مربی سابق استقلال: متأسفانه کی‌روش لجباز است

بهتاش فریبا در خصوص لیست نفرات اعزامی به جام‌جهانی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: وقتی اسامی را دیدم، شوکه شدم و متوجه نشدم چرا چهار بازیکن خوب ما از تیم ملی خط خوردند. البته سرمربی تیم تصمیم‌گیرنده نهایی است، اما اعتقاد دارم دلایل او برای خط زدن سید جلال حسینی و وریا غفوری منطقی نبود. متأسفانه این روزها کی‌روش خودش حاشیه‌ها را شروع کرده، درحالی‌که مربیان داخلی این‌ کار را انجام نداده و سعی در حمایت از تیم ملی دارند.

وی ادامه داد: متأسفانه از دو روز پیش تابحال مرتب در فضای مجازی به کی‌روش توهین می‌شود که اعتقاد دارم این کار صحیح نیست و اگر انتقادی است، باید منطقی گفته شود؛ نه از ادبیات غیرنادرست استفاده کنیم. البته شنیدم که دلیل خط خوردن سید جلال حسینی، رفتن او به امارات و نبودن زیر نظر کادر فنی تیم ملی بوده و وریا غفوری هم به دلیل جابجایی‌اش از دفاع به هافبک که اعتقاد دارم این نمی‌تواند دلیل محکمی برای خط خوردن دو بازیکن خوب ما باشد.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال افزود: متأسفانه کی‌روش لجباز است، شاید هم از نظر خودش پایبند به اصول و رعایت قانون است، البته قبلاً هم چند بازیکن به همین دلایل از تیم ملی کنار گذاشته‌ شده‌اند، اما با تمام این تفاسیر، وظیفه داریم از تیم ملی‌مان حمایت کرده و برای این تیم آرزوی موفقیت کنیم.

فریبا در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی می‌تواند در جام‌جهانی موفق باشد؟ گفت: کار سختی در پیش است، باید ببینیم در بازی اول چه اتفاقی خواهد افتاد. مراکش به مراتب سخت‌تر از پرتغال و اسپانیا است؛ این تیم بازیکنان زیادی در اروپا دارد و حریف ناشناخته‌ای برای ماست. این دیدار می‌تواند تأثیرگذارترین بازی برای ما در این گروه باشد.

وی تصریح کرد: روزی که قرعه‌کشی انجام و وقتی که پرتغال با ما هم‌گروه شد، حسی به من دست داد که می‌توانیم پرتغال را شکست دهیم؛ البته آن هم به این دلیل است که کی‌روش از تیم ملی کشورش شناخت کافی دارد و این می‌تواند کمک مؤثری به فوتبال ما داشته باشد.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که سرمربی تیم ملی از زمان کم اردو گلایه داشته است، گفت: برخلاف تیم‌های اروپایی، تیم‌های آسیایی زمان بیشتری برای اردو نیاز دارند. تیم‌های اروپایی می‌توانند با ۱۰ الی ۱۵ روز حضور در اردو، به شرایط ایده‌آل دست پیدا کنند، اما ما چنین وضعیتی نداریم. شما در دیدار تیم ملی برابر ازبکستان دیدید که نبود اردو باعث شد تیم ما نتواند بازی خوبی مقابل حریفی انجام دهد که در سطح فوتبال ایران نیست.