سروش رفیعی: امیدوارم فولادی‌ها حقیقت ماجرا را بگویند

سروش رفیعی بازیکن آزاد فوتبال درباره اتفاق رخ داده در تیم فولاد خوزستان اظهار کرد:من با وجود اینکه قرارداد یک ساله با فولاد خوزستان داشتم اما بندی هم در قراردادم بود که بستگی به شرایط نیم فصل داشت و در نیم فصل هم می توانستم به عنوان بازیکن آزاد از این تیم اهوازی جدا شوم. فکر می کنم که این قضیه باز شد که چه اتفاقاتی رخ داد. به هر حال من دوست داشتم حداقل به رسم احترام در ابتدا مسئولان فولاد خوزستان صحبت کنند و از زبان آنها داستان را بشنویم و آرزو کردم که آنها حقیقت ماجرا را بگویند.

او ادامه داد:  اکنون هم ترجیح می دهم که در ابتدا اجازه بدهم فولادی ها صحبت کنند چرا که مردم و هواداران  خوزستان برایم مهم هستند و در این 5 سال حضورم در اهواز هوای مرا داشتند و نمی خواهم ذهنیت آنها خراب شود. اجازه بدهید در ابتدا رضایی مدیرعامل فولاد و هر کسی که در این باشگاه مسئولیت دارد صحبت کند و این قضیه را شفاف به اطلاع مردم برساند. غیر از این مسئله ای بود من کامل توضیح می دهم.

طرح مسئله خوب بازی نکردنم در فولاد خنده دار است  

رفیعی درباره اینکه در زمان حضورش در فولاد همه تمرکزش معطوف به بازی اش در این تیم بود یا حواسش به پرسپولیس بود، گفت: متاسفانه این مسئله فقط در کشور ماست و در همه جای دنیا این اتفاقات رخ می دهد و بازیکنانی هستند که می دانند سال بعد در کدام تیم هستند و مربیانی می دانند نیم فصل یا سال بعد کدام تیم می روند و کار خود را انجام می دهند. اصلا طرح چنین مسائلی خنده دار است که وقتی یک نفر بازیکن حرفه ای می شود و حتی یک بازی دوستانه برگزار می شود دوست ندارد از لجاظ ارزشی خود را کمتر از بقیه بداند. من در گذشته این مسئله را گفتم که یک مقدار دیر به تیم فولاد خوزستان اضافه شدم ودوران بدنسازی در شروع فصل مهم است. همچنین  آسیب دیدگی جزیی هم داشتم که مجبور بودم که خیلی فشار نیاورم تا مصدومیتم برطرف شود بنابراین این موضوع ها باعث شد که در چند هفته ابتدایی بازی ها خوب کار نکنم اما با وجود اینکه خوب کار نکردم  در 6 هفته ابتدایی ما 8 امتیاز گرفتیم. فولاد در ادامه بازی ها 2 امتیاز گرفته است و این موضوع در هر شرایطی بوده چه کادر فنی قبلی بوده چه من در این تیم بودم نتایج بدی نگرفتیم. این در حالی است که تیم های بزرگ در 5، 6 بازی هم نتایج خوبی نگرفتند. البته شرایط من به صورتی شد که بعد از هفته ششم در تیم فولاد خوزستان  یک بازی جام حذفی برابر یک تیم دسته سومی انجام دادم که آن بازی را با نتیجه 7 بر صفر بردیم و در بازی با سپاهان هم حضور داشتم و حتی بعد از این بازی هم در تمرین حضور داشتم.

با هزینه شخصی خود برای گذران مراحل درمانی به قطر رفتم 

او درباره سفرش به قطر باعث سوتفاهمات مسئولان فولاد خوزستان شد، گفت: اصلا داستان از این قرار بود که در دیدار با سایپا به طور کامل بازی کردم و  بعد از آن با سرمربی تیم صحبت کردم  و چون  در زمان تعطیلات بود درخواست کردم که چند روز بیشتر استراحت کنم تا مچم بهتر شود. همچنین بهترین مرکز درمانی در قطر است و تیم های فوتبال منچستر یونایتد و  پاری سن ژرمن تست های پزشکی خود را در مرکز درمانی قطر پشت سر می گذارند بنابراین وقتی دیدم که می توانم از امکانات مرکز درمانی قطر استفاده کنم به مسئولان قطری گفتم که با هزینه شخصی به این کشور می روم.

کلاس نقاشی نیست که بدون اطلاع به خارج از کشور بروم 

او ادامه داد: دکترهای ایرانی به من گفتند که طول درمان یک یا 2 ماه طول می کشد اما پزشکان مرکز درمانی قطر گفتند زمان زیادی طول نمی کشد. مسئله ای که مرا ناراحت کرد و دلخوری میان من و مسئولان فولاد به وجود آمد این بود که به باشگاه فولاد به صورت واضح گفتم که 6 بازی بدون پول برایتان بازی کردم و اگر مصدومیتم بیش از یک ماه طول کشید و 3الی 4 هفته بدنسازی نیاز داشته باشم و نتوانستم برایتان در ادامه نیم فصل بازی کنم من قراردادم را فسخ می کنم و یک تک ریال هم نمی خواهم. البته زمانی که بعد از 6 روز از قطر برگشتم  و روز بعد از بازی با سپاهان هم در تمرین بودم  به مربی گفتم اگر به من برای بازی با ماشین سازی نیاز دارد صبح و بعد ازظهر  تمرین می کنم اما او گفت به من نیاز ندارد و بعد از بازی با ماشین سازی 2، 3 هفته زمان استراحت است و در دوران بدنسازی بهتر می توانیم کار کنیم. به هر حال من آماده بازی با پدیده مشهد شدم و حتی قرار بود در جام حذفی بازی کنم که از آنجا مشکل ما شروع شد و اطلاع پیدا کردم که فولادی ها بدون اطلاع من به فدراسیون فوتبال نامه فسخ قرارداد زدند و من بعد از چند روز متوجه این موضوع شدم. بندی در قراردادم بوده که اگر بدون اجازه به خارج از کشور بروم باشگاه اجازه فسخ قرارداد دارد و  تنها مشکل این بوده که نامه از مدیرعامل فولاد نگرفتم. پورموسوی سرمربی سابق فولاد در جریان این سفر بود و زمانی که من در قطر بودم پورموسوی برکنار شد و پزشک و معاون تیم در جریان این موضوع بودند. کلاس نقاشی نیست که بدون اطلاع از کشور خارج شوم و گفته بودم که اگر نتوانم برای شما بازی کنم عذرخواهی می کنم و پولی هم نمی خواهم. در صورتی که من در همان 3 ماه باید قرارداد خوبی می گرفتم .

تحت فشار فولادی ها قرارداد دلاری  به ریال تبدیل شد 

او بیان کرد: قراردادم به دلار بوده است و زمانی که از سفر قطر برگشتم و  از نوع رفتار  فولادی ها ناراحت شدم و اطلاع نداشتم که قراردادم را فسخ کردند و فسخ قراردادم را از طرف یک غریبه که بیرون از باشگاه بود به من اطلاع دادند و حتی نگفتند قراردادت را فسخ کردیم و گفتند تو را نمی خواهیم و روال عادی اش را انجام بدهند . بعد از این متوجه شدم این فسخ قرارداد به این شکل بوده است که مسئولان فولاد مرا تحت فشار قرار بدهند که قرارداد دلاری تبدیل به ریالی شود.

مدیر عامل فولاد حاضر به شفاف سازی نشد 

او بیان کرد: به هر حال این قضیه طول کشید و ناراحت شدم با همه این اوصاف گفتم که 7 بازی مانده و من دوست دارم بازی کنم و مصدومیتم برطرف شده است. شما هم دیدید که در تمرینات پرسپولیس به طور کامل در کنار بازیکنان تمرین کردم و آنجا در ذهنیت سرمربی فولاد بودم که بازی کنم اما آنها به دلیل اینکه گفتم دوست دارم بازی می کنم قراردادم را به ریال تبدیل کردند. البته من قبول کردم که قراردادم به ریال تبدیل شود اما اختلاف  ارزی من با مسئولان فولاد  زیاد بود  و در نهایت من به مدیر عامل فولاد گفتم با همه این اوصاف کمتر پول قراردادم را می گیرم اما به شرطی که شما شفاف سازی کنید و همه مسائل مربوط به فسخ قراردادم را به اطلاع عموم برسانید و مدیرعامل فولاد قبول نکرد. به هر حال من روی اخذ پولی که می خواستم ایستادم  و در نهایت به توافق رسیدیم و حتی با تیم به مشهد رفتم اما به علت اینکه نامه فسخ قرارداد به فدراسیون فوتبال  ارسال شده بود و همه مراحل اداری سپری شده بود دیگر نمی شد کاری کرد. البته راهکار این بود که فولادی ها چند بار این نامه را لغو می کردند  و نامه به فدراسیون فوتبال می زدند که می خواهند فسخ قرارداد را لغو کنند اما این کار را انجام ندادند و من هم با وجود اینکه همراه تیم به مشهد رفتم نتوانستم این نامه را فسخ کنم و به مصاف پدیده بروم.

افتخار می کنم که پرسپولیس در فینال آسیا حضور دارد 

او درباره اینکه  حسرت نمی خورد که در بازی فینال و بازی های گذشته همراه پرسپولیس بازی نمی کند، گفت: صددرصد که هر بازیکنی دوست دارد که در فینال بازی کند و لیگ قهرمانان آسیا یکی از بزرگترین رویدادی که یک فوتبالیست می تواند در آن حضور داشته باشد و یک افتخار برای هر بازیکنی است. البته من هیچ وقت حسرت این بازی ها را نخوردم چرا که معتقدم هر تصمیمی که گرفتم از ته قلبم گرفتم و با فکرم تصمیم گرفتم. همچنین در زمانی که از پرسپولیس جدا شدم اگر باز هم به عقب بازگردم با توجه به شرایط و موقعیتم باز هم همان تصمیم را می گرفتم. اکنون هم درست است که در فینال حضور ندارم اما همانند سایر ایرانی ها افتخار می کنم که پرسپولیس با این همه هوادار در فینال حضور دارد. همچنین بسیار امیدوار هستم که این تیم قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود.

به قهرمانی پرسپولیس در آسیا امیدوار هستم 

رفیعی درباره جو و شرایط حضورش در پرسپولیس گفت: من فکر می کنم  از همیشه پرسپولیس تیم تر است چون وقتی با دست بسته و شرایط سخت به اینجا می رسد یعنی پرسپولیس واقعا تیم است و همدلی در تیم وجود دارد و تلاش بازیکنان ستودنی است و لذت می برم و افتخار می کنم. با اینکه قراردادی با پرسپولیس ندارم اما گرشاسبی و برانکو اجازه دادند که در تمرینات حضور یابم. از نزدیک می بینم که پرسپولیسی ها فوق العاده کار می کنند و زحمت می کشند و مسئولان و مردم قدر این تیم را بدانند و به خصوص آنهایی که باید از تیم حمایت کنند چون می بینم که پرسپولیس خیلی مشکلات دارد و با کمترین توقعات به مسائل ناچیز خود نرسیدند و قدر این لحظات را بدانند. پرسپولیس 2 سال قهرمان لیگ شده است و 2 سال در لیگ قهرمانان آسیا درخشش داشته است و تا فینال پیش رفته است و امیدوار به قهرمانی این تیم هستم و عادی به این مسئله نگاه نکنند و یک اتفاق تاریخی است و بدانیم پرسپولیس در چه جایگاهی هست و به این تیم برسیم.

او در پایان درباره اینکه برگزاری بازی رفت برابر کاشیما در ساعت 9: 30 صبح به ضرر پرسپولیس نیست، خطر نشان کرد: پرسپولیس  به علت  همین قضیه  زودتر به ژاپن می رود تا خود را با شرایط آنجا وفق بدهد. همواره اختلاف زمانی ما با جنوب شرقی ها مشکل ساز بوده است و ای اف سی به همین علت بازی های لیگ قهرمانان آسیا را در 2 گروه غرب و شرق برگزار می کند اما فکر می کنم برای پرسپولیس فرقی ندارد که در چه زمانی بازی کند چرا که تیمی که به فینال آسیا صعود می کند تفاوتی ندارد که حریفش چه تیمی است. اکنون فکر می کنم همه  به سبک فوتبال ، قدرت و هواداران پرسپولیس  پرسپولیس احترام می گذارند. به نظرم السد قوی تر از تیم ژاپنی بود و زمانی که  بهترین تیم آسیا را حذف می کنیم به طور حتم  می توانیم قهرمان آسیا شویم.