پرسپولیسی‌ها پنهان کاری می‌کردند

درگیری مسعود همامی و پرسپولیس پس از چهار سال هنوز تمام نشده است. او در زمان مدیریت علی‌اکبر طاهری و سرمربی‌گری حمید درخشان به پرسپولیس پیوست و بعد از کاری که مدیران سابق این باشگاه با او کردند، مجبور شد برای ادامه بازی به لیگ دسته اول برود. او به همین دلیل از پرسپولیس شکایت کرد. از سوی دیگر، در حالی که مدیران پرسپولیس می توانستند طلب این بازیکن را با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت کنند، تعلل آنان کار را به جایی رساند تا همامی با شکایتش از پرسپولیس حکمی بگیرد که در آن رقمی در حدود یک میلیارد تومان باید به او پرداخت شود. در نهایت با ورود مهدی تاج به این پرونده، این بازیکن حاضر شد کمتر از 800 میلیون دریافت کند. بدهی های او در کنار علی دایی، از جمله بدهی های پر سروصدای پرسپولیسی ها در چند سال اخیر بوده است. آن ها در ابتدای فصل جاری هم نتوانستند با دایی و همامی به توافق برسند. اما همامی تنها کسی نبود که از این بدهی ضرر کرده بود. باشگاه پیکان که او را به پرسپولیس واگذار کرده بود، هنوز رقم حاصل از فروش دروازه‌بانش را نگرفته است. آن ها هم از پرسپولیس شکایت کردند و در نهایت رای دادگاه علیه پرسپولیس صادر شد؛ توقیف 400 میلیون از اموال پرسپولیس برای پیکان. اما دروازه بان سابق پرسپولیس در این گفت‌وگو  اعلام کرد این بدهی احتمالا ارتباطی با او ندارد.

*باشگاه پیکان به دلیل طلبی که از انتقال شما به پرسپولیس داشت از این تیم شکایت کرده بود. امروز رای دادگاه آمد و مشخص شد 400 میلیون از اموال پرسپولیس به نفع پیکان توقیف شده است. دلیل این اتفاق چیست؟

من اصلا اطلاعی از این قضیه ندارم. واقعا دلیل این اتفاق را نمی دانم. تنها چیزی که می دانم این است که باشگاه پیکان به خاطر طلبی که از انتقال من به پرسپولیس داشت، از سازمان لیگ نامه گرفته بود که باشگاه پرسپولیس 200 میلیون از طلب من از پرسپولیس را به آنان پرداخت کند. ولی پرسپولیس نسبت به این پیگیری ها هیچ جوابی نداد و پنهان کاری می کرد. از یک سمت پول من را پرداخت نمی کردند و از سوی دیگر من را بدهکار جلوه می دادند. آن ها هیچ جوابی هم به پیکان نمی دادند. پرسپولیس در این شرایط فقط از آب گل‌آلود ماهی می گرفت.

*شما نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال نکردید تا از حقوق خودتان دفاع کنید؟

البته که من به ای‌اف‌سی نامه زدم و همه چیز را شفاف به آن ها توضیح دادم. اما توقیف اموال پرسپولیس ، هیچ ارتباطی با من ندارد و واقعا در جریان نیستم. این حرکت را باشگاه پیکان انجام داده و باید آنان پاسخگو باشند.

*جزییات طلب پیکان از شما و پرسپولیس چیست؟

باشگاه پیکان رقمی را از من طلبکار است. اما پرسپولیس  به من بدهکار است. پیکان از دادگاه نامه گرفته بود که آقای همامی که از پرسپولیس طلب دارند، دویست تومن از طلب‌شان را به ما پرداخت کنند. اما پرسپولیس همیشه پشت گوش می انداخت.

*شما از پرسپولیس هم به خاطر طلبتان شکایت کردید. نتیجه داد؟

بله من هنوز هم پیگیر شکایتم هستم. موضوع این است که دوستان شیطنت هایی کردند و اطلاعات نادرستی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردند. این پرونده هم آن طور که باید پیگیری نشده است. کمیته حرفه ای سازی فدراسیون فوتبال هم در این میان لطف هایی به باشگاه پرسپولیس کرد؛ حالا حق یا ناحق را نمی دانم. من یک سری مدارک از آنان گرفتم که خیلی هم کامل و قانع کننده نبود. آن را ترجمه کردم و به ای‌اف‌سی ارسال کردم. چون مدارک دیر به دست من رسیده بود، ارسال سریع آن هم کمکی به من نکرد و مهلت شکایت به پایان رسیده بود. ولی الان هم مهلتی برای پرسپولیس تعیین شده که فکر می کنم ماه آینده باشد، آن ها باز هم باید تسویه کنند تا مشکلی نداشته باشند. و این بار پرسپولیس نمی تواند پنهان کاری کند چون من همه مدارک را کامل به کنفدراسیون فوتبال آسیا رسانده ام.

*چه قدر از پرسپولیس طلب دارید؟

حدود 750 میلیون تومان.

*و آن رقمی که باید به پیکان پرداخت کنید چه قدر است؟

بدهی من به پیکان 200 میلیون است.

*پس چرا پیکان چهارصد میلیون از اموال پرسپولیس را توقیف کرده است؟!

واقعا روح من هم از این اتفاق خبر ندارد. اصلا نمی دانم دلیل این کار چیست. هیچ اطلاعی از دلیل و نوع پیگیری این اتفاق ندارم.