیقه وقت اضافه در نیمه دوم گفت: شاید بهتر بود که داور ۶ دقیقه وقت تلف شده را نشان می‌داد. ۵ دقیقه حداقل وقت تلف شده‌ای بود که داور محاسبه کرد. به هر حال با توجه به شرایط مسابقه،‌ جو ورزشگاه و نتیجه بهتر بود که داور ۶ دقیقه وقت تلف شده را نشان می‌داد. اما باید بگویم پرسپولیس در این مسابقه به هیچ عنوان از داروی ضرر نکرد.