ژاوی از فوتبال خداحافظی می کند

ژاوی هرناندز براساس قرارداد جدیدی که با باشگاه السد امضا کرده بود تا سال 2020 می توانست با پیراهن شماره 6 روسای دوحه به میدان برود و به فوتبالش ادامه دهد اما حالا روزنامه معتبر آ اس مدعی شد این ستاره تکرارنشدنی دنیای فوتبال تصمیم قطعی خود برای خداحافظی از دنیای فوتبال را اتخاذ کرده است.

بنا به ادعای آ اس ژاوی هرناندز آوریل سال آینده بعد از اتمام این فصل از رقابت های لیگ ستارگان قطر همین طور پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2019 از دنیای فوتبال به صورت رسمی خداحافظی خواهد کرد تا همان طور که از پیش اقدام کرده بود بلافاصله برای شرکت در کلاس های مربیگری اتحادیه اروپا حاضر شود تا مدارک بین المللی مربیگری را دریافت کند.

AS اسپانیا همچنین اضافه کرد ژاوی که توانایی بازی تا یک یا دو فصل دیگر را دارد تمرکز خود را روی کسب تجربه و دانش آموزی در حیطه مربیگری قرار داده است تا به این ترتیب فرصت نشستن روی نیمکت مربیگری را به دست بیاورد جایی که گفته می شود رویای بزرگ او هدایت بارسلونا در سال های آتی است.

این درحالی است که فدراسیون فوتبال قطر نیز تمایل شدیدی به همکاری با این چهره سرشناس اسپانیایی در جام جهانی 2022 دارد. قطری ها به عنوان میزبان جام جهانی در حال حاضر از ژاوی ستاره و کاپیتان السد در نقش سفیر بهره می برند اما تمایل زیادی دارند تا از این چهره در سال 2022 به عنوان سرمربی روی نیمکت عنابی ها در جام جهانی بهره ببرند.