تشریح آخرین وضعیت بازیکنان خارجی تراکتورسازی از زبان اسدی

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز به خبر حضور بازیکنانی مثل مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده در این تیم واکنش نشان داد و آخرین وضعیت بازیکنان خارجی این تیم را تشریح کرد.
علیرضا اسدی در حاشیه تمرین امروز تراکتورسازی تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه روند رو به پیشرفت تراکتورسازی حفظ شده است و توانسته‌ایم مشکلات را از سر راه برداریم.
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز درباره بازی هفته گذشته این تیم مقابل پرسپولیس در تهران افزود: بازی بزرگی را پشت سر گذاشتیم که خوشبختانه عملکرد خوبی هم در آن داشتیم. پیش از اینکه بازی کنیم، صحبت‌هایی درباره حساسیت‌ این بازی وجود داشت اما دیدید که از پس آن برآمدیم.
وی افزود: دیدگاه مالک و مدیران باشگاه و از همه مهمتر هواداران به گونه‌ای است که ما ثبات لازم را داریم و بدون هیچ دغدغه‌ای، یکی از سخت‌ترین بازی‌های خودمان را توانستیم پشت سر بگذاریم.
اسدی درباره اشتباهات داوری در این بازی که منجر به اعلام آفساید گل احسان حاج‌صفی از سوی کمک داور شد، تصریح کرد: ما می‌توانستیم برنده شویم اما اشتباهات داوری مانع از این اتفاق شد. باید بگویم روند تیمی باشگاه با چنین مسائلی متزلزل نخواهد شد. ما در امتحان سخت خودمان دچار چالش نشدیم.
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در خصوص عدم حضور مهاجمان خارجی در تمرینات تراکتورسازی گفت: فکر می‌کنم بخشی از پاسخ به این سؤال را که اگر برخی بازیکنان را در اختیار نداشته باشید، چه اتفاقی می‌افتد را جواب دادم. به عنوان یک باشگاه خصوصی وظایفی را بر عهده داریم. اولین تعریف ما در باشگاه‌داری این است که باشگاه تراکتورسازی از هر بازیکنی بزرگتر است. وقتی باشگاه از بازیکن بزرگتر باشد، نشان می‌دهد ساختار نظام‌مندی دارد.
وی درباره غیبت آنتونی استوکس مهاجم ایرلندی سرخپوشان تبریزی تأکید کرد: درِ مکتب تراکتورسازی روی هیچ بازیکن و فردی بسته نیست. هر بازیکنی چنین فرصتی را از دست بدهد، مقصر خودش است. بازی در اینجا مانند یک فرصت برای خدمت به هواداران تراکتورسازی و آذری‌زبان است.
اسدی افزود: اشکال آنها باید رفع شود تا بتوانند بار دیگر به مردم بخصوص مردم خطه آذربایجان خدمت کنند. برای این موضوع، روند قانونی تدوین شده است که کمیته انضباطی درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند. ما قبلاً هم با چنین مشکلاتی روبرو بودیم اما آن را رسانه‌ای نکردیم.
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز تصریح کرد: این بازیکنان بدون اینکه برخورد دیگری صورت بگیرد، در کمیته انضباطی حاضر شدند و توضیحاتشان را دادند. سپس به آنها اجازه دادیم تا پس از اثرات تربیتی که خودمان می‌خواستیم در آنها ایجاد کنیم، در تمرینات شرکت کنند. ما می‌خواهیم رفتار پرشور هواداران تراکتورسازی را داشته باشیم؛ درباره استوکس هم چنین روندی در جریان است.
وی در ادامه تأکید کرد: سیاست‌های ما در قبال این پرونده با سالروز فوت معلم اخلاق فوتبال ایران، مرحوم پرویز دهداری تطابق پیدا کرده است. ما یک مربی بسیار باشخصیت و بادانشی داریم. آقای تقوی به تک‌تک بازیکنان احترام می‌گذارد. هرکس از چارچوب انضباطی باشگاه خارج شود، مطمئناً فرصت خدمت کردن به مردم را از دست می‌دهد.
اسدی درباره برخورد با «لی اروین» و «آنتونی استوکس» تصریح کرد: پرونده آنها در حال بررسی است. یکی از مواضعی که می‌خواهیم درباره آنها در نظر بگیریم، انضباطی است. معنی جمله من این است که از تمام ظرفیت باشگاه به طور قانونی استفاده کنیم تا بتوانیم از موجودی خودمان بهره ببریم. حذف کردن بازیکن بسیار ساده است و شما می‌توانید به آنها بگویید «اخراجی». البته این را در پایان جلسات هم می‌توان گفت. ما بالاترین انعطاف‌پذیری را داریم. بدون اینکه هیچ تهدیدی برای باشگاه، هواداران و حتی بازیکن هم به وجود بیاید.
مدیرعامل سرخپوشان تبریزی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد مشکل اروین از استوکس جدا است. چون که گفته شده او دچار افسردگی شده است، اظهار داشت: نبودن یک بازیکن در زمان تمرین و مسابقه، نامش عدول از مقررات انضباطی است. هر بهانه‌ای در این رابطه‌ اهمیت ندارد. اگر بحث بیماری است پزشک باشگاه باید تائید کند. خودم پزشک هستم و این مسائل را به راحتی می‌فهمم. اگر بازیکنی دچار قصور شود با توانمندی که در بحث عقد قرارداد داریم و قرارداد بستیم قانونی برخورد می‌کنیم. دلمان نمی‌خواهد کسی را حذف کنیم و دوست داریم فرصت خدمت بدهیم.
وی افزود: باشگاه ما یک مکتب است. زنوزی روی این موضوع تاکید دارد. دلسوزترین شخص کسی است که سرمایه خود را می‌آورد. درها بسته نیست اما اگر بازنگشتند حق و حقوق باشگاه محکم و مشخص است. اگر لازم باشد تغییر ایجاد می‌کنیم و اگر ‌ لازم باشد تغییری در روندمان به وجود نمی‌آوریم. فوتبال بالا و پایین زیاد دارد. این مساله نباید نگرانی در حوزه مدیریتی ما به وجود بیاورد. مالک و سرمربی و همه در باشگاه امتحان خود را پس دادند. همه تلاش می‌کنند و راه‌مان را با قدرت ادامه می‌دهیم تا اگر قسمت باشد به جایگاهی که لیاقت این مردم است قهرمانی برسیم.
اسدی درباره اینکه آیا نقش مالک باشگاه تراکتورسازی به عنوان فرماندار است یا سرمایه گذار، گفت: سرمایه گذاری یعنی پرورش دهنده. نگاه زنوزی سرمایه گذاری است. او به دنبال پرورش در منطقه خود است. زنوزی اگر توانش برسد این کار را ملی می‌کند. او ابتدا در محل خود، بعد در استان خود، بعد در کشور خود تلاش می‌کند.
مدیرعامل تراکتورسازی درباره شایعه حضور مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده در نیم فصل تصریح کرد: محدود به هیچ اسمی نیستیم. همه باید افتخار کنند که در باشگاه تراکتورسازی باشند. همه افراد توانمند در این فضا می‌توانند ورود کنند. ‌ در مورد اینکه چه کسی مدنظر باشگاه هست باید بگویم همه هم مدنظرمان هستند و هم نیستند.
اسدی از صبر باشگاه برای پرونده استوکس و اروین نیز سخن گفت و اظهار داشت: به ترتیب چهار و سه سال با این بازیکنان قرارداد داریم. تا زمانی که منافع باشگاه اجازه بدهد برای این بازیکنان انعطاف داریم اما وقتی منافع باشگاه به خطر بیفتد لحظه‌ای درنگ نمی‌کنیم و از چارچوب مدیریتی عقب نمی‌نشینیم. تیم ما در سخت‌ترین شرایط بازی کرد و نگرانی نداریم. اگر نیاز باشد بازیکن می‌گیریم و با سرعت جایگزین انتخاب می‌کنیم. اگر این مسائل ما را متزلزل کند نمی توانیم نگاه قهرمانی داشته باشیم.
اسدی درباره آینده محمد تقوی در تراکتورسازی نیز تصریح کرد: در رسانه حرف و حدیث تمام نمی‌شود. الان چیزی که قطعی است فعالیت تقوی با تمام قدرت است. در نیم فصل باید جلسه گذاشت. او و مالک باشگاه علاقمند به ادامه کار هستند. من هم تقوی را از قدیم می‌شناسم و هر دو شاگرد پرویز دهداری هستیم. این جا مکانی است که من به دنیا آمدم و دوست دارم در آن خدمت کنم. 
وی بار دیگر در جمع خبرنگاران مجبور به صحبت درباره پرونده اروین و استوکس شد و گفت: در این باره اصلا خیال راحت نداریم. بسیار نگران هستیم. قطعا با این دو بازیکن هم صحبت داشته ایم و بیش از ۱۰ نامه زده‌ایم. اگر فردی بگوید افسردگی دارد شما راحت ‌قبول می‌کنید. پزشک معتبر یک پزشک معمولی نیست. در قرارداد ثبت شده که پزشک معتبر باشگاه نه هر کسی که در این مورد اظهار نظر کند.
اسدی درباره میزان پرداخت مطالبات مالی این دو بازیکن و اینکه آیا باشگاه کاملا به تعهداتش عمل کرده است، گفت: ما خیلی بالاتر از مطالبات آنها را پرداخت کردیم. در این مورد نگران نباشید و خود آنها نوشتند پرداخت باشگاه بیشتر از «کاملا» بوده است. از قوانین باشگاه عبور نخواهیم کرد.