عزت‌ا‌لهی جام ملت‌ها را از دست داد

سعید عزت ا‌لهی پس از جام جهانی روسیه و در یکی از تمرینات تیم ملی دچار آسیب‌دیدگی شد تا هم از ترکیب ردینگ خارج شود و هم اردوهای تیم ملی را در آستانه آغاز جام ملت‌های آسیا از دست بدهد. طی هفته‌های اخیر ابهامات زیادی در‌خصوص پای آسیب‌دیده عزت‌الهی وجود داشت و آزمایشات متعددی انجام شد تا امکان حضور این بازیکن در جام ملت‌ها بررسی شود و در‌نهایت مشخص شد، عزت ا‌لهی نمی‌تواند در این رقابت‌ها حضور داشته باشد و حالا کی‌روش مانند دیدار برابر مراکش باید چاره‌ای برای غیبت این بازیکن بیندیشد.

بی‌شک این خبر برای کی‌روش که در جام‌جهانی برنامه‌های خود را مطابق با این بازیکن طرح‌ریزی کرده بود و عزت‌ا‌لهی هم پس از غیبت برابر مراکش در 2 دیدار دیگر خوب عمل کرد، نمی‌تواند خوشایند باشد ولی سرمربی پرتغالی تیم ملی در پست هافبک تدافعی بازیکنانی نظیر امید ابراهیمی، علی کریمی و احمد نورا‌لهی را در اختیار دارد که حالا خط خوردن عزت‌الهی از لیست نهایی تیم‌ملی می‌تواند زمینه‌ساز حضور یکی از بازیکنان نامبرده در جام ملت‌ها شود؛ بازیکنی که در صورت حضور عزت‌الهی نمی‌توانست راهی امارات شود. بهبود پای آسیب‌دیده عزت‌الهی به 4 هفته زمان نیاز دارد و با توجه به این‌که رقابت‌های آسیایی برای ایران از 2 هفته دیگر آغاز می‌شود، هافبک تدافعی تیم ملی‌ به باشگاهش ردینگ بازخواهد گشت تا مراحل درمانی خود را در انگلیس و زیر‌نظر کادر پزشکی باشگاه پیگیری کند.

در فهرست کنونی تیم ملی امید ابراهیمی، احمد نورا‌لهی و علی کریمی هافبک دفاعی‌های تخصصی هستند. از این لیست می‌توان اطمینان داشت که ابراهیمی مسافر امارات خواهد بود، چرا‌که هم در جام جهانی با تیم ملی و هم در لیگ قطر با الاهلی عملکرد خوبی داشته و شایستگی‌های خود را اثبات کرده است.

همچنین نگاهی به آخرین لیست 23 نفره تیم ملی برای جام جهانی، نشان می‌دهد کی‌روش حداقل 2 هافبک دفاعی صرف در تیم خود خواهد داشت و از بازیکنانی نظیر احسان حاج‌صفی، مسعود شجاعی و روزبه چشمی نیز به عنوان بازیکنان دو پسته که توانایی بازی در این منطقه را دارند، استفاده خواهد کرد. حال اگر قرار باشد کی‌روش بار دیگر با 2 هافبک دفاعی تخصصی به جام ملت‌ها برود، به جز امید ابراهیمی باید از بین احمد نورا‌لهی و علی کریمی یکی را برگزیند و همچون جام‌جهانی با حضور مهره‌هایی چون مسعود شجاعی، احسان حاج‌صفی، روزبه چشمی و حتی کریم انصاری‌فرد خیالش را از این منطقه راحت کند. بنابراین از بین 2 هافبک دفاعی پرسپولیس و استقلال کی‌روش باید انتخاب سختی را انجام دهد.

البته او می‌تواند هر دو را هم به جام ملت‌ها ببرد اما با توجه به حضور چند بازیکن دو پسته بعید است چنین اتفاقی روی دهد. البته علی کریمی نیز با مصدومیت خفیفی روبه‌رو‌ست و از آن طرف احمد نورا‌لهی نیز سابقه بازی در پست هافبک دفاعی، میانی، راست و چپ را دارد و این امتیاز ویژه‌ای برایش محسوب می‌شود. باتوجه به این‌که تیم ملی ایران با 2 هافبک دفاعی در جام جهانی بازی کرد و احتمال استفاده از چنین سیستمی در جام ملت‌ها هم وجود دارد، این منطقه از زمین برای تیم ایران بسیار استراتژیک محسوب می‌شود و باید دید در‌نهایت انتخاب کارلوس کی‌روش کدام بازیکنان خواهد بود.