جلسه با پرسپولیس و استقلال درباره VAR

داود رفعتی درباره آخرین وضعیت استفاده از سیستم VAR در رقابت‌های لیگ‌برتر و اینکه گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس حاضر است برای استفاده سریعتر از این سیستم حتی کمک مالی هم به کمیته داوران بکند، اظهار داشت: برای استفاده از سیستم VAR  در رقابت‌های لیگ برتر با فیفا مکاتبه کرده‌ایم و منتظرپاسخ آنها و حضور نماینده آنها برای دیدن سیستم VAR  ما هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که با این شرایط ایا استفاده از سیستم VAR در نیم فصل دوم لیگ برتر تحقق پیدا می‌کند، تصریح کرد: بعید می‌دانم مگر اینکه در بازی‌های آخر فصل بتوانیم در برخی از بازی‌های خاص از این سیستم استفاده کنیم. البته فعلا از این سیستم به صورت آف‌لاین به عنوان مثال بازی پرسپولیس و پدیده استفاده شده است.

رئیس دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته می‌شود، باشگاه پرسپولیس حاضر است برای استفاده سریعتر از این سیستم حتی کمک مالی هم به کمیته داوران بکند، اظهار داشت: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هنوز درخواستی در این زمینه نداشته‌اند و ما نظر مسئولان این دوباشگاه را فقط در رسانه‌ها دیده‌ایم. قرار است به‌زودی با مسئولان استقلال و پرسپولیس در این زمینه نشستی داشته باشیم تا اگر این دوباشگاه بخواهند سریعتر از این سیستم در بازی‌های خود استفاده کنند، شرایط و نوع تعامل آنها با کمیته داوران را بررسی کنیم.

رفعتی در پاسخ به این پرسش که آیا سرمربی استقلال اعلام کرده مخالف استفاده از سیستم VAR  است، تاکید کرد: چیزی در این مورد نشنیده‌ام.