شفر: مشکلات هفته‌های اخیر استقلال روی شانه من بود!

وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار استقلال و پیکان اظهار داشت: معمولا هر زمان که به کنفرانس خبری می‌آیم خوشحال هستم ولی می‌دانید که ما در چند هفته اخیر یک سری مشکلات داشتیم که به تیم وارد می‌شود و این مشکلات روی شانه‌های من است.

*در شروع نیم فصل دوم مثل نیم فصل اول هم مشکلاتی داریم

شفر ادامه داد:‌ من همواره می‌شنوم باید ببریم و ببریم البته تیم ما با تمرکز کار کرده است ولی مسائلی است که فشار آن روی شانه‌های من است. بازیکنان جدید به ما اضافه شدند منشا نمی‌توانست زودتر بیاید اما چند بازیکن دیگر ما باید زودتر به ما اضافه می‌شدند تا با هافبک‌ها و مدافعان کار می‌کردند، با وینگرهای چپ و راست کار می‌کردند تا هماهنگ‌تـر شویم. در شروع نیم فصل دوم مثل نیم فصل اول هم مشکلاتی داریم.

* هنوز مشخص نیست می توانیم از پاتوسی استفاده کنیم یا نه

وی تاکید کرد: چیزی که در ذهن خودم دارم و در خصوص مسائل جدا از بازی است تا امروز در موردش حرف نمی‌زنم در حال حاضر تمرکز ما روی بازی با پیکان است. بازی سختی با این تیم داریم. در بازی رفت در ورزشگاه آزادی هم با این تیم بازی کردیم و بازی سختی بود. الان هم مسابقه سختی است. بازیکنان جدید هم داریم. پاتوسی بازیکن خوبی است با بیژن طاهری و فرهاد مجیدی بازی‌های او را دیده‌ایم. البته هنوز مشخص نیست که او می‌تواند بازی کند یا نه. ایسما بازیکن خوبی است و این بازیکن هم باید 5-6 هفته با ما کار کند تا به آمادگی کامل برسد. او می‌تواند فوتبال را یک ضرب دو ضرب بازی کند. باید شرایط را ببینیم. امشب یا عصری اطلاعات جدیدی به دست ما می‌رسد.

* هنوز نمی‌دانم از کدام 11 بازیکن استفاده کنم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت:‌امروز آخرین تمرین تیم را برگزار می‌کنیم و هنوز نمی‌دانیم کدام 11 بازیکن را استفاده کنم. ما باید لیست تیم‌مان را برای بازی آماده کنیم و به همین علت باید با همکارانم مشورت کنم.

*اتفاق رخ داده برای گرو نباید برای بازیکنان جدید ما تکرار شود

شفر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا منشا و سایر بازیکنان جدید شرایط حضور در مقابل پیکان را دارند یا خیر، گفت: شاید. هنوز چیزی مشخص نیست. آنها باید امروز به تمرین بیایند و منشا اولین روز تمرین خود را برگزار می‌کند. او باید با سیستم بازی ما آشنا شود چون قبلا در تیمی دیگر با یک سیستم دیگر بازی کرده است. منشا باید سبک فوتبال ما را بشناسد و بازیکنان دیگر هم باید با او هماهنگ باشند ولی خواسته من از هواداران استقلال این است که به منشا، پاتوسی، ایسما و نورافکن زمان بدهند. اتفاقی که برای گرو رخ داد نباید برای بازیکنان جدید ما تکرار شود. گرو بعد از 10 دقیقه حضورش در زمین با انتقاد رسانه‌ها و برخی هواداران مواجه شد. ما همیشه به هوادرانمان نیاز داریم آنها همیشه به ما کنک کرده‌اند. از آنها می‌خواهم به بازیکنان جدید کمک کنند.

*سه روز بعد از بازی آسیایی با سپاهان بازی داریم، چه کسی این برنامه را نوشته؟

وی تاکید کرد:‌می‌خواهم به بازیکنان تیمم بگویم که ما در هر سه یا چهار روز در نیم فصل دوم بازی خواهیم داشت فاصله‌ها خیلی به هم نزدیک است. نمی‌دانم هر 3 یا 4 روز چرا باید بازی باشد ولی مثلا سه روز بعد از بازی آسیایی‌مان باید به مصاف سپاهان برویم. نمی‌دانم چه کسی این برنامه را نوشته است. ولی می‌خواهم با بازیکنانم صحبت کنم و به آنها بگویم که اگر دورتموند در حال حاضر صدرنشین است دلیلش این بود که همه بازیکنان در این تیم بازی می‌کنند. الان هم ممکن است بعضی از بازیکنان برای ما کمتر بازی کنند. ممکن است یک روز یک بازیکن ما خیلی خوب بازی کند و در بازی بعد اصلا به میدان نرود. چون این طبیعی است و باید بازیکنان استراحت کنند و در همه مسابقات آماده باشند.

*بازیکنان ملی پوش می توانند با تجربه شان به تیم کمک کنند

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد بازیکنان ملی‌پوش گفت: منتظری، غفوری و چشمی در جمع ما هستند طبیعی است آنها به خاطر تیم ملی ناراحت بودند اما کادر فنی و بازیکنان به آنها کمک می‌کند شروع دوباره‌ای داشته باشند. این بازیکنان با تجربه و قدرت‌شان می‌توانند به تیم کمک کنند.

* دکتر باید طارق همام را ببیند

شفر در مورد طار‌ق همام گفت: همام در جام ملت‌ها مصدوم شد و طبیعی است که دکتر نوروزی باید او را ببیند و امیدوارم او زودتر برگردد. بعد از مصدومیتش او را ندیدم که چه شرایطی دارد اما دکتر باید او را ببیند.

* در نیم فصل دوم وقت استراحت نداریم و همه بازی می کنند

وی در مورد اینکه استقلال 4 بازیکن در خط هجومی دارد و آیا به همه بازیکنان بازی می‌رسد یا نه،‌گفت: همه بازیکنان ما برای بازی آماده هستند و در عمل نشان دادند می‌توانند بازی کنند فرقی نمی‌کند بازیکن جوان و ملی‌پوش باشد هر بازیکن که آماده‌تر باشد بازی می‌کند. در نیم فصل دوم وقت کافی برای استراحت نداریم و همه بازیکنان بازی می‌کنند. تا همه بازیکنان استراحت داشته باشند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد بازی با پیکان گفت:می‌خواهیم بازی را کنترل کنیم و نتیجه خوبی به دست آوریم.