عصای دست سرمربی السد مقابل پرسپولیس

امشب تمام نگاه اهالی فوتبال در ایران به دوحه و ورزشگاه جاسم بن حمد خواهد بود تا ببینند برانکو ایوانکوویچ سرانجام با چه ترکیب و آرایشی گام به مصاف این تیم گرانقیمت قطری خواهد رفت.

ژوسفالدو فریرا سرمربی کهنه‌کار السد قطر دست بسیار بازتری نسبت به برانکو ایوانکوویچ دارد و برخلاف همتای کروات خود تمام بازیکنان مصدوم خود را در اختیار داشته و می‌کوشد در زمین خودی بتواند گلهای زیادی در مقابل قهرمان بلامنازع دو سال اخیر فوتبال ایران به ثمر برساند.

تیم السد از حضور 4 بازیکن خارجی با کیفیت  بهره می‌برد که هر کدام از آنها برای یک تیم می‌تواند گره‌گشا باشد و حضور آنها در غالب یک تیم می‌تواند برای هر خط دفاعی دردسرساز باشد.

 

ژاوی، گابی و جونگ وو یونگ در خط هافبک این تیم حضور دارند که هر کدامشان می‌توانند مهره‌های تاثیرگذاری باشند و کفه ترازو را برای السد سنگین کنند. ژاوی هافبک پرسابقه که کلکسیون افتخارات را در کارنامه خود دارد سالهای آخر فوتبال خود را در قطر پشت سر می‌گذارد اما کیفیت فنی‌اش هیچ نشانی از پیری و بازنشستگی ندارد و مثل یک جوان 25 ساله فوتبال بازی می‌کند کمااینکه در ورزشگاه آزادی و در مقابل استقلال جوانان این تیم را در میان میدان مقهور کیفیت فنی خود کرده بود و می‌تواند در میانه‌ی میدان برای پرسپولیس دردسر درست کرده و بازیکنان هجومی این تیم را راه بیاندازد.

با حضور ژاوی درفاز هجومی وظایف تدافعی خط هافبک تیم السد بر عهده‌ی دیگر اسپانیایی این تیم یعنی گابی است که در تابستان امسال با قراردادی هنگفت اتلتیکومادرید را به مقصد السد ترک کرد تا به همراه ژاوی قهرمانی آسیا را به کارنامه پرافتخار خود اضافه کند.

دیگر هافبک تدافعی این تیم جونگ وو یونگ کره‌ای است که در جام‌جهانی عملکرد بی‌نظیری داشت و در مقابل آلمان توانست هافبکهای قدرتمند و ستارگان این تیم را متوقف کند و اجازه بازیسازی به آنها ندهد.

در خط حمله این تیم بغداد بونجاح مهاجم زهردار الجزایری حضور دارد که در دور گروهی توانست دو بار دروازه‌ی علیرضا بیرانوند را باز کرده و در مرحله‌ی قبل هم 3 بار دروازه‌ی مهدی رحمتی در تیم استقلال را گشود و الآن هم آقای گل لیگ قهرمانان آسیاست و خط دفاعی ناقص پرسپولیس برای مهار این مهاجم کار بسیار سختی دارد.