انتقاد تند روح الله باقری از مقایسه شدن گرو با تیام!

روح الله باقری یکی از بازیکنانی است که در ۴ هفته ابتدایی لیگ برتر نمایش بسیار خوبی در ترکیب استقلال داشت اما به یکباره نیمکت نشین شد که این موضوع با اعتراض های زیادی از سوی هواداران این تیم همراه شد. باقری اما در بازی با استقلال خوزستان از ابتدا در ترکیب ثابت استقلال به میدان رفت و موفق شد تک گل ۳ امتیازی تیمش را بزند.

روح الله باقری صحبت های جذابی در مورد شرایطش در استقلال انجام داد که در ادامه آن را می خوانید:

در مورد شرایط خودت در استقلال صحبت کن. چطور شد به یکباره در این تیم نیمکت نشین شدی؟

روح الله باقری گفت:

به هرحال این تصمیم سرمربی است و من هرگز به این مساله اعتراضی ندارم. سرمربی تشخیص می دهد که کدام بازیکن در استقلال بازی کند و من هم همیشه احترام می گذارم. شاید یک مقدار به خاطر شرایط تمرین بود ولی هرچه بوده حل شده و من هم در خدمت تیم هستم.

در روزهایی که نیمکت نشین بودی، از این که به استقلال آمدی پشیمان نشدی؟

روح الله باقری گفت:

اصلا. من با قلبم استقلال را انتخاب کردم و حتی اگر به عقب برگردم بازهم همین تصمیم را می گیرم و استقلال را انتخاب می کنم. در روزهای نیمکت نشینی هم فقط به فکر تغییر شرایط بودم و به جدایی فکر نمی کردم.

در این مدت تماشاگران هم خیلی درخواست کردند که تو بازی کنی.

روح الله باقری گفت:

واقعا از آنها ممنون هستم و در این مدت خیلی به من دلگرمی دادند. تشویق های آنها انگیزه ام را چند برابر کرد و تلاش می کنم از این هم بهتر شوم.

این که به عنوان بازیکن لیگ یکی، شماره ۱۰ استقلال را برتن می کنی برایت عجیب نیست؟

روح الله باقری گفت:

راستش این درخواست خودم بود. وقتی با استقلال مذاکره می کردم از عمو نصی خواستم شماره ۱۰ را به من بدهند تا زودتر با شرایط تیم اخت شوم. هر بازیکنی یک شماره را دوست دارد و من هم به شماره ۱۰ علاقه داشتم و خدا را شکر این شماره به من رسید.

پوشیدن این شماره باعث نشد فشار زیادی را در این مدت تحمل کنی؟

روح الله باقری گفت:

اصلا. من از آن دسته بازیکنان جوگیر نیستم که با یک شماره پیراهن زود خودم را ببازم یا به حاشیه بروم. اتفاقا این پیراهن فقط انگیزه را بیشتر کرد و خدا را شکر توانسته ام بازیکن موثری باشم، البته هنوز کاری نکرده ام و باید خیلی بهتر از این ها باشم.

قبول داری این فصل فشار عملکرد خوب فصل گذشته تیام روی مهاجمان جدید استقلال است؟

روح الله باقری گفت:

تیام یک نیم فصل فوق العاده در استقلال داشت و در این شکی نیست، طبیعی است همه دوست داشتیم او، جپاروف، امید ابراهیمی و مجید حسینی بمانند چون اگر آنها می ماندند استقلال خیلی زودتر نتیجه گیری را آغاز می کرد. اما فراموش نکنید این بازیکنان جدید نیاز به فرصت دارند و خودتان می بینید شرایط ما نسبت به اول فصل خیلی خیلی بهتر شده است.

صادقانه بگو، نظرت در مورد سبک بازی الحاجی گرو چیست؟

روح الله باقری گفت:

صادقانه می گویم، نه چون او همبازی من است ولی واقعا فوتبالیست خوبی است. فشار نمایش خوب تیام دقیقا روی الحاجی است چون یک بازیکن خارجی جانشین یک بازیکن خارجی شده است، هرکسی هم باشد زیر این فشار کم می آورد و قید همه چیز را می زند. من قول می دهم او اولین گلش را که در جریان بازی بزند بازیکن متفاوتی می شود. او در بازی با سایپا از روی نقطه پنالتی گل زد و فقط نیاز دارد یک گل در جریان بازی بزند تا همه ببینند چه بازیکن با کیفیتی است. این را هم بگویم تیام و گرو خصوصیت بازی متفاوتی دارند و مقایسه آنها اساسا کار درستی نیست.

در مورد گلی که زدی صحبت کن. شاید این برد به خاطر خروج استقلال از بحران خیلی مهم باشد.

روح الله باقری گفت:

صد در صد همینطور است. بچه های ما استرس دارند چون چند هفته ای است خوب نتیجه نگرفته ایم. حتی یک گل هم در این بازی خیلی مهم بود چون فشار را از روی ما کم می کرد. بچه ها از جان مایه گذاشتند و من فقط ضربه آخر را زدم.

گل ۳ امتیازی چه لذتی دارد؟

روح الله باقری گفت:

بسیار لذت بخش است مخصوصا وقتی تیم تحت فشار باشد و واقعا این گل به من خیلی چسبید. من هنوز کاری نکرده ام و مطمئن باشید از این هم بهتر می شوم.

فکر می کنی استقلال می تواند مدعی شود؟

روح الله باقری گفت:

صد در صد استقلال می تواند مدعی شود. ما بعد از بازی با ماشین سازی هم قسم شدیم تا نیم فصل صد در صد امتیازها را کسب کنیم و اگر این اتفاق بیفتد که انشاالله می افتد، ما چهره یک تیم مدعی را می گیریم.

حضورت در ترکیب ثابت استقلال ادامه دار خواهد بود؟

انشاالله، من تمام سعی و تلاشم را می کنم.