پیروانی: تصمیم واگذاری جدی تر از قبل است

افشین پیروانی عصر یک‌شنبه در حاشیه نشست هم‌اندیشی خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: این دوره تصمیمی که برای واگذاری گرفته شده با عزم راسخ تری همراه است؛ ولی در نهایت باید خیلی وسواس داشته باشند و با کارشناسی کار را پیش ببرند. این دو باشگاه میلیون‌ها هوادار دارند. دوستان گفتند که شرکت‌هایی در واگذاری موفق بودند؛ ولی بعضی از شرکت‌ها هم ناموفق بودند. تقاضای من این بود که مرحله به مرحله باشگاه‌ها واگذار شود و مرحله به مرحله آسیب شناسی شود. نظر من این بود که سهام آن‌ها وارد بورس شود و بیش‌تر سهام را در اختیار هواداران قرار دهند.


او افزود: اگر این دو باشگاه هوادار نداشتند،‌ مانند باقی تیم‌ها بودند. باید به هواداران تسهیلاتی داده شود. هواداران سرمایه اصلی باشگاه هستند و باید زیرساخت‌ها طوری باشد که آن‌ها در این دو باشگاه سرمایه‌گذاری کنند.


این پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا عزمی برای واگذاری این دو باشگاه وجود دارد؟ گفت: سال‌ها مسئولان هدف داشتند که واگذار شوند؛ اما تصمیمی که الان گرفته شده، راسخ‌تر است. در نهایت باید وسواس به خرج دهند. باید خیلی کارشناسی شود. پیشنهادی که من دادم، این بود که باتوجه به قهرمانی‌هایی که پرسپولیس در این چند سال کسب کرده، شرایطش خوب است و مشکلات مالی زیادی هم ندارد. اجازه دهند نیم‌فصل دوم هم طی شود تا در تعطیلات، واگذاری انجام شود. چون الان انجام این کار سخت است.


پیروانی درباره شرکت پیشکسوتان کهن که یکی از خریداران پرسپولیس هستند، گفت: آن‌ها هم می‌توانند به عنوان خریدار ورود کنند. اگر به یک شخص یا شرکت خاص داده نشود، بهتر است. اگر یک گروه کارشناسی به عنوان راس هرم مشخص شوند و باقی زیرشاخه آن‌ها باشند، بهتر است. چون در این صورت اگر یکی دو نفر به مشکل بخورند، برای باشگاه مشکلی ایجاد نمی‌شود.


او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا یک شخص پول و تضمین خریداری استقلال و پرسپولیس را دارد؟ اظهار کرد: کسی که این اندازه پول داشته باشد، نیست. اندازه آن را باید کارشناسان معین کنند.


پیروانی در پاسخ به این سوال که آیا واگذاری استقلال و پرسپولیس تا پایان سال انجام می‌شود؟ گفت: تصمیم‌گیرنده کسان دیگری هستند و از آن‌ها بپرسید. این کار تخصصی است. امروز هم که ما آمدیم، کار کارشناسی سنتی بود. اگر من صحبتی انجام دهم، ممکن است احساسی باشد. پس باید کارگروه تشکیل شود و به صورت کارشناسی کارها را انجام دهند.