پیشکسوت استقلال ایراد تیم کی روش را گرفت

بهتاش فریبا درباره برتری دو بر صفر تیم ملی فوتبال ایران برابر ویتنام در دومین بازی گروه D جام ملت‌های آسیا 2019، اظهار داشت: گفته بودم که بازی با ویتنام سخت‌تر از دیدار با یمن خواهد بود. تیم امید ویتنام چند سال پیش به امیدهای ما چهار گل زده بود و به طور حتم، چند بازیکن آن زمان اکنون در تیم بزرگسالان حضور دارند. ویتنامی‌ها در حمل توپ خوب بودند، اما نقطه ضعف اصلی‌شان قدرت بدنی و قدشان بود.

عضو کمیته فنی باشگاه استقلال افزود: دیر گل زدن ما باعث شد کمتر بتوانیم به ویتنام گل بزنیم، اما باید به ملی‌پوشان تبریک گفت، چون 6 امتیازی شده و در صدر قرار گرفته‌اند. اگر عراق را از پیش‌رو برداریم، مسیر قهرمانی برای ما ساده‌تر پیش می‌رود.

فریبا با اشاره به نمایش ملی‌پوشان ایرانی برابر ویتنام گفت: برخلاف سال‌های گذشته، احساس کردم انگیزه بازیکنان کم است. شاید برای اولین بار بود که در تیم کی‌روش می‌دیدم بازیکنان در خط حمله کمی خودخواه هستند. در سال‌های اخیر، همدلی در بازیکنان ملی‌پوش دیده می‌شد و فرقی نمی‌کرد چه کسی گل بزند و چه کسی پاس بدهد. روز گذشته، در جاهایی که باید پاس داده می‌شد، این کار صورت نگرفت. با وجود این مسئله، تأکید می‌کنم که مهم‌تر از این مسائل، گرفتن سه امتیاز بازی و قرار گرفتن در صدر جدول بود.

بازیکن پیشین تیم ملی خاطرنشان کرد: در چنین تورنمنتی، خیلی بد است که در ابتدا با تیم‌های معمولی بازی کنید، چون ممکن است تبدیل به عادت شود و در دیدارهای سخت دچار مشکل شویم. بازی با عراق، سخت نیست چون تیم‌شان به تازگی پوست اندازی کرده و کاملا جوان شده است. عراق تیم دونده و جنگنده نشان داده و همیشه با این تیم مسئله فنی داشتیم. دو بازیکن عراقی (طارق همام و بشار رسن) که در استقلال و پرسپولیس بازی می‌کنند، جزو بهترین‌های عراق هستند و در بازی با یمن دیدیم که خط هافبک روی این دو بازیکن می‌چرخد. امیدوارم عراق را شکست دهیم و علاوه بر گرفتن انتقام دوره قبلی جام ملت‌های آسیا، بتوانیم به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله بعد شویم.

فریبا در خصوص وضعیت استقلال تصریح کرد: تیم در حال حاضر در آنتالیای ترکیه اردو زده و تمریناتش را برگزار می‌کند. متأسفانه در نیم فصل، بازیکن گرفتن خیلی سخت است. قرار بود سرور جپاروف ازبکستانی بیاید، اما ظاهرا وضعیت باشگاه آنقدر مناسب نیست که پول این بازیکن را بدهد. شنیده‌ام که بخشی از پول اسپانسر نیز در ابتدای فصل پیش‌خور شده و باید اسپانسر جدید بگیرند. در مجموع، استقلال نیاز به هافبک بازیساز دارد و امیدوارم شرایط طوری پیش برود که چنین بازیکنی جذب شود.

عضو کمیته فنی باشگاه استقلال در واکنش به اظهارات مارکوس نیومایر آلمانی که در گفت‌وگویی مدعی شده که در استقلال شرایط عادی نداشته و بازیکنان به او پاس نمی‌داده‌اند، گفت: اینکه بازیکنان به او پاس می‌دادند یا نه را، من نمی‌توانم پاسخ دهم. نیومایر را به لحاظ فنی فنی خیلی پایین ندیدم، اما جزو بدشانس‌ترین بازیکنان خارجی بود که به ایران آمد. او از  ناحیه شصت پا مصدوم شد، مصدومیتی که خودم با آن ماه‌ها درگیر بودم. آسیب‌دیدگی شصت پا باعث شد نیومایر نتواند در استقلال جا بیفتد. نیومایر بازیکن ذاتا دونده و توپ‌گیری نبود و جزو بازیکنان تکنیکی و به اصطلاح تنبل به شمار می‌رفت.