بازگشت تیام به استقلال منتفی شد؟
 تیام نقش بسیار پررنگی در موفقیت‌های فصل گذشته استقلال داشت. او گل قهرمانی استقلال در جام حذفی را زد، مقابل ذوب‌آهن هت‌تریک کرد تا آبی‌ها به مرحله بعدی لیگ قهرمانان بروند و در لیگ برتر هم عصای دست شفر بود. تیام در مرحله گروهی لیگ قهرمانان هم عالی بود و با گلزنی‌های خود نقش مهمی در صدرنشینی استقلال در گروهش ایفا کرد. با این آمار درخشان، استقلالی‌ها به سادگی مامه را از دست دادند و حالا بعد از هزینه سنگین برای خرید بازیکنی، چون گرو به این نتیجه رسیده‌اند که باید بازیکن سنگالی را بازگردانند! در روز‌های اخیر شایعات در این باره زیاد بوده و حتی یکی از اعضای هیئت مدیره استقلال به یکی از رسانه‌ها گفت: قصد دارند علاوه بر تیام، جپاروف را هم برگردانند. 
اما ظاهراً این شایعاتی است که فقط در ایران شنیده می‌شود چرا که باشگاه استقلال تا این لحظه هیچ مذاکره‌ای برای بازگرداندن تیام نداشته است. مدیر برنامه او هم تأیید کرد تا این لحظه کوچکترین مذاکره‌ای بین دو طرف نبوده است. شواهد نشان می‌دهد امکان این انتقال هم به هیچ عنوان وجود ندارد. 
یک سال و نیم از قرارداد مامه و عجمان باقی مانده است. هر چند او زیاد گل نزده ولی مسئولان باشگاه از عملکردش رضایت دارند چرا که تیام دو گل سه امتیازی برای این باشگاه به ثمر رسانده و همچنین دو پاس گل هم داده است. سبک بازی عجمان تدافعی است و تنها روی ضد حملات برنامه دارد به همین خاطر مامه نتوانسته به اندازه دوران حضور در استقلال، برای این تیم اماراتی گل بزند. 
از سوی دیگر عجمان برای بازیکن سنگالی هزینه زیادی کرده است. آن‌ها حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار به تیام پول داده‌اند. در این بین باشگاه استقلال هم ۳۵۰ هزار دلار از باشگاه عجمان گرفته است. طبیعتاً با چنین هزینه سنگینی باشگاه اماراتی حاضر نیست به سادگی تیام را بفروشد. اگر یک درصد هم راضی به فروش این بازیکن شود، پول رضایتنامه سنگینی خواهد گرفت و بعید به نظر می‌رسد با وضع فعلی دلار، باشگاه استقلال توانایی پرداخت آن را داشته باشد. 
شنیده‌ها حکایت از آن دارد که خود تیام هم بدش نمی‌آید این خبر‌ها در رسانه‌های ایرانی منتشر شود! او یکی، دو دوست ایرانی دارد که از طریق آن‌ها پالس‌هایی را برای استقلالی‌ها می‌فرستد و بدش نمی‌آید کلاً بازار ایران را برای خودش گرم نگه دارد.
استقلال و طرفدارانش برای من دوست‌داشتنی هستند 
تیام: باور کنید برنامه‌ای برای بازگشت ندارم
درست در روز‌هایی که ماجرای تکراری بازگرداندن مامه تیام به استقلال به رؤیایی برای طرفداران این تیم تبدیل شده و در این میان برخی خبر‌ها از تلاش‌های سرپرست موقت باشگاه برای راضی کردن این بازیکن حکایت دارد، مهاجم سنگالی بدون توجه به شایعات در ترکیب عجمان هر روز مؤثرتر از روز قبل ظاهر و در آخرین بازی این تیم مقابل دبا با تأثیرگذاری مستقیم روی یکی از گل‌های عجمان زمینه‌ساز برد تیمش شد تا عجمانی‌ها به جایگاه هفتم جدول رده‌بندی صعود کنند. تیام که تصور نمی‌کرد هنوز هم باشگاه سابقش در پی بازگرداندن او به تهران باشد وقتی در جریان این اخبار و شایعات قرار گرفت، گفت: «من هم استقلال و هم طرفدارانش را واقعاً دوست دارم و هیچ وقت آن‌ها را از ذهنم دور نمی‌کنم، چون بهترین مقطع فوتبالی‌ام را با آن‌ها تجربه کردم، اما اینکه بخواهم دوباره به استقلال بازگردم اصلاً صحت ندارد». مهاجم سنگالی در ادامه افزود: «من قراردادی با عجمان دارم که باید به آن پایبند باشم و دوست ندارم با وعده‌های بی‌مورد، روح و روان طرفدارانی که ماه‌ها به عشق آن‌ها به میدان رفتم و بازی کردم را آزار دهم. از همین‌رو برای استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم و هر لحظه در انتظار شنیدن خبر‌های خوش از این تیم و طرفدارانش هستم». به این ترتیب بازی رسانه‌ای با نام موتور گلزنی سنگالی فصل گذشته برای کاهش خشم هواداران از نتایج ضعیف فعلی به بن‌بست رسید. عجمان قراردادی به ارزش تقریبی ۴/۱ تا ۷/۱میلیون دلار با تیام بسته و حمایت الرمادی، سرمربی مصری باشگاه از مهاجم شماره ۹ خود به عنوان کلیدی‌ترین مهره در ساختار تهاجمی نارنجی‌پوشان، عملاً نشانه‌های ثبات وضع تیام هستند. از همین‌رو بعید به نظر می‌رسد باشگاه عجمان حاضر به از دست دادن تیام شود مگر اینکه بسته پیشنهادی دو تا سه میلیون دلاری برای خرید روی میز قرار بگیرد که از توان استقلالی‌ها خارج است.