انتقاد تند یک استقلالی از رحمتی و چشمی

رضا عنایتی درباره تساوی دو بر دو استقلال مقابل السد قطر و عدم راهیابی این تیم به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: در ابتدا باید به دیگر نماینده کشورمان یعنی پرسپولیس که به مرحله بعد صعود کرد، تبریک بگویم. به بازیکنان استقلال هم خسته نباشید می‌گویم که همه توان‌شان را گذاشتند، اما نتوانستند راهی مرحله بعد شوند. اگر یکسری اتفاقات بچه‌گانه نیفتاده بود، استقلال هم الان جزو تیم‌های صعود کننده بود.

مهاجم پیشین تیم فوتبال استقلال عنوان کرد: استقلال بازی بدی انجام نداد و اتفاقات فوتبالی باعث عدم صعود این تیم به مرحله بعد شد. همه چیز بعد از گل دوم به سود استقلال بود، اما شوک وحشتناکی وارد و تیم 10 نفره شد. استقلال با وجود 10 نفره شدن، دوندگی زیادی داشت، اما نتوانست نتیجه بگیرد. اتفاقات زیادی از اول فصل برای استقلال افتاد، بازیکنانی که جدا شدند، تأثیرگذار بودند و کسانی هم که اضافه شدند، هنوز با تیم هماهنگ نیستند.

وی در رابطه با اخراج روزبه چشمی گفت: باید از دوست بسیار خوبم مهدی رحمتی ایراد کلی بگیرم. وقتی بازیکنان عصبی و سرکش هستند، باید یک نفر آنها را آرام کند. بازی قبل هم این اتفاق افتاد و دیدیم که آخر بازی، چه جنجالی به پا شد. سه، چهار بازیکن استقلال را وحشتناک عصبی دیدم که این موضوع به تیم ضربه زد. وقتی بحث بزرگ‌تر تیم پیش می‌آید، همه باید روی او حساب باز کنند. به بازیکن مربوط نیست که با داور کلنجار برود. دود این کار به چشم هوادار و بقیه بازیکنان می‌رود.

عنایتی ادامه داد: متأسفانه شرایط کاپیتانی در استقلال دیده نمی‌شود و کسی نیست که سایر بازیکنان برایش احترام قائل شوند. شاید رحمتی به خاطر اینکه دروازه‌بان است از بازیکنان دور است، اما جایگاه‌ها در استقلال متزلزل شده است. از سالیان سال در استقلال، بازیکنان تحت تأثیر کاپیتان و بزرگ‌تر تیم بودند. پژمان منتظری پسر آرامی است و باید یک نفر در زمین باشد که با بازیکنان صحبت‌ کند. من منتظری را در بین بازیکنانی که عصبی بودند ندیدم تا آنها را کنترل کند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که علی دایی در تیم ملی بازی می‌کرد، همه از او حرف‌شنوی داشتند و به قول معروف حرفش را تأیید می‌کردند. در همه تیم‌ها، شرایط این گونه است. چطور بازیکن جوان استقلال اواخر بازی رفت جنجال به پا می‌کند؟ آیا تیم بزرگ‌تر ندارد؟ فکر می‌کنید چرا شب گذشته فرشید اسماعیلی مصدوم شد؟ او از دقیقه 80 به بعد کاملا عصبی بازی می‌کرد، یک کارت زرد گرفت، تکل‌ زد و در نهایت خودش هم مصدوم شد. رحمتی از جریان بازی دور است، در صورتی که کاپیتان باید عصای دست مربی باشد. مربی لب خط است و کاری از دستش برنمی‌آید، شاید هم وقتی سر و صدا زیاد باشد، صدایش به گوش بازیکنان نرسد. اینجاست که کاپیتان تیم باید مداخله کند.

مهاجم پیشین استقلال با اشاره به رقابت‌های پیش‌رو برای آبی‌پوشان در لیگ برتر به تسنیم گفت: همه برای صعود استقلال زحمت کشیدند و غیرت به خرج دادند، اما این اتفاق نیفتاد. لیگ قهرمانان سال آینده هم هست، لیگ برتر هم داریم و از این بازی‌ها می‌آید و می‌رود، مهم این است که از اشتباهات درس بگیریم و با روحیه به ادامه مسابقات فکر کنیم. در مورد روزبه چشمی هم باید بگویم که نباید خیلی به او خرده گرفت. روزبه بازیکن باتعصبی است که البته کارت زرد اولش را به خاطر اعتراض دریافت کرد.