تصمیم جدید شفر /پشیمانی از خرید 2 بازیکن!

وینفرد شفر به امیرحسین فتحی گفته: «به دو بازیکن نیاز قطعی داریم؛ یکی هافبک طراح و دیگری هم مهاجم نوک.» این جمله برای فتحی خیلی آشناست. در تابستان امسال وقتی او تازه مدیرعامل شده بود، شفر گفت: دو بازیکن یکی به عنوان طراح و یکی در خط حمله پسندیده و باشگاه باید آن‌ها را جذب کند. این دو همان نیومایر و الحاجی گرو بودند. باشگاه آن‌ها را جذب کرد و خیلی زود مشخص شد جذب‌شان کاملاً اشتباه بوده است. حالا شفر که در رسانه‌ها از گرو و نیومایر تعریف می‌کند، در صحبت‌هایی که با فتحی داشته حرفش را پس گرفته و گفته دو بازیکن به جای آن‌ها می‌خواهد!

با توجه به اینکه بازیکنان داخلی خوب اکثراً قرارداد دارند و برای باشگاه مقدور نیست آن‌ها را جذب کند، به همین خاطر و به احتمال فراوان دو خرید استقلال خارجی خواهند بود. این یعنی استقلال مجبور است دوباره هزینه سنگینی برای جذب بازیکنان مورد نظر وینفرد شفر کند. فتحی در صحبت‌های خود به شفر گفت: تلاش می‌کنند تا حتماً در نیم‌فصل بازیکنان مد نظر او را بگیرند. بی‌شک او باید این بار حساسیت زیادی روی خرید‌های شفر داشته باشد چرا که از روزی که شفر آمده، از ۴ خرید خارجی، سه تا فقط برای استقلال هزینه داشته‌اند. بویان سال گذشته آمد و حالا هم استقلال را تهدید به شکایت کرده است. گرو و نیومایر هم که امسال جذب شدند. تنها مامه تیام بود که خوب از آب در آمد. طبیعتاً اگر قرار باشد بازیکنان نیم‌فصل هم مثل سه خرید قبلی شفر باشند، باشگاه ضرر کلانی خواهد کرد.

در جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال که جمعه برگزار شد، فتحی باب این مسئله را باز کرد و به اعضای هیئت مدیره گفت: باید منبع مالی مورد نیاز برای خرید‌های نیم‌فصل تأمین شود. او به آن‌ها گفت: شفر به طور قطع دو بازیکن در پست هافبک طراح و مهاجم می‌خواهد و باشگاه باید بودجه لازم را در اختیارش قرار دهد. بماند که این مسئله با انتقاد بعضی از اعضا هم همراه شده است چرا که به هر حال استقلال سر انتقال نیومایر و گرو ضرر سنگینی دید. فعلاً باشگاه مجبور است به خواسته‌های شفر تن دهد چرا که به هر حال هم تیم مشکل دارد و هم اینکه اعلام کرده‌اند او مورد حمایت‌شان بوده است.