کی‌روش درایران می‌ماند یا به کلمبیا می‌رود؟

دیروز یکی از اعضای فدراسیون فوتبال کلمبیا به صراحت گفت ما در این باره با کارلوس کی روش مذاکره کرده ایم. البته با وجود اینکه کارلوس کی روش با فدراسیون فوتبال تا پایان جام ملت ها قرارداد دارد این مذاکره خلاف قانون نیست چرا که بازیکنان و مربیان می توانند 6 ماه پیش از اتمام قرارداد در مورد آینده خود مذاکره و تصمیم بگیرند. البته این به معنی نقض تعهدات باقی مانده نیست.

آنچه که مسلم است اگر مذاکره ای هم بوده پیش از آغاز جام ملت ها بوده چون کارلوس کی روش در کنفرانس خبری در امارات در پاسخ به سوالات مطرح شده گفت اکنون زمان مناسبی برای طرح این سوالات و پاسخ آنها نیست. در حال حاضر تمرکز من روی تیم ملی و جام ملت های آسیا است اما آنچه که می دانم این است که فدراسیون فوتبال تحت مدیریت وزارت ورزش و جوانان علاقمند نبودند حضور من در تیم ملی فوتبال ایران بعد از جام ملت های آسیا هم ادامه یابد...

یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که تمایلی به افشای نام خود نداشت در این باره گفت: کارلوس کی روش با فدراسیون فوتبال کلمبیا قراردادی امضاء نکرده است چرا که تا پایان جام ملت ها با ما قرارداد دارد. ضمن اینکه این قرارداد دارای مفادی است که می تواند به ادامه همکاری منجر شود. تصمیم گیری در مورد اینکه کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران بماند یا نه بر عهده هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است و هیات رئیسه بعد از پایان جام ملت ها در این باره جلسه خواهد گذاشت و تصمیم گیری خواهد کرد و نتیجه تصمیم هم از سوی مهدی تاج به کارلوس کی روش اعلام خواهد شد. او در صورت تمایل می تواند در ایران بماند یا تیم دیگری را برای ادامه مربیگری انتخاب کند.

گفتنی است علی کفاشیان یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که هم اکنون در امارات بسر می برد امروز در تازه ترین مصاحبه خود گفته است با کارلوس کی روش به همه اهدافمان رسیده ایم. به نظر می رسد اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال موافق ادامه حضور کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران هستند. هر چند این بستگی به نتایج تیم ملی در جام ملت ها هم دارد. طبیعتا اگر ایران به دیدار پایانی بازی ها راه یابد و قهرمان شود اشتیاق ها برای تمدید قرارداد کارلوس کی روش بیشتر خواهد شد.

به نظر می رسد برای روشن شدن وضعیت کارلوس کی روش و هم چنین آینده تیم ملی باید صبر کنیم و البته اخبار سایت ها را هم از نظر بگذرانیم: کارلوس کی روش امروز سرمربی کلمبیا می شود، فوساتی به جای کی روش به تهران می آید، دستمزد کارلوس کی روش در تیم ملی کلمبیا نصف پکرمن است، علاقمندان به فوتبال در کلمبیا علاقه ای به استخدام کارلوس کی روش ندارند و...