تحلیل جالب ذوالفقار نسب از گلزنی های سردار آزمون

بیژن ذوالفقارنسب در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال در دو بازی ابتدایی جام ملت‌های آسیا گفت: تیم ملی در این دو بازی عملکرد خوبی داشته است و به خصوص در بازی اول اما بازی سوم ما مهمتر است. این بازی است که تعیین می‌کند ما اول صعود کنیم یا دوم. ما باید بازی با عراق را یک فینال حساب کنیم. این تیم همیشه برای ما ساده  نبوده و هیچ وقت نتوانسته‌ایم به راحتی از آن عبور کنیم. نمونه آن آخرین بازی دوره قبل جام ملت‌ها بود که در آن بازی را در ضربات پنالتی واگذار کردیم اما در مجموع اگر با همان اقتدار بازی کنیم فکر نمی‌کنم مقابل عراق به مشکل بربخوریم. مگر اینکه این تیم را دست کم بگیریم و از بازیکنان اصلی در زمین استفاده نکنیم.

وی در خصوص اینکه روند تهاجمی تیم ملی را چطور می‌بیند، گفت: البته سطح بازی‌ها با جام جهانی خیلی تفاوت دارد با این حال در این بازی‌ها باید یک برنامه صحیح داشته باشیم. بر اساس امکانات خودمان و حریفان تا حتما برنده شویم. در فاز تهاجمی ما در بازی اول خیلی خوب بودیم اما در بازی دوم سرعت و میل به گلزنی را کمتر دیدیم. با این حال خیلی امیدوار و خوشبین هستم که تیم ما در این بازی‌ها رویکرد تهاجمی خوبی داشته باشد.

کارشناس فوتبال ایران در مورد گلزنی‌های سردار آزمون و اینکه عده‌ای معتقدند کی‌روش این بازیکن را احیا کرده است، گفت: خیر اینطور نیست سردار آزمون فوتبالیست خوبی است. او از فرصت‌ها خوب استفاده می‌کند و اگر شرایط را برایش مهیا کنند گلزنی می‌کند. سایرین مانند طارمی و جهانبخش هم به همین صورت هستند. آیا اگر جهانبخش به بازی‌ها برسد باید بگوییم کی‌روش او را احیا کرد؟‌آزمون روی مهارت‌های خودش گلزنی کرده است. او همیشه شرایط این را دارد که اگر موقعیت‌های مناسب برایش فراهم کنند از هر سه توپ دو تا را گل کند.

ذوالفقارنسب در مورد تاثیرگذاری مهدی ترابی مقابل ویتنام گفت:‌او در بازی دیروز عملکرد خوبی داشت. در بازی اول هم اینطور بود. خلاقیت‌های فردی خوبی دارد و قدرت خوبی در عبور از بازیکن روبرو را دارد.ترابی ویژگی‌های خیلی خوبی دارد و مطمئنا در آینده بیشتر از او می‌شنویم.

وی در مورد عملکرد سامان قدوس در این دو بازی تیم ملی افزود: قدوس عملکرد فنی مثبتی دارد. از لحاظ اخلاقی هم دارای شخصیت خوبی است و به سراغ حاشیه‌ها نمی‌رود. سامان ویژگی‌های خیلی خوبی در شوت‌زنی و همکاری‌های منطقه‌ای دارد. در مجموع خدا را شکر تیم خوبی داریم و امیدوارم در این مسابقات موفق باشد.

کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که آیا اشکالی را در تیم ملی می‌بیند که در راه رسیدن به نیمه نهایی و حتی فینال باید رفع شوند، اظهار داشت: در همین بازی دیروز تیم ملی ما برای عبور از خط دفاعی ویتنام از دقیقه یک تا پایان بازی با یک روش بازی کرد در صورتی که به عنوان مثال پس از 30 یا 40 دقیقه اگر نتوانیم به دروازه حریف برسیم باید روش را عوض کنیم و به اصطلاح از پلن‌های دوم و حتی سوم استفاده کنیم.

ذوالفقارنسب در ادامه گفت:‌ما در فاز هجومی متنوع بازی نمی‌کنیم. در بازی اول دو مدافع میانی یمن ضعیف بودند و هر چه توپ ارسال شد یا گل شد یا به موقعیت 90 درصدی تبدیل شد یا اینکه به صورت تک به تک از آنها عبور کردند. مرکز دفاعی این تیم را هدف گذاری کرده بودند و از آنجا ما 5 بار به گل رسیدیم. نقطه قوت تیم ویتنام قلب دفاعی این تیم بود. دیروز ما روی این منطقه هدف داشتیم و به در بسته می‌خوردیم. باید شیوه را عوض می‌کردیم. تیم ما علیرغم دو بازی خوبی که انجام داد و 7 بار به گل رسید باید در فاز تهاجمی متنوع‌تر بازی کند.