پاشنه آشیل پرسپولیس مشخص شد

 تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته (سه‌شنبه) موفق شد در دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل السد قطر در ورزشگاه آزادی به برتری ۲ بر یک در مجموع ۲ بازی برسد و به این ترتیب راهی فینال این رقابت‌ها شود.

یکی از نکاتی که در این بازی و بین بازیکنان پرسپولیس در طول این بازی بیشتر به چشم می‌خورد عملکرد ضعیف شایان مصلح به عنوان مدافع چپ بود.

مصلح در این بازی در نیمه اول اصلا بازی خوبی از خود به نمایش نگذاشت و گلی هم که پرسپولیس در نیمه اول از السد دریافت کرد روی اشتباه و ضعف این بازیکن بود. پس از گذشت یکی، دو فصل از حضور مصلح در پرسپولیس به نظر می‌رسد این بازیکن هنوز خود را به سطح پرسپولیس نرسانده و شاید یکی از ضعف‌های بزرگ تیم فعلی برانکو همین موضوع باشد.

در نیمه اول سیامک نعمتی به عنوان هافبک چپ جلوی مصلح بازی می‌کرد و این مدافع نفوذ‌هایی بدون برنامه داشت که همین موضوع باعث شد السدی‌ها بار‌ها از فضای پشت سر او استفاده کنند. در نیمه دوم، اما برانکو که از این ضعف تیمش مطلع شده بود با یک تاکتیک درست احمد نوراللهی را در هافبک چپ به جای نعمتی قرار داد تا این بازیکن که توان دفاعی بیشتری دارد بتواند فضای خالی آن سمت زمین را پوشش داده و به نوعی اشتباهات مصلح را جمع کند. پس از آن هم دیگر مصلح نفوذی انجام نداد تا پرسپولیس یک اشتباه را دو بار تکرار نکند.

با این شرایط به نظر می‌رسد اگر پرسپولیس بخواهد برای قهرمانی در آسیا پا به فینال بگذارد باید فکری به حال سمت چپ دفاعی خود کند تا از این قسمت زمین گلی دریافت نکند. شاید بهتر باشد در فینال برانکو از تاکتیک دیگری استفاده کند و یک بازیکن دیگر را در دفاع چپ قرار دهد. البته پروفسور پرسپولیسی‌ها خوب می‌داند که تیمش در این نقظه ضعف دارد و شاید بهتر باشد که از مصلح در فینال استفاده نکند.