پاس تهران با حضور در دسته یک احیا می‌شود

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش امروز در دفتر کار خود میزبان تعدادی از پیشکسوتان باشگاه قدیمی پاس تهران بود. این باشگاه بعد از انتقال به همدان دیگر سرنوشت مشخصی نداشت، اما حالا وزارت ورزش به کمک پیشکسوتان قصد دارد پاس تهران را احیا کند. 


در این جلسه به جز سلطانی فر و محمدرضا داورزنی و همچنین رضا گل محمدی مدیرکل ورزش تهران، تعدادی از پیشکسوتان پاس از جمله حسین فرکی، حسن حبیبی، همایون شاهرخی و... حضور داشتند.


وزیر ورزش و جوانان با اشاره به افتخارات گسترده تیم پاس گفت: امروز را فصلی نو در تاریخ باشگاه پاس بدانیم و هدف همه ما احیای مکتب اخلاقی پاس باشد. بدون تردید خیلی از بزرگان فوتبال ایران ریشه پاسی دارند و با کمک و تمایل نیروی انتظامی ، پاس را احیا می کنیم و تصور می کنم به سرعت بتوانیم این کار را انجام دهیم.  


سلطانی فر تصمیمات گذشته برای انتقال تیم های تهرانی مانند پاس را اشتباه دانست و گفت: هدف از تشکیل باشگاه پاس ارتباط مردم با پلیس بود و با توجه تمایل نیروی انتظامی برای احیای مجدد پاس زمان خوبی برای همه ما فراهم شده است و به جد معتقدم پاس به عنوان بخشی از هویت و تاریخ ورزش و مردم ایران است و  باید احیا شود.


وزیر ورزش و جوانان از داورزنی معاون قهرمانی خواست کارگروهی با حضور مسئولان نیروی انتظامی و پیشکسوتان پاس و فدراسیون فوتبال تشکیل شود و امتیاز و شرایطی با رعایت مقررات برای ورود پاس به دسته یک ایجاد شود. 


سلطانی فر در ادامه گفت: من بخصوص از آقای فرکی می خواهم برای احیای فنی این تیم به نیروی انتظامی، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال کمک کنند. جای باشگاه پاس در ورزش کشور خالی است و من برای احیا این تیم با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی مذاکره خواهم کرد و اعتقاد دارم باشگاه پاس نه تنها در فوتبال بلکه در سایر رشته ها و حتی خانواده های نیروی انتظامی و سایر مردم و خصوصا تیم های پایه می تواند کمک کند و بسیار موثر باشد.


حسین فرکی هم در این نشست گفت: انتقال پاس یک تصمیم اشتباه بود و از آقای سلطانی فر به عنوان یک چهره ورزشی انتظار داریم با کمک فرمانده نیروی انتظامی این تیم را احیا کنند.


همچنین همایون شاهرخی در بخشی از نشست اظهار داشت: چند سال است دنبال احیای پاس هستیم و به نظرمان رسید اینکار از عهده شما ساخته است و امروز برای کمک به فوتبال و جوانان کشور باید مکتب پاس احیا شود.