بشار رسن: شاید خیریتی بود که توپ منشا گل نشد

 بشار رسن هافبک عراقی پرسپولیس یکی از بهترین‌های این تیم در بازی مقابل السد بود. بشار با تکنیک بالای خود بار‌ها از مدافعان حریف خطا گرفت و کمک زیادی به تیمش در برد شیرین و دلچسب مقابل السد کرد. بشار که به تیم ملی عراقی هم دعوت شده هفته آینده باید مقابل تیم ملی آرژانتین و ستاره‌هایش بازی کند. گفت‌وگوی ما با این بازیکن را در زیر می‌خوانید...
* تو یکی از بهترین‌های پرسپولیس مقابل السد بودی، در مورد بازی صحبت کن...
همه بازیکنان پرسپولیس عالی بازی کردند. تیم ما با برنامه بود و توانستیم دستورات کادر فنی را به خوبی در زمین پیاده کنیم و مقابل السد پیروز شویم.
* السد را چطور دیدی؟
مقابل حریف سرسختی بازی کردیم. السد تیم قدرتمندی است که بازیکنان ملی‌پوش زیادی در ترکیب خود دارد. همچنین بازیکنان خارجی فوق‌العاده در آن بازی می‌کنند که کیفیت بالای آن‌ها را همه دنیا می‌شناسند. ژاوی و گابی در فوتبال اروپا شناخته شده هستند و بازیکنان بزرگی به حساب می‌آیند.
* نیمه اول یک حرکت فوق‌العاده انجام دادی و با بدن بازیکن حریف را جا گذاشتی، ولی منشا با بی‌دقتی توپ را از روی خط دروازه به بیرون زد و...
بله حرکت خوبی بود و ما می‌توانستیم در همان نیمه نخست به گل برسیم. خودم هم خیلی دوست داشتم پاسم به منشا تبدیل به گل می‌شد، ولی با بدشانسی توپ وارد دروازه نشد. شاید هم خیریتی در آن بوده که توپ منشا گل نشد و ما در دقایق پایانی به گل برتری رسیدیم.
* نبود برانکو در این بازی چه تأثیری روی عملکرد تیم گذاشت؟
ما کارهای‌مان را در تمرینات انجام می‌دهیم و سرمربی تیم نکات فنی را قبل از شروع بازی به بازیکنان گوشزد می‌کند؛ ضمن اینکه سایر اعضای کادر فنی روی نیمکت حضور داشتند و به خوبی تیم را هدایت کردند.
* بازی برگشت را چطور می‌بینی؟
نباید فکر کنیم کار ما برای صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا تمام شده است. هنوز ۹۰ دقیقه باقی مانده و السد هم تیم قدرتمندی است و قطعاً برای جبران بازی رفت به زمین می‌آید. البته ما در ورزشگاه آزادی و مقابل هواداران پرتعداد و پرشور خودمان بازی می‌کنیم و این برگ برنده ما برای بازی برگشت است. باید در این دیدار هم باهوش و تمرکز بالا بازی کنیم تا به فینال صعود کنیم.
* پرسپولیس با وجود چند بازیکن محروم و مصدوم کار بزرگی انجام داده که تا این مرحله رسیده.
بله همه در جریان شرایط سخت تیم ما در نیم‌فصل اول هستند که نمی‌توانستیم در فصل نقل و انتقالات بازیکنی به تیم اضافه کنیم، ولی ما جوان‌های خوبی داریم که هر زمان به بازی آمدند مثمرثمر بودند و به پرسپولیس کمک زیادی کردند. درست است که ما محروم و مصدوم زیاد داشتیم و این کارمان را سخت کرده است، ولی رمز موفقیت تیم ما یکدلی و اتحاد است که با هم می‌توانیم هر کار مشکلی را انجام دهیم.
* پرسپولیس می‌تواند قهرمان آسیا شود؟
قهرمان شدن در لیگ قهرمانان آسیا کار سخت و دشواری است. تیم‌هایی که در این مرحله حضور دارند، قدرتمند و با کیفیت هستند، ولی ما به هیچ‌وجه ناامید نیستم و هدف‌مان در درجه اول صعود به فینال و بعد از آن قهرمانی است و ما برای رسیدن به اهداف‌مان تلاش می‌کنیم.
* تو بازیکن آرام و بی‌حاشیه‌ای هستی و به سرعت بین هواداران پرسپولیس محبوب شدی.
طرفداران پرسپولیس همیشه و در همه جا به من لطف دارند و محبت می‌کنند. آن‌ها در قلب من جای دارند و از اینکه تیم ما چنین طرفدارانی دارد خیلی خوشحالم. من و سایر بازیکنان تمام سعی و تلاش‌مان را می‌کنیم تا آن‌ها را راضی و خوشحال کنیم. من هرجا که بودم تمرکزم فقط روی فوتبال و تمرین کردن بوده و الان هم همین‌طور است. به طور کلی از حاشیه خوشم نمی‌آید و از آن دوری می‌کنم.
* هفته آینده در چارچوب بازی‌های ملی باید به مصاف آرژانتین بروی.
بله، خوشحالم که بار دیگر به تیم ملی عراق دعوت شدم و می‌توانم برای کشورم بازی کنم. دیدار مقابل آرژانتین و ستاره‌هایش برای هر بازیکنی جذاب و هیجان‌انگیز است و من هم دوست دارم این هیجان را تجربه کنم.
* و سؤال آخر اینکه وضعیت تمدید قراردادت به کجا رسید؟
من در جریان این کار‌ها نیستم و مدیر برنامه‌هایم پیگیر آنهاست و با باشگاه پرسپولیس مذاکره می‌کند.