مقایسه ای جالب میان دو مهاجم جدید استقلال و پرسپولیس

در فصل نقل و انتقالات زمستانی، استقلال و پرسپولیس در صدد پوشش نقاط ضعف شان هستند تا بتوانند در نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال و لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی داشته باشند. پرسپولیسی‌ها تاکنون سعید کریمی، سروش رفیعی، مهدی شریفی، مهدی شیری و محمد نادری را جذب کردند و ماریو بودمیر کروات نیز که امروز (پنج شنبه) به تهران می‌رسد، پس از انجام تست‌های پزشکی، قراردادش را با پرسپولیسی‌ها امضا می‌کند.

این بازیکن سابقه حضور در تیم‌های دیناموزاگرب را دارد و در چارچوب ۸ دیدار ۵ گل را به ثمر برساند. این مهاجم در بازار نقل و انتقالات ارزشی نزدیک به ۶۰۰ هزار یورو دارد و رقم قرارداد او نزدیک به ۹ میلیارد تومان خواهد بود، اما برانکو ایوانکوویچ در اظهارنظری بیان کرد که میزان قرارداد او، نصف گادوین منشا است.

مهاجم ۱۹۳ سانتی متری جدید سرخپوشان در تمرینات پرسپولیس در قطر نشان داد که مهاجم با تجربه‌ای است و در نبرد‌های هوایی عملکرد بهتری نسبت به دیگر بازیکنان دارد. بودمیر سابقه حضور در آپوئل نیکوزیای قبرس و ... دارد و در انتخابی لیگ قهرمانان اروپا هم گلزنی کرده است.

از سویی دیگر استقلالی‌ها به دنبال جذب اسماعیل گونکالوس ۲۷ ساله هستند. او از سال ۲۰۰۸ فوتبال را از لیگ برتر پرتغال آغاز کرد و در تیم "بواویشتا" بازی کرد و سپس به نیس رفت. او در طول ۱۰ سال اخیر در لیگ‌های مختلف اروپایی و آسیایی در ۲۰۸ بازی حضور داشته که ۷۲ گل به ثمر رسانده است و در لیگ‌های پرتغال، فرانسه، قبرس، عربستان، یونان، اسکاتلند و ازبکستان سابقه بازی دارد.

قیمت این بازیکن در سال‌های حضورش در فوتبال حرفه‌ای لیگ‌های مختلف در بالاترین حد ممکن در لیگ پرتغال با ۹۰۰ هزار یورو بوده است و در پایین‌ترین سطح قیمتی با قرارداد ۳۶۰ هزار یورو به پاختاکور ازبکستان پیوسته است.

این بازیکن ۱۸۴ سانتی متر قد دارد و در نبرد‌های هوایی موفق نشان داده است.

نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از ۱۵ بهمن آغاز می‌شود و استقلال در نخستین بازی نیم فصل دوم باید با پیکان بازی کند و سرخپوشان رو در روی پدیده قرار می‌گیرند.