طارمی با تراکتورسازی به توافق رسید؟
خبر‌های رسیده از تبریز حکایت از آن دارد که باشگاه تراکتورسازی و طارمی به توافقاتی دست یافته‌اند و مهدی بی‌میل نیست راهی تبریز شود. منابع خبری می‌گویند مذاکرات تا آنجا خوب پیش رفته بود که دو طرف بر سر زمان قرارداد به توافق رسیدند. طارمی و تراکتور روی این مسئله به توافق رسیدند که قراردادی به مدت نیم‌فصل امضا کنند. هم تراکتور بدش نمی‌آید قرارداد برای نیم‌فصل باشد و هم طارمی. نگاه مهدی این است که بعد از جام ملت‌ها تبدیل به بازیکن آزاد شود و بعد از آن در صورت درخشش در جام ملت‌های امارات شانس حضور در خارج از ایران را داشته باشد. تراکتورسازی هم می‌داند که حضور طارمی برایش گران تمام می‌شود پس بهتر است با توجه به نوسانات او، قرارداد طولانی‌مدت نبندد.
در حال حاضر اختلاف‌نظر آن‌ها روی یک بند است. باشگاه تراکتورسازی می‌گوید اگر حتی دو طرف قرارداد ۶ ماهه امضا کنند باید طارمی در صورت انتقال به باشگاه خارجی به آن‌ها حق ترانسفر بدهد. تراکتورسازی تأکید دارد این بند در قرارداد گنجانده شود ولی طارمی این مسئله را نپذیرفته و گفته به شرطی قرارداد امضا می‌کند که حق ترانسفر ندهد. البته حرف مهاجم تیم ملی در فوتبال حرفه‌ای درست است. طبیعتاً هیچ بازیکن آزادی- مگر اینکه شامل قانون حق رشد شود- به باشگاه خود حق ترانسفر نمی‌دهد. این بند تبدیل به محل اختلاف شده و به نظر می‌رسد مذاکرات دو طرف طولانی‌تر شود.
نظر تقوی روی جذب طارمی خیلی مثبت است. از سویی شجاعی، حاج‌صفی و اشکان دژاگه هم دوست دارند این بازیکن به تیم بیاید تا جمع‎ شان تکمیل شود. حتی شنیده می‎‌شود مهدی در این باره با دیگر ملی‌‎پوشان تراکتور صحبت کرده و آن‌ها از وضعیت تیم و باشگاه ابراز رضایت کرده‌اند. طارمی در صورتی که به این باشگاه لیگ برتر ملحق شود به احتمال فراوان گران‌ترین بازیکن باشگاه و حتی لیگ برتر می‌شود. او سال گذشته از پرسپولیس جدا شد و به باشگاه الغرافه ملحق شد. هر چند در نیم‌فصل دوم سال گذشته او برای الغرافه خوب بازی کرد، اما امسال عملکردش طوری بوده که انتقادات زیادی به همراه داشته است.
جدایی طارمی از این باشگاه قطری قطعی است ولی نکته اینجاست که باشگاه تراکتور باید به آن‌ها هم پول رضایتنامه بدهد. به همین خاطر است که باشگاه تبریزی تأکید دارد باید از انتقال بعدی مهدی سهم بگیرد. باید دید این انتقال قطعی می‌شود چراکه طارمی نیم‌نگاهی هم به پرسپولیس دارد. او روز‌های خوبی در این تیم داشت ولی بر سر ماجرای انتقال او به باشگاه ترکیه‌ای ریزاسپور، پرسپولیس از نقل و انتقالات محروم شد تا او بین هواداران بازیکن منفوری شود. این شرایط باعث شد تا مهدی نیم‌فصل دوم سال گذشته جمع قرمز‌ها را ترک کند. بعید به نظر می‌رسد هواداران روی خوشی به بازگشت این بازیکن نشان دهند.