جامی که پرسپولیس گرفت مردانه نبود

علیرضا اکبرپور از شرایط تیم استقلال ابراز نگرانی می‌کند. اوتعطیلات نیم‌فصل را مهم‌ترین روز‌های این فصل استقلال می‌داند. 
*وضعیت استقلال در ادامه لیگ بهتر می‌شود؟
همه هواداران بابت وضعیتی که برای تیم به‌وجود آمده نگران هستند و این مسائل را به ما هم منتقل می‌کنند. اوضاع تیم اصلاً خوب نیست و نمی‌توان با این روند آینده روشنی برای تیم در فصل جاری لیگ برتر تصور کرد. جام‌حذفی را هم که از دست دادیم و نباید بی‌خیال دست روی دست گذاشت. 
* نیاز اصلی استقلال چیست؟
تیم باید تقویت شود. استقلال با این شرایطی که پیدا کرده اگر در نقل و انتقالات نیم‌فصل خوب عمل نکند برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان بعدی به مشکل برمی‌خورد. شاید مهم‌ترین اتفاقی که برای استقلال می‌تواند بیافتد در همین نیم‌فصل باشد. مدیران باشگاه نباید بی‌تفاوت به این موضوع رفتار کنند. 
* در کدام پست‌ها بازیکن نیاز است؟
متأسفانه با این‌که مهاجمان زیادی در این فصل به استقلال پیوستند ولی هیچ‌یک نتوانستند آنچنان که از آن‌ها انتظار می‌رفت مشکلات تیم را برطرف کنند. البته همه بازیکنان قابل احترام هستند ولی وقتی نتوانند برای استقلال گلزنی کنند در واقع انگار کاری نکرده‌اند. 
* پس باید مهاجم بگیرند؟
باید سانترفوروارد بیاورند. مهاجمی که چارچوب‌شناس باشد و کارش را به‌درستی انجام بدهد. البته در خط هافبک هم بازیکن بازیسازی مثل مجتبی جباری یا سرور جپاروف در استقلال نداریم که خوب توپ پخش کند و مهاجمان را تغذیه کند. فکر می‌کنم استقلال حداقل ۴ بازیکن در حمله، هافبک و دفاع نیاز دارد. 
* مشکل استقلال با این چند بازیکن برطرف می‌شود؟
کمتر می‌شود، چون در آن‌صورت شفر دیگر این‌قدر ترکیب تیمش را تغییر نمی‌دهد. در این ماه‌ها شفر در هر بازی ۴، ۵ تغییر با بازی قبلی اش داشت. این تغییرات را حتی در بازی‌های پس از برد هم می‌دیدم که شفر دست به ترکیب برنده استقلال می‌زد! 
* شفر باید بماند؟
فکر می‌کنم بتواند تیم را درست کند. او سال قبل هم در بد اوضاعی آمد و تیم را جمع و جور کرد و از ته جدول به بالا‌های آن برگرداند. شفر اگر یک دستیار خوب داشته باشد می‌تواند همه تمرکزش را روی بازی‌های استقلال بگذارد. 
* کاپ سوپرجام را هم که به پرسپولیس دادند؟
خیلی عجیب بود. در این مدت هر بار می‌شنیدم که سازمان لیگ می‌گفت می‌خواهد این کار را انجام بدهد فکر می‌کردم شوخی می‌کند ولی ظاهراً شوخی نبوده است. تا به حال ندیده بودیم بدون بازی به تیمی جام بدهند. لااقل بازی را در ورزشگاه برگزار می‌کردند، در صورتی که استقلال نمی‌رفت نتیجه را به سود پرسپولیس می‌دند. این سبک جام گرفتن مردانه نیست و افتخاری ندارد.