خطری که استقلال را در آسیا تهدید می کند

باشگاه استقلال پس از تسویه با برخی طلبکاران که در مورد پرونده آن‌ها رای صادر شده بود توانست در ضرب الاجل مشخص مدارک تسویه حساب را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کند، اما هنوز این مدارک تایید نشده است و باید دید آیا در این مدارک نقصی وجود دارد یا خیر؟

باشگاه استقلال می‌داند که هنوز طلبکاران زیادی از این باشگاه وجود دارند که تسویه حساب نشده اند و مدیران این باشگاه درصدد هستند قبل از اینکه شکایتی به کنفدراسیون فوتبال ارسال شود پرونده‌های باقیمانده را بسته و با طلبکاران تسویه حساب کنند.

این در حالی است که باشگاه استقلال درگیر شرایط مالی عجیبی است و باید در روز‌های اخیر برای دریافت ارز ثانویه حدود ۵ میلیارد تومان نقد در اختیار بانک مرکزی قرار دهند تا ۵۰۰ هزار یورو دریافت کنند.

مجموع بدهی‌های استقلال در حال حاضر با احتساب پرونده‌های داخلی و خارجی رقمی حدود ۲۰ میلیارد تومان است و در صورتی که استقلال نتواند این مبلغ را پرداخت کند و در پی آن از افراد طلبکار پرونده‌ای به شکایت رسمی برسد کار این تیم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در آینده به مشکل خواهد خورد.

با احتساب رقم ارز ثانویه باشگاه استقلال رقمی معادل ۲۵ میلیارد برای رتق و فتق امور بدهی‌ها و دریافت ارز ثانویه نیاز دارد در حالی که صندوق مالی باشگاه خالی است.