پیش بینی یاغی سابق استقلال از نتیجه دربی

علیرضا نیکبخت واحدی ستاره اسبق دو تیم سرخابی است که البته تنها گلش در شهرآورد‌ها را هم با پیراهن پرسپولیس به ثمر رسانده؛ با این وجود علیرضا خودش را یک استقلالی دو‌آتشه می‌داند. پیش‌بینی نیکبخت را در خصوص شهرآورد پنج‌شنبه با هم می‌خوانیم. 
* شرایط استقلال در لیگ این فصل خیلی خوب نیست. 
شهرآورد یک بازی خاص است و ربطی به بازی‌های دیگر ندارد. این دیدار هم یک بازی حیثیتی است که هیچ یک از دو تیم پرطرفدار پایتخت نمی‌خواهند بازنده باشند و برای خوشحالی هوادارانشان می‌خواهند فقط پیروز باشند و بدرخشند. در شهرآورد پیش رو هم شرایط شاید برای استقلال حساس‌تر است، چون این تیم اوضاعش به گونه‌ای است که چیزی برای از دست دادن ندارد و با همه توان تلاش می‌کند تا به پیروزی برسد. 
*فشار نتایج قبلی، استقلال را اذیت نمی‌کند؟
بازیکنان و کادر فنی استقلال تحت فشار هستند به همین دلیل خوب می‌دانند فقط با نتیجه گیری در شهرآورد است که می‌توانند آب رفته را به جوی برگردانند. 
*به لحاظ مهره شرایط کدام تیم را بهتر می‌دانید؟
پرسپولیس در چند مدت اخیر خوب بازی کرده و شرایط خوبی داشته، اما استقلال کم‌مهره نیست و به لحاظ مهره به نظرم شرایط دو تیم یکی است. دو تیم در واقع بدون ستاره به مصاف هم می‌روند. 
*به عنوان یک پیشکسوت استقلالی کدام یک از خطوط استقلال را برتر از سایر خطوطش می‌دانید؟
پرسپولیس به خط دفاعش می‌نازد، چون کمترین گل خورده را داشته، اما از سوی دیگر خط هافبک استقلال هم فوق العاده است و با حضور روزبه چشمی و آوردن این بازیکن یک خط به جلوتر حتماً اوضاع استقلال بهتر می‌شود. 
*اما روزبه چشمی هنوز شرایط روحی خوبش را به دست نیاورده!
روزبه بازیکن بسیار خوبی است و پتانسیل بالایی دارد و به نظرم اگر به اعصابش مسلط‌تر باشد حتماً می‌تواند به استقلال کمک کند. 
*شانس گلزنی کدام بازیکنان در شهرآورد بیشتر است؟
برای استقلال، مرتضی تبریزی و برای پرسپولیس هم منشا از جمله بازیکنانی هستند که شانس زیادی برای گلزنی دارند در مجموع به نظرم شانس تساوی دو تیم در شهرآورد زیاد است. 
*برای شهرآورد قانون ۹۰ به ۱۰ اجرا نمی‌شود و مانند گذشته همان قانون ۵۰-۵۰ رعایت می‌شود.
به نظرم باید قانون ۹۰ به ۱۰ اجرا می‌شد و اگر مشکلاتی هم به وجود می‌آمد این موضوع بهتر بود. بالاخره باید یک زمانی این قضیه اعمال می‌شد. 
*در شهرآورد پیش رو به دلیل برد قبلی شفر در شهرآورد اوضاع مربی آلمانی به نظر بهتر است؟
به نظر من در شهرآورد مربی تعیین‌کننده نیست و فقط بازیکن است که می‌تواند نتیجه را تعیین کند. 
*خودت در شهرآورد چند گل زده‌ای؟
من فقط یک گل زده‌ام و آن هم با پیراهن پرسپولیس بوده است!