احتمال محکومیت تراکتورسازی با جدایی توشاک؟

رویاهای باشگاه تراکتورسازی برای داشتن یک تیم رویایی با حضور جان توشاک و جذب چند ملی پوش لژیونر خیلی زودتر از آنچه تصور می شد، نقش بر آب شد. تراکتورسازی با باخت مقابل صنعت نفت از جام حذفی کنار رفت و همین نتیجه آبستن حوادثی شد که در نهایت جدایی جان توشاک از نیمکت تراکتور را در پی داشت.

شکایت های متعدد مربیان و بازیکنان خارجی طی سالهای اخیر از باشگاه های ایرانی که به یک اپیدمی در کشورمان تبدیل شده است، این ذهنیت را ایجاد کرده که با جدایی توشاک بازهم ممکن است پرونده ای برای تراکتورسازی و ایران در فیفا بازشود.

هرچند هنوز باشگاه تراکتورسازی به صورت شفاف و رسمی در قبال اتفاقات رخ داده موضعگیری نکرده است اما مشخصا توشاک از وضعیت این باشگاه راضی نیست و برای همین بامداد یکشنبه تهران را به مقصد ترکیه ترک کرد تا ابهامات درباره آینده باشگاه و این مربی و حتی نحوه تسویه حساب با این مربی پابرجا بماند.

زنوزی چندی پیش در مصاحبه با خبرگزاری مهر (اینجا) تاکید کرده بود که قرارداد «بی نظیر» توشاک سه ساله و قطعی است ولی امکان فسخ آن از طرف باشگاه وجود دارد. زنوزی گفته بود: «قبلا هم گفته ام قراردادی با آقای توشاک بسته ایم که تا به حال در ایران نوشته نشده است. قرارداد ما سه ساله است که ایشان اجازه لغو آنرا ندارد ولی ما این اجازه را داریم. در واقع اگر سال آینده خوشمان نیامد، می توانیم این مربی را راحت کنار بگذاریم؛ بدون پرداخت حتی یک ریال جریمه. به هر حال ما نشان دادیم برای تغییرات آمده ایم.»

در صورتی که این صحبتهای زنوزی ملاک باشد به نظر می رسد جدایی توشاک به این شکل پیامدی برای باشگاه ندارد. البته مالک تراکتورسازی نگفته بود که اگر این کنار گذاشتن در میانه فصل صورت بگیرد، چه شرایطی در قرارداد طرفین حاکم خواهد شد.