معادله پنج مجهولی استقلال در نقل و انتقالات زمستانی

لیگ برتر به هفته سیزدهم رسیده است و حالا فاصله زمانی زیادی به نقل و انتقالات زمستانی نداریم. وینفرد شفر سرمربی باتجربه و آلمانی آبی پوشان باید در این مدت نه تنها تیمش را برای ۴ دیدار باقی مانده تا پایان نیم فصل آماده کند، بلکه ناچار است بخشی از تمرکزش را روی حل معادله نقل و انتقالات زمستانی بگذارد.

با آغاز نیم فصل دوم، نام ۳ بازیکن این تیم که نیم فصل اول را به دلیل آسیب دیدگی از دست داده بودند اتوماتیک به لیست اضافه می شود. مرتضی آقاخان، سید محسن کریمی و داریوش شجاعیان ۳ بازیکن موثر استقلال هستند که با اضافه شدن به لیست می توانند بخش عمده‌ای از مشکلات این تیم در خط میانی و خط حمله را حل کند.

اضافه شدن داریوش شجاعیان، محسن کریمی و مرتضی آقاخان مستلزم خلوت شدن لیست استقلال و خروج نام حداقل ۳ بازیکن از فهرست این تیم است.

شفر و کمیته فنی استقلال به صورت تلویحی در روزهای اخیر خبر از نیاز به یک هافبک طراح و یک مهاجم تمام کننده می دهند و حتی در این باره نام سرور جباروف هافبک پیشین آبی ها هم مطرح است.

اگر حضور جباروف یا یک هافبک طراح دیگر هم در استقلال قطعیت یابد، آنگاه شفر ناگزیر است تا نفر چهارمی را هم از بین بازیکنانش به لیست خروجی اضافه کند.

اگر آبی پوشان به فکر جذب یک مهاجم دیگر نباشند حداقل ۴ بازیکن باید در نیم فصل از جمع آنها جدا شوند و اگر قرار به استخدام مهاجم جدیدی در این تیم باشد، آنگاه گزینه پنجم هم به لیست خروجی این تیم اضافه می شود.

معادلات نقل و انتقالاتی نشان می دهد که لیست استقلال برای نیم فصل دوم بین ۳ تا ۵ خروجی خواهد داشت. لذا بالانس کردن لیست این تیم در نقل و انتقالات زمستانی کار ساده‌ای نیست و شفر باید با حساسیت بالایی تیمش را برای نیم فصل دوم آماده کند.

آبی‌ها امیدوارند با اتفاقات خوبی که در نقل و انتقالات زمستانی برای آنها روی می‌دهد، نقاط ضعف تیم بر طرف شده و در نیم فصل دوم بتوانند شرایط بهتری نسبت به نیم فصل نخست تجربه کنند.