واکنش کارشناس مشهور فوتبال به صحبت های کی روش

جلال چراغپور درباره صحبت‌های اخیر کی‌روش بویژه اینکه گفته تیم ملی برای قهرمانی در جام ملت‌های امارات کارش سخت است، اظهار داشت: انتظار همه اهالی فوتبال ایران این است که با توجه به حضور ۸ ساله کی‌روش در تیم ملی یک دست آوردی به دست آورد اما هیچ مقامی در این ۸ سال برای تیم ملی به دست نیامده است.

وی افزود: در جام ملت‌های قبلی تیم ملی ایران در بازی با عراق باخت و حذف  شد و در جام جهانی هم ما ۲۰ سال پیش امریکا را برده بودیم، اما در این دوره تغییر خاصی نسبت به آن دوره در تیم ملی فوتبال ندیدیم.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه تصریح کرد: البته نگرش و نوع بازی تیم ملی مقداری تغییر داشته و به سمت ارتقا حرکت کرده است اما این ارتقا منجر به افزایش کیفیت بازی تیم ملی نشده است چون اگر کیفیت و نوع بازی تیم ملی پیشرفت زیادی کرده بود در جام جهانی از گروه خود صعود می‌کردیم.  کی‌روش به نگرش بازی مدرن جهانی نسبت به فوتبال عقب افتاده است.

چراغپور ادامه داد: سرمربی تیم ملی هیچ اعتقادی به دستاوردهای لیگ برتر فوتبال ندارد و فقط به دنبال بازیکنانی است که لژیونر شوند یا به دنبال بازیکن دورگه‌ای همچون قدوس است. بازیکنانی که در لیگ برتر بازی می‌کنند به تیم ملی دعوت نمی‌شوند و زمانی به تیم ملی دعوت می‌شوند که لژیونر شده و در باشگاه‌های خارجی فوتبال بازی کنند.

وی در مورد دیگر تیم‌های آسیایی مدعی قهرمانی در جام ملت‌ها هم اظهار داشت: ژاپن در جام جهانی به دور دوم راه یافت، کره جنوبی آلمان را شکست داد و استرلیا خیلی خوب در جام جهانی ظاهر شد. این تیم‌ها کار تیم ملی را در جام ملت‌ها سخت می‌کند.

کارشناس فوتبال ایران در مورد بازیکنان تیم ملی فوتبال هم گفت: اگر بخواهیم نگاه فوتبالی داشته باشیم و کار را برمبنای پیر شدن عضلات بازیکنان بگذاریم ۶ بازیکن تیم ملی باید بعد از جام جهانی در ترکیب تیم ملی نباشند اما همچنان به تیم ملی دعوت می‌شوند بنابراین باید معیار کی‌روش را برای استفاده ازاین بازیکنان دید. بازیکنی که در باشگاه خودش گل به خودی می‌زند و در بازی‌های دیگر اخراج می‌شود در تیم ملی حضور دارد، اما بازیکنان لیگ برتر در تیم ملی جایی ندرند و این جای سوال و تعجب دارد.

چراغپور یادآور شد: خود سرمربی تیم ملی بهتر از هر کس دیگری به نتیجه‌گیری در جام ملت‌ها نیاز دارد و اگر در این تورنمنت موفق عمل نکند پایان دوران مربی‌گری حرفه‌ای او خواهد بود. در ۴ ماه گذشته زمانی که کی‌روش با مسئولان فدراسیون فوتبال به توافق نرسید این سرمربی پیشنهاد جدیدی نداشت بنابراین اگر کی‌روش درتیم ملی ایران نتیجه نگیرد آخرین پایگاهش را هم از دست می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این حرف‌ها و صحبت‌های کی‌روش مبنی بر کار سخت تیم ملی در جام ملت‌ها دلیل تراشی و فرافکنی است. سن کی‌روش به گونه‌ای است که از نتایج و مسابقات بزرگ می‌ترسد و خلاقیت خود را از دست داده است.