با اضافه شدن مجیدی به استقلال، یک بمب ترکیده است

امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال تهران در مورد اضافه شدن فرهاد مجیدی به کادر فنی استقلال اظهار کرد: من همیشه ارتباطم با مجیدی بسیار خوب بوده است. مجیدی از بازیکنان خوب و نخبه باشگاه استقلال بوده و مدارج مربیگری را طی کرده است و بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است تا در کنار مربی بزرگی مثل شفر باشد و در آینده، باشگاه استقلال را متنفع کند. با شفر صحبت کردیم و در نهایت تصمیم بر این کار گرفتیم.

او که با برنامه "تهران ورزشی" رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: مجیدی از بزرگان باشگاه است. بعد از اتمام بازیگری‌اش کلاس‌های متعددی در اروپا رفته است و باید روزی می‌رسید که داشته‌های خودش را ارائه دهد. زمان این موضوع رسیده تا او در کنار باشگاه باشد تا خودش را به عنوان مربی ثابت کند و از پتانسیل بسیار زیادش استفاده کند. من دوست داشتم در اولین کار مربیگری او در کنارش باشم. هر تصمیمی که برای کادر فنی بگیریم با مشورت سرمربی تیم است. ما منتظر یک فرصت مناسب بودیم تا مجیدی را به باشگاه اضافه کنیم. این فرصت با هماهنگی شفر به وجود آمده است.

فتحی در مورد جذب جپاروف هم بیان کرد: او بازیکن بزرگی است و دو بار مرد سال آسیا شده است. او محبوب هواداران ماست اما نام باشگاه استقلال از هر نامی بزرگ‌تر است. تا زمانی که من این‌جا هستم اجازه نمی‌دهم خدشه‌ای به نام استقلال وارد شود. قرار بود طلب ۱۳۰ هزار دلاری او را پرداخت کنیم.  ۴۰ هزار دلار توسط اسپانسرمان به او پرداخت شد. ما با او توافقی کردیم و قرارداد را برای او فرستادیم. قرار بر این بود که او به این‌جا بیاید و قرارداد را امضا کند اما متاسفانه من هر روز صحبت‌های جدیدی می‌شنوم. اگر او در همین یکی، دو روز به تهران بیاید و قرارداد را امضا کند و بتواند آمادگی پزشکی و جسمانی‌اش را به ما ثابت کند مشکلی برای قرارداد با او نداریم.

مدیرعامل باشگاه استقلال که در مورد سید حسین حسینی هم گفت: حسینی بازیکن خوب و با اخلاقی است و چند سال در استقلال است. امسال زمانی است که او مزد زحماتش را بگیرد. جای او در جام جهانی خالی بود و همین طور در جام ملت‌ها. همه بازیکن‌ها برای فیکس شدن باید بجنگند و خودشان را به مربی ثابت کنند. او هم از این قاعده مستثنی نیست و باید خودش را به شفر ثابت کند.

او در مورد ماجرای سوپرجام هم اظهار کرد: ما سوپرجام را پیگیری کرده‌ایم. توان ما در همین حد بوده است. به دادگاه CAS شکایت کرده‌ایم و منتظر پاسخ هستیم.

فتحی در مورد این که هواداران استقلال نگران این هستند که با اضافه شدن مجیدی به استقلال، یک بمب ترکیده است و باشگاه دیگر بازیکن بزرگی جذب نکند هم توضیح داد: من نه اهل بمب هستم و نه اهل ترقه. مجیدی بر اساس نیاز ما به کادر فنی اضافه شده است. با بازیکنان جدیدی صحبت کرده‌ایم و در حال رایزنی هستیم. امیدواریم که بازیکنان مد نظر مربی‌مان را با توجه به بضاعتمان جذب کنیم تا بتوانیم در لیگ و لیگ قهرمانان موفق باشیم. بازیکنان برزیلی، آفریقایی و اروپایی در لیست ما هستند. این دایره را هر روز با نظر سرمربی و نوع بازی‌مان محدودتر می‌کنیم تا بتوانیم بازیکنان مد نظرمان را در نهایت جذب کنیم. هواداران باید بدانند در نیم فصل بازیکنان کمتری می‌شود جذب کرد چون بازیکنان دیگر با تیم‌های خودشان قرارداد دارند. ما همه توانمان را می‌گذاریم تا بازیکن مدنظر سرمربی را جذب کنیم.

مدیرعامل استقلال در خصوص شایعه جذب گادوین منشا مهاجم پرسپولیس هم گفت: منشا اصلا در لیست ما نبوده است و در مورد این موضوع صحبتی نداریم. همچنین تیام هم تمایلی برای بازگشت ندارد و برای او آرزوی موفقیت می‌کنیم. شایعه جذب عمر خربین را هم رد می‌کنم. جذب مهاجم در اولویت برنامه ماست. باید بازیکنی در حد نام باشگاه استقلال جذب کنیم.

او در مورد برنامه تیم در تعطیلات هم بیان کرد: قرار است تیم از فردا برای برگزاری یک اردوی دو هفته‌ای راهی قطر شود تا آماده شروع مسابقات لیگ و لیگ قهرمانان شود.

فتحی در مورد وضعیت پادووانی هم گفت: با پادووانی روز پنج‌شنبه صحبت کردم. او وضعیت درمانش را پیگیری می‌کند و مرتب با کادر پزشکی ما در تماس است. امیدوارم هرچه زودتر وضعیتش بهتر شود تا به کادر فنی ما اضافه شود.

مدیرعامل باشگاه استقلال با تایید مشکلات مالی این باشگاه اظهار کرد: بله باشگاه مشکلات مالی دارد. البته مشکلات مالی برای همه تیم‌ها هست، حتی تیم‌های صنعتی. امیدواریم از طریق اسپانسر این مشکل را برطرف کنیم.

فتحی در مورد پیش بینی‌اش از نتایج باشگاه در آینده بیان کرد: من عرض کرده‌ام که استقلال همیشه یک پای قهرمانی و فینال است. امیدوارم هم در لیگ قهرمانان آسیا و هم در لیگ برتر قهرمان شویم.

او در خصوص وضعیت مرتضی تبریزی هم توضیح داد: مرتضی تبریزی بازیکن ماست و از وجود او استفاده می‌کنیم. او در لیست شفر هم هست و بازیکن ماست.

در پایان مجری برنامه از ناهماهنگی‌های صورت گرفته در باشگاه استقلال که از مصاحبه شفر با برنامه رادیو تهران جلوگیری کرده است، به فتحی گلایه کرد. فتحی هم در پاسخ اظهار کرد: احتمالا این یک سوءتفاهم بوده است. مسئولیت روابط عمومی باشگاه با آقای زرندی است و او تعامل خوبی با رسانه‌ها دارد. شاید محدودیت‌هایی وجود داشته و احتمالا خود سرمربی معذوریت داشته و زرندی به گردن گرفته است. من از این موضوع بی‌اطلاع هستم و امیدوارم که این هماهنگی‌ها بیشتر صورت بگیرد.