دایی: چه کاره هستی به علی آقا بگویی آرام باش؟

محمد دایی ، راجع به دیدار روز گذشته سایپا و پرسپولیس اظهار کرد: بازی خیلی خوبی بود و بچه‌ها ما نمایش خوبی داشتند و سرتر از حریف بودند؛ اگر عوامل دیگر در کار تیم ما دخالت نمی‌کردند، می‌توانستیم سه امتیاز را بگیریم؛ عواملی که داخل زمین حضور داشتند و همه دیدند که چه افرادی بودند و با سوت‌های بیخود امتیازات لازم را از ما گرفتند.

* داور از ما کینه داشت

او راجع به اخراج‌اش از کنار زمین گفت: اصلا من اعتراضی نکردم که بخواهم اخراج شوم؛ بعد از مدت‌ها روی نیمکت نشستم و شرایط جسمانی‌ام اجازه نمی‌داد که بخواهم اعتراض کنم؛ آنجا نشسته بودم ولی با توجه به اینکه ایشان(حسین زرگر) از سال‌های قبل کینه به دل داشت، من را اخراج کرد و به این شکل می‌خواست ضعف داوری خود را جبران کند.

مربی سایپا با تاکید بر اینکه دو پنالتی ما را مقابل پرسپولیس نگرفتند، ابراز کرد: دیروز گفتم دو پنالتی ما را نگرفتند و امروز هم که صحنه‌های بازی را دیدم این حرف را دوباره می‌زنم؛ در ابتدای نیمه دوم روی علی دشتی ۱۰۰ درصد خطای پنالتی اتفاق افتاد و یک بار هم بیرانوند در محوطه با توپی که دست‌اش بود، به آرمان رمضانی زد؛ بعد هم آقایان در برنامه شب‌های فوتبالی صحنه خطای روی دشتی را نشان نمی‌دهند یا نخواستند نشان دهند و اشاره زیادی به کار بیرانوند نکردند.

دایی ادامه داد: متاسفانه آقایی که اخیرا برنامه شب‌های فوتبالی را مجری‌گری می‌کند، خودش می‌بافد و می‌دوزد؛ یک بار هم بیرانوند بیرون از محوطه جریمه توپ را گرفت که متاسفانه آقای کارشناس می‌گفت این صحنه به وضوح دیده نمی‌شود؛ حالا نمی‌دانم به وضوح دیده نمی‌شد یا سعی کرد بگوید به وضوح دیده نمی‌شود!

او یادآور شد: متاسفانه یک خط و مشی‌ای هست که این اتفاقات می‌افتد؛ به اتفاقات بازی کاری نداریم چون فوتبال است و بارها از این مسائل رخ داده ولی روی صحبت و مشکل من با آن افرادی است که می‌خواهند اشتباهات را توجیه کنند؛ فوتبال است و غرض‌ورزی در آن نیست ولی برای آنهایی که بعدا کارشناسی می‌کنند یا آن مجری‌ای که می‌آید و اشتباهات را توجیه می‌کند، متاسف هستم.

مربی سایپا تاکید کرد: یک پنالتی در دقیقه ۴۷ و یک پنالتی با خطای بیرانوند برای ما نگرفتند؛ سید جلال هم باید اخراج می‌شد، داوری در بسیاری از صحنه‌های میانه زمین مشکل داشت و مدافع چپ پرسپولیس دو، سه بار باید کارت زرد دریافت می‌کرد که هیچکدام از این اتفاقات را ندیدیم و البته مشکلاتی است که در فوتبال وجود دارد و طبیعی است.

دایی تصریح کرد: روی صحبت من با افرادی است که بعدا می‌آیند و این مشکلات را توجیه می‌کنند و نمی‌دانم دنبال چه چیزی هستند.

* شجاع! نام بازیکن ما تا آخر عمر در ذهنتان می‌ماند

او راجع به اظهار نظر شجاع که گفته آقای دایی چیزی که نشنیده را نگوید، اظهار کرد: چطور آقای شجاع می‌گوید ندیدم؟ اولا ایشان گفته من بازیکن سایپا(سلیمانی) را نمی‌شناسم ولی مطمئنا آقای شجاع باید بداند آنهایی که بیرون هستند، با دقت بیشتری اعمال و رفتار آدم‌ها را در زمین می‌بینند؛ شجاع رفیق من است و دوستش دارم ولی سری اول و دوم او نیست چنین کارهایی می‌کند

مربی سایپا یادآور شد: آقای شجاع خلیل‌زاده! شاید شما این بازیکن(سلیمانی) را نشناسید ولی مطمئن باشید این پسر با گلی که به شما زد تا آخر عمر در یاد شما می‌ماند.

* آن خبرنگار اتفاق ۲ سال قبل را تکرار کرد

دایی راجع به اظهار نظر یک خبرنگار صدا و سیما که عنوان کرده علی دایی به او سیلی زده است، گفت: یک بار در رشت این تجربه را داشتیم که یک آقایی بخاطر اینکه خودش را مطرح کند، حواشی به وجود آورد ولی الان معلوم نیست آن فرد کجا فراری است؛ او دو سال قبل آن مسائل را ایجاد کرد و صدا و سیما هم بدون اینکه تحقیقی داشته باشد، آمد و ایشان را بخاطر اینکه یک ورزشکار خوب و الگوی مملکت را خراب کند، خیلی زود ایشان را به صحنه بُرد و بدون تحقیق ایشان را بزرگ کرد تا به این ترتیب یک شخصی که مردم به او احترام می‌گذارند و دوستش دارند، خراب کند.

او اذعان کرد: جالب اینجاست ناراحت هستند که آقای دایی چرا با صدا و سیما مصاحبه نمی‌کند؛ مطمئنا وقتی می‌بیند سیاست و فکر و ذکرتان این است که می‌خواهید آنهایی که مردم دوستشان دارند و موجه هستند، خراب کنید، تمایلی به همکاری با شما(صدا و سیما) ندارد و همیشه رابطه باید دو طرفه باشد.

مربی تیم فوتبال سایپا ادامه داد: دیشب هم اتفاقی مشابه دو سال قبل در رشت افتاد، اما آن زمان تیر آقایان به سنگ خورد و می‌خواستند دوباره چنین اتفاقی بیافتد؛ خوشبختانه مملکت قانون دارد و علی آقا از طریق قانون اقدام کرد و معلوم شد آن اقا بجز کذب چیزی نمی‌گفت و الان آن فرد فراری است.

دایی اضافه کرد: دو سال قبل نتوانستند شیطنتی که داشتند را به کُرسی بنشانند و به همین خاطر دیشب هم چنین کاری را تکرار کردند؛ آقایی که معلوم نیست چه کاره است، از دیشب این داستان را در تلویزیون می‌گوید؛ خبرنگار جایگاه خاص خود را دارد و محلی برای مصاحبه او تعریف شده است.

* چه کاره هستی به علی آقا بگویی آرام باش؟

او یادآور شد: تنشی بین دو تیم به وجود آمد ولی سوال من این است که این فرد در تونل دو تیم چه کار می‌کرد؟ اصلا تو چه کاره هستی به علی آقا بگویی آرام باشید؟ خودت را چه چیزی فرض کردی؟ مسؤول حراست هستی؟ چطور این فرد به خودش اجازه داده آن وسط دخالت کند تو بیا و به رختکن برو؟ ضمنا او در تلویزیون اینطور می‌گوید ولی مطمئن باشید در تونل ورزشگاه به لحن دیگری حرف زده است.

مربی تیم سایپا با اشاره به یک مثال گفت: دو نفر وسط خیابان دعوا می‌کنند و پلیس می‌آید تا به دعوای آنها رسیدگی کند؛ بعد این وسط یک نفر که دنبال مُفت‌خوری است، خودش را جلو می‌اندازد و به پلیس می‌گوید ما سه تا را کجا می‌برید؟! به این خاطر که فکر می‌کند دو نفری که دستگیر شدند، در زندان نان و غذای مُفت می‌خورند.

محمد دایی یادآور شد: مطمئن باشید به این آقا هم مثل آن فرد که دو سال پیش حاشیه درست کرد، یاد دادند که چه کاری انجام دهد، چه چیزی بگوید و خودش را جلو بیاندازد و مثل آن مثالی که زدم بگوید ما سه تا را کجا می‌برید!؛ اصلا چنین چیزهایی نبود که آن آقا در تلویزیون گفت.

مربی سایپا تصریح کرد: آدم‌ها چقدر کوچک شدند و خودشان را کوچک فرض می کنند که حاضر هستند مثل فیلم‌های فارسی خودشان را کتک‌خور فرض کنند تا مقاصد و اهداف یک عده دیگر به نتیجه برسد و به حقیقت بپیوندد.

* تیم ما مظلوم است

دایی به فحاشی عده‌ای علیه علی دایی در تونل ورزشگاه تختی اشاره کرد و گفت: متاسفانه نمی‌دانم چه بگویم؛ آن همه آدم و هوادار که فحاشی می‌کردند، چرا در تونل و مقابل رختکن تیم‌ها حضور داشتند؟ ما یک تیم مظلوم هستیم و باید با تیم حریف، داوری، هواداران و ... مقابله کنیم؛ واقعا دردمان را به چه کسی بگوییم؟

* قسم می‌خورم سلیمانی اهل فحاشی نیست

او راجع به مصاحبه‌هایی که شجاع خلیل‌زاده انجام داده و عنوان کرده بازیکن سایپا فحاشی کرده، گفت: شجاع هر بازیکن دیگری را می‌گفت، شاید قبول می‌کردم ولی واقعا سلیمانی بچه‌ای است که شاید در طول فصل یکی، دو بار به زور در تمرینات حرف بزند و فقط کار خودش را انجام می‌دهد؛ آنقدر این بازیکن خجالتی و کم‌رو است که سمت این مسائل نمی‌رود و چنین شخصیتی ندارد؛ من می‌توانم روی این بچه قسم بخورم که اهل فحش دادن نیست.

مربی سایپا یادآور شد: سوال من این است؛ تیمی که دقیقه ۸۸ جلوی آن همه تماشاگر توانسته گل بزند، عصبی می‌شود و فحش می‌دهد یا تیمی که تا دقیقه ۸۸ برنده بوده و خودش را برنده می‌دانسته، ناراحت می‌شود و تنش به وجود می‌آورد؟ ۱۰۰ درصد بازیکن پرسپولیسی که جلوی تماشاگرانش گل می‌خورد، ایجاد تنش می‌کند؛ کمیته انضباطی باید به این اتفاقات ورود کند و بخاطر اسم‌ها و طرفداران  از اینطور حواشی نگذرد.

* پرسپولیس نبود، بازیکن ما را می‌شناختی!

دایی خطاب به شجاع خلیل‌زاده عنوان کرد: آقای شجاع! حق دارید که بازیکن ما را نشناسید ولی اگر همین طرفداران و باشگاه بزرگ پرسپولیس پشت سر شما نبود و در تیم کوچکی بازی می‌کردید،آیا وجود داشتید بازیکنی را به جا نیاورید و نشناسید؟ این کارها و حرف‌هایی که می‌زنید از قدرت خودتان نیست و از نام، تماشاگران و ابهت پرسپولیس سوء استفاده کرده‌اید.

* ماساژور پرسپولیس به علی آقا فحاشی کرد

مربی سایپا درباره دلایل مجادله لفظی بهزاد دایی(برادرش) در جایگاه ویژه ورزشگاه تختی عنوان کرد: متاسفانه ماساژور پرسپولیس هم در آنجا بوده و فحاشی بدی علیه علی آقا داشته است؛ البته پیگیر هستیم تا ببینیم این آقا چطور به خودش اجازه داده که اصلا آنجا بنشیند و فحاشی کند.

دایی با بیان انیکه افراد دیگری هم بودند که فحاشی این ماساژور علیه علی آقا را شنیده‌اند، ابراز کرد: برای باشگاه پرسپولیس متاسف هستم که چنین شخصی را در تیم دارد که به مربی و بازیکن چندین ساله خود فحاشی می‌کند؛ چطور این فرد می‌تواند چنین اجازه‌ای به خودش بدهد؟ واقعا همه چیز عوض شده است!

او تاکید کرد: ما باخت‌های زیادی به پرسپولیس داشتیم؛ دیروز هم شاید تیمشان خسته بود و شرایط آرمانی نداشت که مقابل ما ضعیف بازی کردند ولی با این حال این نتیجه هم چیزی از حقانیت و بزرگی پرسپولیس کم نمی‌کند ولی در بازی دیروز حق تیم ما برد بود.

* به آن خبرنگار یاد دادند چطور حرف بزند

مربی سابق پرسپولیس اضافه کرد: از وقتی آن مجری به برنامه شب‌های فوتبالی رفته، متاسفانه راهش را اشتباه می‌رود؛ صدا و سیما هم بجای اینکه از بزرگان فوتبال و مملکت دفاع کند، کاری می‌کند که آنها جلوی مردم خراب شوند؛ علی آقا اینگونه مسائل را دیده و دیگر با آنها مصاحبه نمی‌کند.

دایی ادامه داد: مطمئن هستم به این خبرنگار هم یاد دادند که چطور حرف بزنند وگرنه اصلا چنین جریان‌هایی نبود.

او یادآور شد: دیشب این خبرنگار در برنامه شب‌های فوتبالی گفت که صدا و سیما احتیاج به مصاحبه علی دایی ندارد و ۱۵ مربی دیگر هستند؛ اولا مگر این آقا جزو مدیران ارشد صدا و سیماست که برای این سازمان سیاست‌گذاری و تعیین تکلیف می‌کند؟ او باید به اندازه خودش حرف بزند و مدیران ارشد صدا و سیما در این مسائل تصمیم‌گیری داشته باشند.

مربی سایپا تاکید کرد: ثانیا صدا و سیما به امثال علی دایی احتیاج دارد چون صدا و سیما باید به خواسته مردم و آن چیزی که مردم دوست دارند و به آن عشق می‌ورزند، توجه کند و انعکاس دهد، نه اینکه به خواسته خود عمل کند؛ آن کسی که تعیین تکلیف می کند، مردم و خواسته آنها است؛ صدا و سیما هم باید به خواسته مردم و بزرگ‌های این مملکت و کسانی که برای این کشور زندگی خود را گذاشتند، توجه کند؛ ؛ اصلا او چه عددی و چه کاره است؟ پس این آقا نمی‌تواند برای صدا و سیما تعیین تکلیف کند که چه چیزی را بگوید.