مدافع پرسپولیس: بهترین پاداش را وقتی گرفتم که فهمیدم برابر السد محروم نیستم

شجاع خلیل زاده هم محروم شد! این بدترین خبر برای برانکو و هواداران پرسپولیس پس از محرومیت کمال کامیابی‌نیا و محمد انصاری بود که همه را به فکر فروبرد. اینکه نماینده موفق ایران در لیگ قهرمانان آسیا چگونه می‌خواهد در غیاب سه بازیکن اصلی و کلیدی خود به مصاف الدحیل برود؟ پرسشی که ساعتی بعد جواب کوتاهی داشت تا حداقل هواداران پرسپولیس و خود شجاع خلیل زاده بدانند این یکی محروم نیست و کارت زرد‌های مرحله گروهی در نیمه‌نهایی پاک خواهد شد. در همین راستا شنیدن تازه‌ترین صحبت‌های شجاع خلیل زاده خالی از لطف نیست. 
*در مصاحبه با دوربین ۹۰ گفتی که متأسفانه محروم شدی و... نمی‌دانستی کارت‌های مرحله گروهی در نیمه‌نهایی پاک می‌شود؟
نه نمی‌دانستم و تصور می‌کردم محروم شده‌ام، اما چند ساعت بعد فهمیدم کارت‌های مرحله گروهی در این مرحله پاک می‌شود و خیلی خوشحال شدم که می‌توانم تیم محبوبم را مقابل السد همراهی کنم. 
* یک جور‌هایی هم بهترین پاداش شخصی برای تو فهمیدن این موضوع بود. نبود؟
دقیقاً! ما برد شیرین و فوق العاده‌ای مقابل الدحیل کسب کردیم و هنوز در حال و هوای آن برد بودیم. با این حال ناراحت هم بودم که در این شرایط که پرسپولیس کمبود بازیکن دارد من، کمال و محمد انصاری محروم شدیم. در همین افکار بودم که خبردار شدم کارت‌های مرحله گروهی در نیمه‌نهایی محسوب نمی‌شود و می‌توانم در بازی مقابل السد در قطر بازی کنم. این بهترین پاداشی بود که پس از برد گرفتم. 
* قبل از بازی در مصاحبه با خبرورزشی جواب کری‌خوانی کریم بوضیاف را دادی و... 
نتیجه فوتبال در زمین رقم می‌خورد نه با مصاحبه کردن و کری خواندن. من به خبرورزشی گفتم که جوجه را آخر پاییز می‌شمارند و دیدید همین ضرب‌المثل ایرانی به بهترین شکل ممکن در بازی با الدحیل تعریف شد. در واقع کری‌خوانی کاپیتان الدحیل به بروبچه‌های پرسپولیس انگیزه داد که با انرژی بیشتری بازی کنند و در زمین مسابقه جواب او را بدهند. ما یک گل خوردیم ولی خیلی زود خودمان را جمع و جور کرده و توانستیم سه گل به حریف قدرتمندمان بزنیم و با شایستگی به نیمه‌نهایی صعود کنیم. 
* گلی هم که الدحیل زد روی دفع توپ شما بود.
بله، توپ را دفع کردم که اتفاقی به پشت بازیکن حریف خورد و گل شد. آن‌ها در طول مسابقه نتوانستند به دروازه ما نزدیک شوند و ما سوار بازی بودیم. مرتب حمله می‌کردیم و باز هم می‌توانستیم گل بزنیم. سه گل به تیمی زدیم که العین امارات را ۸ تایی کرده بود. از این بابت خوشحالم و افتخار می‌کنم پیراهن پرسپولیس را پوشیدم. 
* برانکو بین دو نیمه در رختکن چه گفت که شما را زیر و رو کرد؟
آقای برانکو یک مربی باتجربه و فنی است و در رختکن هم دقیقاً به ما گفت: اگر صبور و باتمرکز باشیم و گل نخوریم چه اتفاقی می‌افتد. ایشان به طور دقیق الدحیل را آنالیز کرده بود و به نوعی نیمه دوم را برای ما پیش‌بینی کرد و دستورات تاکتیکی را ارائه داد. 
* نقش هواداران پرسپولیس در این برد چه بود؟
برخی‌ها می‌گویند هوادار یعنی یار دوازدهم ولی من با این حرف خیلی موافق نیستم. باور کنید بعد از خوردن گل اول و به ویژه نیمه دوم احساس می‌کردم تماشاگران پرسپولیس کنار ما توی زمین هستند. صدای تشویق و حمایت‌هایشان توی گوشم بود و برنده اصلی آن‌ها بودند. ۸۰ هزار تماشاگر بامعرفت و عاشق پرسپولیس ما را به سمت برنده شدن پیش بردند و واقعاً از آن‌ها تشکر می‌کنم. دست تک‌تک طرفداران درد نکند که بمب روحیه و انگیزه ما بودند.