شانس اول و آخر سبزپوشان برای بقا در آسیا

 در قالب مرحله نیمه نهایی دور پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان از ساعت 19 روز سه‌شنبه 23 بهمن ماه میزبان تیم الکویت کویت خواهد بود؛ طبق اعلام باشگاه ذوب‌آهن حضور هواداران این تیم برای این دیدار رایگان است.

حریف ذوب‌آهن در این مرحله پیش از مصاف با نماینده ایران مقابل الوحدت اردن قرار گرفت و پس از برتری مقابل این تیم در قالب مرحله نیمه نهایی با ذوب‌آهن مصاف خواهد داشت؛ برنده دیدار ذوب‌آهن اصفهان و الکویت کویت در مرحله نهایی مقابل الغرافه قطر قرار خواهد گرفت.

شرایط تیم ذوب‌آهن برای مصاف با تیم الکویت

سبزپوشان هشتمین دوره حضور خود را در لیگ قهرمانان آسیا تجربه خواهند کرد؛ پیش از فصل 2019 ذوب‌آهن هفت مرتبه دیگر در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و در طی این هفت مرتبه  به مقامی بهتر از نائب قهرمانی در فصل 2007 دست نیافته است.

تیم ذوب‌آهن که در ترکیب و تاکتیک خود به خصوص در سال جاری دچار تغییر و تحولات زیادی شده امیدوار است با شروع قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا بتواند نتایج ضعیف سال جاری خود را التیام ببخشد؛ ذوب‌آهن پس از خروج امیر قلعه نویی در لیگ برتر فوتبال کشور دچار افت کلی شده است و شاید ذوب‌آهن 2019 با توجه به نتایج لیگ برتر نتواند انتظارات را برآورده کند.

بازی با الکویت برای تمام عوامل ذوب‌آهن بسیار مهم و ضروری است و قطعاً شاگردان منصوریان با تمام قدرت مقابل نماینده کویت حاضر خواهند شد؛ سبزپوشان امید کمی برای کسب جایگاه بالا در لیگ برتر دارند و برای اثبات قدرت و فراموشی خاطرات تلخ لیگ 97 تلاش بسیاری برای راه یابی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهند داشت.

محمدرضا خلعتبری بزرگترین غایب دیدار ذوب‌آهن و الکویت خواهد بود؛ خلعتبری در دیدار ذوب‌آهن و نساجی دچار مصدومیت شد و طبق اعلام باشگاه ذوب‌آهن وی از همراهی تیم خود تا پایان فصل معذور است.

شرایط الکویت برای مصاف با ذوب‌آهن

تیم الکویت صدرنشین لیگ برتر کویت است، این تیم برخلاف دیگر تیم‌های عربی مبنی بر به خدمت گرفتن بازیکنان غیر بومی و اغلب ستاره‌های برزیلی و اروپایی، با بازیکنان جوانان و بومی وارد رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شده است.

الکویت در سال جاری نمایش بسیار خوبی را از خود در لیگ برتر فوتبال کویت نشان داده همچنان جزء مدعیان قهرمانی در کشور خود محسوب می‌شود؛ نماینده کویت همچنین مقابل الوحدت به خوبی ظاهر شد و نشان داد که علاقه زیادی برای سعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا دارد.

تنها حاشیه که نماینده کویت در اصفهان با آن مواجه می‌باشد، سرما و برودت هوا است؛ باشگاه الکویت پیش از دیدار با ذوب‌آهن از این موضوع بشدت نگران بوده و به بازیکنان خود تذکرات جدی را اعلام کرده است، شاید همین تنوع هوا باعث کاسته شدن قدرت الکویت شود.