پیشکسوت استقلال: مهاجمان چینی می‌توانند دردسرساز باشند

 صادق ورمزیار از متعصب‌ترین استقلالی‌های تاریخ است. او فوتبالش را در این باشگاه شروع کرد و با شماره ۱۶ بیش از یک دهه سمت چپ خط دفاع را به نام خود سند زد. ورمزیار بدشانس بود که با مجتبی محرمی هم‌دوره شد وگرنه بالای ۵۰ بازی ملی داشت.

بازی تیم کشورمان برابر عمان چطور بود؟
بازی سختی بود و خدا را شکر توانستیم در این مصاف برنده باشیم. بیرانوند با عملکرد خوبش در ابتدای بازی نتیجه را نگه داشت و ما را به بازی برگرداند.

فکر می‌کنید اگر عقب می‌افتادیم می‌توانستیم ببریم؟
خیلی سخت می‌شد، آن‌ها با وقت‌کشی زمان را تلف و کار را برای ما سخت می‌کردند. تیم‌های حاشیه خلیج فارس اصولاً همیشه این کار را می‌کنند و ناجوانمردانه پیروز می‌شوند. خدا را شاکریم که این اتفاق نیفتاد.

بازی با چین را چطور می‌بینید؟
تیم ما با تیم‌های آسیای شرقی بهتر بازی می‌کند، اما باید توجه کرد که چین، تیم سابق نیست. آن‌ها سرمایه‌گذاری خوبی روی فوتبال‌شان کرده‌اند. مارچلو لیپی چند سالی است تحول ویژه‌ای در فوتبال چین ایجاد کرده است و از نظر فیزیکی خیلی پیشرفت داشته‌اند.

 بازی چین برابر تایلند را تماشا کردید؟
بله، دیدار جذاب و دیدنی بود. چین توانست بازی باخته را با پیروزی تمام کند. آن‌ها خط حمله زهرداری دارند و با توجه به اشتباهات گاه و بی‌گاه خط دفاعی‌مان مهاجمان چینی می‌توانند دردسرساز باشند و نباید آن‌ها را دست‌کم بگیریم.

از شرایط استقلال و بازگشت آبی‌پوشان به تهران مطلع هستید؟
تا حدودی از اتفاقات باشگاه خبر دارم. استقلال با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند و جذب بازیکن نداشته است و اگر وضع مالی باشگاه خوب نیست، بهتر است مدیران این قضیه را به هواداران بگویند تا انتظارات در نیم‌فصل دوم بالا نرود و اعتراضات به سکو‌ها کشیده نشود.

فکر نمی‌کنید با همین مجموعه، آبی‌پوشان در نیم‌فصل بعدی بتوانند موفق باشند؟
چرا، با بازگشت داریوش شجاعیان و محسن کریمی شرایط بهتر می‌شود. آبی‌ها با بازیکنان فعلی می‌توانند در لیگ موفق باشند، اما در آسیا شرایط سخت می‌شود و بهتر است بگویم بعید می‌دانم موفق باشند!

چطور؟